Auteur Topic: Coax tc kabel met IEC connector aan RTL-SDR v3  (gelezen 1273 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Etherfred

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Coax tc kabel met IEC connector aan RTL-SDR v3
« Gepost op: 25 januari 2021, 10:21:26 »
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en nieuw in de hobby.
Vorige week ben ik weer eens aan de gang gegaan met de dvb-t dongle die ik tegen kwam met opruimen en ik vond het meteen weer leuk ermee bezig te zijn. Zelf een dipool antenne gemaakt en die is nu gekoppeld aan een stukje coax dat ik afknipte van de kleine standaard magneetvoet antenne.
Daarnet heb ik een rtl-sdr v3 besteld en die gaat onderweg vanuit China, alleen de aansluiting op die Stick is anders dan op die dvb die ik nu heb.
Omdat ik nog een nieuwe rol tv kabel coax heb liggen met pluggen aan beide kanten, dacht ik dat ik die wel kan gaan gebruiken om de antenne op het dak te plaatsen.

Mijn vraag is, wat heb ik nodig om deze coax te adapten naar die nieuwe usb v3 stick met SMA Female aansluiting. Daar heb ik. U nog niets voor liggen dat past, en waar kopen jullie deze spullen en is er een betere manier waardoor de ontvangst wellicht beter wordt?  Zelf een andere connector solderen bijvoorbeeld of deze, volgens mij wat ongebruikelijke IEC connector gebruiken.

Ik hoop de antenne al op te hebben als de post uit China komt.

Bedankt voor jullie tijd en moeite,
Peter.