Auteur Topic: Rode Kruis (B) ook op ASTRID  (gelezen 4518 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Scanvia

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 148
Rode Kruis (B) ook op ASTRID
« Gepost op: 30 september 2007, 18:42:24 »
Ik was vandaag in Belgie en sprak met iemand van het Rode Kruis op de Flikkendag. Het Rode Kruis maakt nu, naast hun oude analoge netwerk, ook gebruik van jet ASTRID-netwerk. En van wat ik begreep zijn de regels m.b.t. het naar huis nemen van de apparatuur toch niet zo strikt als in NL met de C2000-spullen ;)
UBC 220XLT, Motorola MTS2000 UHF, Motorola MT2100 VHF, Motorola GM380 UHF, ProOne+ pager

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Rode Kruis (B) ook op ASTRID
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2007, 20:34:34 »
Citaat van: "Scanvia"
En van wat ik begreep zijn de regels m.b.t. het naar huis nemen van de apparatuur toch niet zo strikt als in NL met de C2000-spullen ;)

Ach men weet de schijn hoog te houden hier in het mooie 'olland. Porto's mee naar huis nemen gebeurt ook hier hoor :)

Groeten, Peter.

Offline Barbados

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Rode Kruis (B) ook op ASTRID
« Reactie #2 Gepost op: 3 oktober 2007, 18:19:03 »
Ik heb vorige week het toestel in handen gehad wat zij gebruiken en ook heel wat uitleg hieromtrent. Het is onvoorstelbaar welke mogelijkheden dat ding geeft. Het zijn EADS toestellen (ex - Nokia) en de opbouw van de menu's is net zoals een Nokia gsm.
UBC280XLT (2x) - UBC92XLT - Blackbox Astrid - Realistic Pro 2042 - UBC9000XLT en nog wat van dattum

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Rode Kruis (B) ook op ASTRID
« Reactie #3 Gepost op: 5 oktober 2007, 20:21:10 »
Het blijft totaal onzinnig dat een vereniging als het RK veel geld weggooit aan een dergelijk project.

Pagers aankopen voor de vrijwilligers in rampenwerking, daar kan ik inkomen maar waarom in hemelsnaam radio's.... Waanzin....  :?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline GSteven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Rode Kruis (B) ook op ASTRID
« Reactie #4 Gepost op: 6 oktober 2007, 00:25:44 »
Eerder radio's (provincieniveau, SIT-werking) dan pagers voor vrijwilligers! Oude pagingnetwerk volstaat nog zeker bij 't RK...

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Rode Kruis (B) ook op ASTRID
« Reactie #5 Gepost op: 6 oktober 2007, 12:03:55 »
Citaat van: "GSteven"
Eerder radio's (provincieniveau, SIT-werking) dan pagers voor vrijwilligers! Oude pagingnetwerk volstaat nog zeker bij 't RK...

Met de uitbouw van de SIT's op Vlaams niveau krijg je er een pak gebruikers bij die zullen afhangen van paging. Dat je die mensen meteen (en de rest ook) aansluit op het modernere ASTRID is perfect te begrijpen.

Dat je lokale afdelingen (met beperkte middelen) opzadelt met torenhoge aankoop- en abonnementsprijzen voor radio's, is totaal onnodig. Zeker omdat in de klassieke gevallen waar veel communicatie tussen veel hulpverleners plaatsvindt (grote preventieves) er wordt gewerkt met een OCP in CP-OPS die na gezamenlijk overleg met de andere disciplines via eigen kanalen info doorgeeft. Op het niveau van de vrijwilliger op het terrein zal haast nooit interdisicplinair gesprek plaatshebben.

Voor die handvol SIT'ers die op een rampplek toekomen: geef de Dir. Med 2 portofoons voor die mensen (die in zijn wagen liggen) en klaar is kees.

Nu is het much money about nothing....
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline GSteven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Rode Kruis (B) ook op ASTRID
« Reactie #6 Gepost op: 6 oktober 2007, 12:06:27 »
Flikkendag was onder leiding van PHE Oost-Vlaanderen. Dus astrid radio's... afdelingen... Hmmmm.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Rode Kruis (B) ook op ASTRID
« Reactie #7 Gepost op: 6 oktober 2007, 17:05:22 »
Citaat van: "GSteven"
Flikkendag was onder leiding van PHE Oost-Vlaanderen. Dus astrid radio's... afdelingen... Hmmmm.

Ik begrijp je standpunt niet goed? Wat wil je nu zeggen?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)