Auteur Topic: mensen met een antwoord?? help effe  (gelezen 1788 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

OnlyJapio

  • Gast
mensen met een antwoord?? help effe
« Gepost op: 10 juni 2005, 12:22:57 »
heey mensen ik heb al heel lang een vraag. ik en een vriend van mij hebben allebei een 27mc bakkie in de auto gewoon 4 watt, ik heb daarbij een "Wilson 1000" antenne op de auto en hij een "little wil" als ik allebei de antenne's kalibreer dan kom ik bij hem minimaal uit op een uitslag van 1.3 en bij mij 1.5.  en kunnen we hemelsbreed ongeveer een één 1 kliometer met elkaar spreken daarna is het direct gebeurd. weet 1 van jullie wat de afstand ongeveer moet zijn met deze apparatuur in de auto?? of zijn er versterkers die ik moet aanschaffen???

Wie kan me hier over informeren???

Alvast bedankt

Gr. Japio

Offline MTH

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 466
Re: mensen met een antwoord?? help effe
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2005, 23:04:30 »
Hemelsbreed 1 kilometer lijkt mij qua resultaat wat aan de krappe kant.
Met 4W ( en met antennes van Wilson, mits goed afgeregeld ) zou toch een afstand van een kilometer of 5 overbrugbaar moeten zijn.

Maar alles hangt af van een hoop factoren, zoals wel of geen stedelijk gebied, plaatsing van antenne op de auto, noem maar op.

Heb vroeger met enig regelmaat meegedaan aan de zgn. vossenjacht.
De meesten plaatsten de kleefvoet antenne in het midden van het dak van de auto, destijds was de K40 erg populair.

Probeer gewoon wat te expirimenteren met de plaatsing van de antenne en zorg dat ie zo goed mogelijk 1op1 staat !

Sucses !!

Offline sven861

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: mensen met een antwoord?? help effe
« Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2005, 09:39:54 »
Meet het uitgaande vermogen eens van beide zenders........