Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over P2000 Groningen  (gelezen 25078 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Blauw lampje

  • Gast
Vragen/opmerkingen over P2000 Groningen
« Gepost op: 27 juni 2006, 14:31:47 »
Weet er inmiddels al iemand misschien wat de juiste cap-code is van de lifeliner 4 van Groningen? :)

Alvast bedankt,

Groetjes NKP

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Groningen
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2006, 14:49:20 »
LL4 wordt (nog) niet via P2000 gealarmeerd.

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1726
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Groningen
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2006, 15:50:42 »
Citaat van: "Johan Beck"
LL4 wordt (nog) niet via P2000 gealarmeerd.

En gaat (voor zover mijn informatie nu reikt) niet gebeuren!
Groet,
MarcD

henkstr

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Groningen
« Reactie #3 Gepost op: 2 juli 2007, 18:08:00 »
0320908 CPA Friesland ( OvD-G Noord )

deze werd laatst wel gealarmeerd toen lifeliner 4 moest komen. zal hem eens in de gaten houden of alle meldingen (of de meesten) ook richting de lifeliner 4 gaan

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Groningen
« Reactie #4 Gepost op: 2 juli 2007, 18:15:48 »
Citaat van: "henkstr"
0320908 CPA Friesland ( OvD-G Noord )

deze werd laatst wel gealarmeerd toen lifeliner 4 moest komen. zal hem eens in de gaten houden of alle meldingen (of de meesten) ook richting de lifeliner 4 gaan

OEF nee he, deze discussie is nu al tot in den treure gevoerd.

Een heli is een MMT (een mobiel medisch team). In de meeste regio's is het een standaard procedure om de OvD-G in kennis te stellen van het feit dat de heli in zijn (of haar) gebied wordt ingezet. Dus in feite zou je via 0320908 inderdaad de heli inzetten in Friesland te weten kunnen komen, maar dan alleen in Friesland, niet in andere regio's. Daarnaast ontvang je ook alle overige Ovd-G inzetten in Friesland waarbij geen MMT wordt ingezet.

Wachten (hopen) tot alle 4 de heli's door het LMAZ worden gealarmeerd, wellicht komt de LL4 dan wel op P2000...

Groeten, Peter.

OnlyJapio

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Groningen
« Reactie #5 Gepost op: 2 juli 2007, 19:17:40 »
Hey mensen,

Gisteren heb ik de piloot van de LL1 gesproken bij de Isala Klinieken in Zwolle over het feit dat de LL1,LL2 en LL3 via P2000 worden gealarmeerd en de LL4 niet.

nou de piloot zei dat ook de LL4 een capcode heeft. Hij zei "dan weten ze in groningen de capcode goed onbekend te houden"

de piloot had de capcode wel in zijn bezit, maar wou um niet afgeven. wel te begrijpen...

vreemd nietwaar ????

gr janjaap
http://www.regiozwolle.nl

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1726
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Groningen
« Reactie #6 Gepost op: 2 juli 2007, 19:19:25 »
Citaat van: "OnlyJapio"
Hey mensen,

Gisteren heb ik de piloot van de LL1 gesproken bij de Isala Klinieken in Zwolle over het feit dat de LL1,LL2 en LL3 via P2000 worden gealarmeerd en de LL4 niet.

nou de piloot zei dat ook de LL4 een capcode heeft. Hij zei "dan weten ze in groningen de capcode goed onbekend te houden"

de piloot had de capcode wel in zijn bezit, maar wou um niet afgeven. wel te begrijpen...

vreemd nietwaar ????

gr janjaap
http://www.regiozwolle.nl

Nou, zou dat verhaal maar met een korreltje zout nemen! Hebben ze geen Call-Max?
Groet,
MarcD

Michael

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Groningen
« Reactie #7 Gepost op: 2 juli 2007, 19:58:48 »
Citaat van: "hunter"
Wachten (hopen) tot alle 4 de heli's door het LMAZ worden gealarmeerd, wellicht komt de LL4 dan wel op P2000...

Zoals het er nu uitziet zal de LMAZ voorlopig alleen de LL3 alarmeringen in de nachtelijke uren verzorgen  :)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Groningen
« Reactie #8 Gepost op: 2 juli 2007, 20:26:29 »
Citaat van: "Michael"
Citaat van: "hunter"
Wachten (hopen) tot alle 4 de heli's door het LMAZ worden gealarmeerd, wellicht komt de LL4 dan wel op P2000...

Zoals het er nu uitziet zal de LMAZ voorlopig alleen de LL3 alarmeringen in de nachtelijke uren verzorgen  :)

Ja ik zeg ook niet voor niets "hopen"...

Citaat van: "OnlyJapio"
nou de piloot zei dat ook de LL4 een capcode heeft. Hij zei "dan weten ze in groningen de capcode goed onbekend te houden"

Mijn advies, neem die piloot never nooit meer serieus want hij heeft nogal een grote duim. Alles wat via P2000 gaat is geen geheim, hooguit de codes die nog nooit gebruikt zijn.

De LL4 wordt via niet via P2000 gepiept en er is ook geen capcode voor. Nouja, misschien is er welk een gereserveerd, maar als die niet gebruikt wordt dan hebben we er natuurlijk weinig aan...

Groeten, Peter

Evos

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Groningen
« Reactie #9 Gepost op: 3 juli 2007, 11:40:42 »
Op/in trauma noord (docu in umcg) kon je volgens mij zien dat hun pieper af ging, het was duidelijk geen porto.

In het umcg zelf zullen ze vast piepers gebruiken, als ik mij niet vergis is er ook altijd iemand in een brandweer outfit bij het landen en de take-off

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Groningen
« Reactie #10 Gepost op: 3 juli 2007, 16:43:20 »
Citaat van: "Evos"
Op/in trauma noord (docu in umcg) kon je volgens mij zien dat hun pieper af ging, het was duidelijk geen porto.
In het umcg zelf zullen ze vast piepers gebruiken

Ik weet niet of ik dezelfde uitzending heb gezien, maar ik zag een stukje waarin men zich via de porto weer inzetbaar meldde (vanuit het UMCG!). De porto's worden dus gewoon gebruikt, dat stukje van de pieper heb ik niet gezien, wellicht was dat in het begin? Het stuk wat ik bedoel was aan het einde. Mocht je dezelfde uitzending bedoelen dan vlogen ze oa naar Ameland waar een boer in een kelderstal was gevallen...

Groeten, Peter.

Offline jopie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Groningen
« Reactie #11 Gepost op: 3 juli 2007, 17:11:42 »
Naar mijn idee zijn dit herhalingen die ongeveer 1,5 jaar geleden ook zijn uitgezonden. Tel daar een half jaar bij op voor het monteren van de uitzendingen en je zit al in het annaloge tijdperk.

Offline Evert

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 82
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Groningen
« Reactie #12 Gepost op: 3 juli 2007, 18:42:40 »
Citaat van: "jopie"
Naar mijn idee zijn dit herhalingen die ongeveer 1,5 jaar geleden ook zijn uitgezonden. Tel daar een half jaar bij op voor het monteren van de uitzendingen en je zit al in het annaloge tijdperk.

nou niet helemaal . recentelijk is het mmt in drachten geweest tbv een intubatie en dit was dus ook al te zien in trauma.nl
 gr evert  :P

Offline jopie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Groningen
« Reactie #13 Gepost op: 4 juli 2007, 00:58:58 »
Oh, dan heb ik waarschijnlijk aan het begin van deze seriereeks een aantal uitzendingen gezien die mij zeer bekend voorkwamen. Ik heb hierna ook niet weer gekeken.

Offline voske

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Groningen
« Reactie #14 Gepost op: 4 juli 2007, 06:54:52 »
Volgens mij zit er daarbij ook verschil tussen de uitzendingen van SBS 6 en die van RTV Noord. Die van SBS 6 zijn een stuk ouder.