Auteur Topic: flexibele antenne  (gelezen 2648 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline chatjozef

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 217
flexibele antenne
« Gepost op: 14 april 2005, 21:06:24 »
Weten jullie een goeie flexibele antenne en het liefst zo goedkoop mogelijk?

deze is voor me UBC 120 xlt ter vervanging van me rubberduck.

Gr chatjozef
Groet,
Stephan

sebasnl1sbm

  • Gast
Re: flexibele antenne
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2005, 21:35:54 »
Gewoon ff kijken op http://www.scanner.pagina.nl voor een winkel bij jou in de buurt.Anders via online shop wel ergen een rubberduck te bestellen.

Paul

  • Gast
Re: flexibele antenne
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2005, 21:59:33 »
Goedkoop niet maar goed wel. Gert-Jan heeft het ook gezegd in een andere topic, maar voor een portable is de Diamond RH 707 een hele goede antenne.

Gert Jan

  • Gast
Re: flexibele antenne
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2005, 22:11:34 »
Jammer dat het zo goedkoop mogelijk moet zijn :(
Voor UHF is de RH707 fantastisch, voor VHF hoog (brw/ambu, etc) is hij redelijk tot goed, voor VHF laag (86MHz) is hij minder geschikt.
De beste resultaten krijg je door gepiekte antenne's te kopen van een goed merk, een zeer goede duck voor 80-87MHz van Kathrein heb je voor rond de 25 euro, idem voor een 162-173MHz, voor de 403-470MHz versie ben je iets van 15-20 euro kwijt.
Voordeel: je hebt het beste.
Nadeel: antennes zijn alleen geschikt voor dat frequentiebandje, je moet dus steeds antenne's wisselen.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: flexibele antenne
« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2005, 06:39:10 »
Citaat van: "chatjozef"
Weten jullie een goeie flexibele antenne en het liefst zo goedkoop mogelijk?

Bij Elopta in Amsterdam, die heeft de originele van UBC voor rond de 15 euro. Bij Radio Abe in Rotterdam lag ie ook dat ik er van de week was. Daar was ie €13,95. Ik gebruik deze antenne op mijn AOR8200 en ben er uitermate tevreden over.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: flexibele antenne
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2005, 06:42:18 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Voor UHF is de RH707 fantastisch, voor VHF hoog (brw/ambu, etc) is hij redelijk tot goed, voor VHF laag (86MHz) is hij minder geschikt.

Ik heb de RH-K7. Dit is een dualband antennte voor 2 mtr/70 cm. En dat is te merken ook. Goed in de UHF (eigenlijk wel de hele band van 400 tot 470) en in de VHF goed van 140 tot 150. Ga je hoger dan wordt het snel slechter. In de 80 MHz is het slecht, maar dat vind ik ook niet zo gek. Die antenne van UBC doet het daar weer beter.

Gert Jan

  • Gast
Re: flexibele antenne
« Reactie #6 Gepost op: 15 april 2005, 07:45:28 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Voor UHF is de RH707 fantastisch, voor VHF hoog (brw/ambu, etc) is hij redelijk tot goed, voor VHF laag (86MHz) is hij minder geschikt.

Ik heb de RH-K7. Dit is een dualband antennte voor 2 mtr/70 cm. En dat is te merken ook. Goed in de UHF (eigenlijk wel de hele band van 400 tot 470) en in de VHF goed van 140 tot 150. Ga je hoger dan wordt het snel slechter. In de 80 MHz is het slecht, maar dat vind ik ook niet zo gek. Die antenne van UBC doet het daar weer beter.

Vandaar dat het beter is gepiekte antenne's te gebruiken.

Offline chatjozef

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 217
Re: flexibele antenne
« Reactie #7 Gepost op: 15 april 2005, 15:56:03 »
bedankt voor de vele reacties!

Ik had ooit is een "flexibele antenne" gekocht bij Elopta voor toen nog 30 euro dat was de nagoya na 62x (x= onleesbaar/vervaagd) maar vind het te duur daarom was mijn vraag ook of iemand een online shoppy weet met zo un zelfde antenne het liefst zo goedkoopy mogelijk. het is maar ter vervanging van me orginele UBC antenne die ik te dik vind..

Gr chatjozef
Groet,
Stephan

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: flexibele antenne
« Reactie #8 Gepost op: 15 april 2005, 16:13:48 »
Citaat
het is maar ter vervanging van me orginele UBC antenne die ik te dik vind

:? Erg veel dunner zul je ze niet krijgen hoor, hooguit een telescoopje maar zelfs die zijn vaak even dik of zelfs nog dikker.

Offline chatjozef

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 217
Re: flexibele antenne
« Reactie #9 Gepost op: 15 april 2005, 20:59:58 »
dan maar weer terug naar elopta! Grr...
Groet,
Stephan