Auteur Topic: Beste scanner verkrijgbaar op het moment ?  (gelezen 4592 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Roberto

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Beste scanner verkrijgbaar op het moment ?
« Gepost op: 16 juni 2019, 21:58:20 »
Goedenavond allemaal,

Ik heb me zojuist voorgesteld in het Topic "Voorstellen" en heb ik gelijk een vraag die na alle waarschijnlijkheid hier wellicht al eens gesteld is. Dus sorry voor mijn onwetenheid.

Sinds afgelopen Zat. heb ik een Uniden UBC780XLT + Butel & Proscan software op de kop getikt en moet ik zeggen daar ben ik zeer tevreden mee. Maar nu is dit beestje al 10+ jaar en heeft het geen P25 of andere (digi)modes dan FM/AM. Dus nu vraag ik me toch af wat onder jullie kenners op dit moment de beste scanner is, zeker al voor (Mil)Airband ? Uiteraard gaat het wel om een Basis scanner en heb ik uiteraard verschillende websites bekeken en YouTube geraadpleegd. Dus ik weet dat de Uniden SDS200E wel een hele mooie scanner is en dat andere merken zoals AOR ook met zeer mooie communicatie ontvangers op de markt aanwezig zijn. Maar bijv. hoef ik dus geen IC-R8600 aangezien deze dus ook SSB en HF /VHF /UHF amatuer heeft iets waar ik met mijn huidige transceivers ruimschoots in voorzien ben.
Het is mij dus puur te doen om een scanner met FM/AM (Airband) en evt de digi(modes) zoals P25(Phase 1(2?), etc...

Dus wie o wie heeft hier een mening dan wel advies over om aan te geven, deze scanner is degene die ik ook zou willen hebben. (budget is geen probleem  ;))

Ik hoor het wel en fijne avond.

Mvg,

Roberto Breda  :D

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2370
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Beste scanner verkrijgbaar op het moment ?
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2019, 16:11:56 »
Portable of basis?
Je zou eens naar een AOR 8200 / 8600 kunnen kijken, doorgaans erg goed, tenzij je de allernieuwste modellen neemt (daarover lees ik wat opstart problemen op dit forum).

Offline Gotya

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: Beste scanner verkrijgbaar op het moment ?
« Reactie #2 Gepost op: 17 juni 2019, 22:01:54 »
de Uniden UBC780XLT die je nu hebt is 1 van de betere luchtvaartband ontvangers (nog steeds) dus daar hoef je niet echt te gaan zoeken naar een betere. Een goede antenne met goede coax kabel zal een betere investering zijn. Maar mocht je in de gelegenheid komen een AOR AR8600 (MKII) voor een geschikte prijs te kopen dan moet je dat altijd doen.

Offline c1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Beste scanner verkrijgbaar op het moment ?
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2019, 18:27:21 »
Ik heb zelf iets meer dan een halfjaar geleden de Uniden bcd536HP over laten komen uit amerika en ben erg content mee. Misschien koop ik ooit nog de SDS200, maar zie tot op heden nog geen toegevoegde waarde.

Danny

Offline Pieter61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 311
Re: Beste scanner verkrijgbaar op het moment ?
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2019, 19:30:47 »
Heb sinds een paar maanden de Icom IC-R30, een dijk van een scanner.
Laat de Icom software maar links liggen en neem direct die van Butel, kast slechts 1/4 van die van Icom en kan veel meer.
Ontvangers: UBC9000XLT | UBC125XLT | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | SDRPlay | HF-150 | Air!Squitter tbv ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | 12mtr LW + Balun | Mini-Whipe | Active Diapason" (1090 MHz) | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Roberto

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Beste scanner verkrijgbaar op het moment ?
« Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2019, 15:00:04 »
Dank jullie allen voor jullie reacties. Misschien was ik in mijn 1e mail niet duidelijk genoeg maar het gaat om een Basis scanner en niet een portabele scanner "... de beste scanner is, zeker al voor (Mil)Airband ? Uiteraard gaat het wel om een Basis scanner..."

Ik moet zeggen dat in scannerland, in tegenstelling tot HF Transceivers, het aanbod mij toch wat tegen valt en dat er blijkbaar maar een handjevol goede basis scanners worden gemaakt/verkocht.

Dus mocht iemand nog een andre merk / type weten dan hoor ik het graag.

Mvg,
Roberto

Offline Wolfhound

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1232
Re: Beste scanner verkrijgbaar op het moment ?
« Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2019, 15:09:59 »
De BCT 15 word ook vaak gebruikt.
Veel geheugens, scant lekker snel...
Succes met je zoektocht.
M.vr.gr. John
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline Roberto

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Beste scanner verkrijgbaar op het moment ?
« Reactie #7 Gepost op: 20 juni 2019, 15:21:28 »
Hallo John,

Bedankt v/d reactie.

Ja daar heb ik ook naar gekeken en misschien is dat zeker wat. Het lijkt me alleen best lastig om deze te programmeren(misschien heb ik het mis).
Maar het zou fijn zijn als iemand dan alle frequentielijsten beschikbaar heeft zodat het dan alleen een kwestie van uploaden zou zijn en scannen maar.

Mvg,
Roberto

Offline Wolfhound

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1232
Re: Beste scanner verkrijgbaar op het moment ?
« Reactie #8 Gepost op: 20 juni 2019, 19:23:44 »
Is toch ook een stukje van de hobby, dat programmeren,?
Ik ben er ook geen held in, maar met de software programmeren is goed te doen hoor.
M.vr.gr John
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline xfiles69

  • Procesoperator
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 78
  • UBCD 3600xlt nxdn,Uniden125xlt, BCT15x, Div.sdr
Re: Beste scanner verkrijgbaar op het moment ?
« Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2019, 14:50:02 »
Op https://www.pc5e.nl/info/scannerfrequenties kun je lijsten downloaden voor de bct15x, bctool kun je daar ook downloaden.
Ik gebruik de butelsoftware welke goed bevald.
Als je die software hebt, de lijst erin schieten met bctool en weer downloaden uit je bct15x met butel.

Offline Roberto

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Beste scanner verkrijgbaar op het moment ?
« Reactie #10 Gepost op: 28 juni 2019, 22:43:51 »
Is toch ook een stukje van de hobby, dat programmeren,?
Ik ben er ook geen held in, maar met de software programmeren is goed te doen hoor.
M.vr.gr John

Als ik zeeën van tijd had dan zou ik graag de tijd nemen om te programmeren maar helaas zit dat er niet in.

In ieder geval heb ik naast de UBC780XLT nu ook een 2e scanner op de kop getikt namelijk de UBC785XLT en zijn erbij de 1e scanner 400 Kanalen al voor geprogrammeerd en bij de 2e 600.
Ook hebben ze beide de ARC software van BUTEL en de Proscan.

Dus ik kan voorlopig vooruit  ;) en zal ik binnekort de D-130 Scanner antenne van Diamond ook in de mast installeren.

73 Roberto

Offline Wolfhound

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1232
Re: Beste scanner verkrijgbaar op het moment ?
« Reactie #11 Gepost op: 29 juni 2019, 07:46:24 »
Goed bezig.

Mooie en goede scanners.!
Veel plezier ermee.
M.vr.gr John ;)
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands