Auteur Topic: ComAnt UHF-antenne, wie o wie weet meer?  (gelezen 1997 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Scanvia

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 148
ComAnt UHF-antenne, wie o wie weet meer?
« Gepost op: 19 juli 2005, 18:49:54 »
Vandaag kwam een collega naar mij toe met een ComAnt antenne van Completech (http://www.completech.fi). Betreft een directional UHF-YAGI antenne, 440-475 MHz, 6 dBi. De factsheet van de antenne staat op http://www.completech.fi/CAY.pdf.

Nu de vraag: wie kent deze antenne's en weet wat de kwaliteit van deze dingen is. Wij willen hem gebruiken voor GPS-werkzaamheden, maar heb mijn twijfels omdat dit in de 43x.xxxx MHz werkt. Maar alle info over de antenne is vooralsnog welkom. Hier nog 2 foto's:



UBC 220XLT, Motorola MTS2000 UHF, Motorola MT2100 VHF, Motorola GM380 UHF, ProOne+ pager

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 733
Re: ComAnt UHF-antenne, wie o wie weet meer?
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2005, 22:05:37 »
Hoi,

Ik ken deze antenne wel, de eenvoudige uitvoering van dit ding is de zogenaamde HB9CV antenne en dat ding werkt verbazingwekkend leuk.

Voor ontvangst op 43x.zoveel maakt het niet zoveel uit dat de antenne "gepiekt" is voor 440 tot 470 Mhz.

Hoe wil je dat ding gaan gebruiken voor GPS?

Voordat je veel geld gaat uitgeven..... Een HB9CV antenne kan je eenvoudig zelf maken voor 10 euro of zo.

Groeten,
Ed

william.abbo

  • Gast
Re: ComAnt UHF-antenne, wie o wie weet meer?
« Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2005, 20:52:55 »
Waar zijn deze antennes te koop in Nederland

gr,

William

Offline Scanvia

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 148
Re: ComAnt UHF-antenne, wie o wie weet meer?
« Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2005, 21:17:27 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Hoe wil je dat ding gaan gebruiken voor GPS?

Normaal gebruiken ze binnen ons bedrijf voor landmeten Procom UHF-antenne's die een correctiesignaal vanaf een GPS-referentiestation doorsturen naar een mobiel station (mannetje in het veld met mobiel GPS). Dit datasignaal gaat via de UHF (korte afstanden) of GSM (lange afstanden en andere antenne's). Nu had een collega deze ComAnt op kantoor gevonden en was benieuwd of hij daarmee goede resultaten zou behalen.

Groet,

Michel
UBC 220XLT, Motorola MTS2000 UHF, Motorola MT2100 VHF, Motorola GM380 UHF, ProOne+ pager