Auteur Topic: ontvangst omgeving finsterwolde  (gelezen 10169 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21653
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: ontvangst omgeving finsterwolde
« Reactie #15 Gepost op: 5 augustus 2013, 18:51:07 »
161,5500      Marifoonkanaal     19  Wal .. Laatste tijd hier op een erg actief .  Zou de loods zijn van Delfzijl .

MAR 19   161.55000   156.95000   Loodswezen Eemshaven, Loodswezen Harlingen

Offline vladi

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
    • scannerforum.
Re: ontvangst omgeving finsterwolde
« Reactie #16 Gepost op: 5 augustus 2013, 19:46:38 »
Sietse hallo,
onthou 1 gouden regel en dat is ,

=goede kabel

=goede koppelingen

= goede vrije hoogte voor je ontvangsten

en natuurlijk veel plezier in de hobby ;D

groetjes Joop

nl13649.
Uniden 3500/AOR8200./ROTOR:KENPRO KR-400RC.

Offline Sietse64

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
  • Moi .. Groeten Ut Grunn
Re: ontvangst omgeving finsterwolde
« Reactie #17 Gepost op: 5 augustus 2013, 23:06:07 »
Mij alle maal bekend .. paar meter koper buis in de grond gespoeld om een goed aarde te krijgen .  Zo 25 jaar ervaring met ontvangen . Voor al FM in een auto !!
Antenne hangt wel onderdak dak omdat een mast op dak mij genoeg is . En ik kontroleer het ook allemaal als ik spul weer eens van zijn plek heb .
En zo ontdekte ik het ook  ..

Maar zo luid en zo duidelijk in een keer . Vermoed dat er ook iets verandert is bij de haven zelf .. Hoorde ooit een gerucht dat men wat wou veranderen .. Maar wat en hoe ??? ..  En het is ook al poosje terug .  Weet wel dat ze met de korte golf antennes aan de slag zijn geweest poos terug . Wellicht dat men met een onderhoudt plan bezig is ?? ..

Of ??
Van een stel zendamateurs hoorde ik ooit het verhaal of beter een discussie  over radio verkeer aan de grens . En dat Nederland  zich veel te netjes hield aan de internationale voor schriften . En zo zou men in regio Delfzijl met veel te laag vermogen werken om zo grens overschrijdende radio verkeer tegen te gaan .  

Discussie ging over internationale afspraken waar Duitsland zich heel maal niet aan houd en vandaar dat wij ook heel lang sterker de Duitse zenders ontvingen als  Hilversum. Na ja eigenlijk is dat nog steeds zo .   Maar ook over een zeer oude regel stammend van uit de eerste wereld oorlog . Het is verboden een signaal neer te zetten wat over de grens gehoor kan worden .In verband met spionage . Dat laatste hoorde ik vaker ...  Hoe het ook zei men zou al jaren van plan zijn die twee regels af te schaffen .  Als verkoper van  canaal plus ( ooit) leerde ik nog het een en ander bij over grens overschrijdend radio/TV verkeer . Das in Holland nog best ingewikkeld . Dus wie weet ??? In het nieuwe Europa  mogen ze ook in de havens aan de wadden zee het vermogen op draaien ????  Was vanavond echt verbaast hoe duidelijk ik nu op eens de wal hoor .. Zelf op mijn mobiele setje met telescoop antenne was het in de tuin nog te horen vanavond . Zeer zwak ... en slecht verstaan baar maar hoorde het . Als het gewoon condities zijn is het zo weer over !
UBC 9000 XLT-UBC 3500 XLT- UBC 3000 XLT - Black Jaguar - Com 217 - Yaesu FRG -7700+FRT 7700