Auteur Topic: gm vraag  (gelezen 7419 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline verbindelaar

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 281
gm vraag
« Gepost op: 14 januari 2013, 13:41:16 »
Bij deze een vraag of iemand hier ook weet hoe ik het volgende op de gm380 mobilofoon kan krijgen.

- het zo programmeren dat ik een gebruiker (incl toonsquelch) alleen kan luisteren, dus geen spreeksleutel......................

ik heb er wel ergens iets van op papier staan aleen waar ik het gelaten heb geen idee!

mijn dank is groot

Offline rik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 364
Re: gm vraag
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2013, 14:40:27 »
Dan moet je in de personality transmit uit schakelen.  Dus een andere personility aanmaken.

Offline Grasklokje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 259
Re: gm vraag
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2013, 15:22:11 »
Gewoon programmeren (met Squelch tone) en je microfoon niet aansluiten...

Je kan ook bij het invoeren van de frequentie wel de RX inkloppen, maar niet de TX. Deze laat je leeg...

En anders bij personality uitschakelen (heb dit al even niet meer gedaan dus dat weet ik niet meer)
Inderdaad zoals Rik zegt Personality 2 aanmaken.

Succes!
Gerben

Online Marcel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: gm vraag
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2013, 18:05:33 »
In per personality staat het tabblad tx/rx, het eerste invulveld daar is criterium zendtoestemming (in de nederlandse versie) hier kun je gewoon nooit (never) aangeven, nu kan er niet meer gezonden worden en krijg je een fouttoon bij het indrukken van de spreeksleutel.
Je kunt deze personality aan alle kanalen toewijzen als je dat wilt (zodat er nooit met de mobilofoon gezonden kan worden) of je kunt hem aanmaken voor 1 kanaal en een andere voor een ander kanaal; je kiest de toe te passen personality onder: per kanaal - tabblad diversen - personality.

ps. wat hierboven staat (de tx frequentie leeg laten) staat de software niet toe, dus dat zal niet gaan!
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline Grasklokje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 259
Re: gm vraag
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2013, 06:59:38 »
Bedankt voor de heldere uitleg...

Volgens mij heb ik dit al een paar keer gedaan hoor, om TX leeg te laten.
Bij de GP380 werkt dit. Dus hoogst waarschijnlijk ook wel bij de GM serie...

Maar wat jij zegt is om in Personality de TX op never te zetten is beter denk ik.

Online Marcel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: gm vraag
« Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2013, 19:57:37 »
Als ik in de software de tx frequentie leeg laat dan gaat hij gelijk mekkeren en zet hij de freq. die ik eruit had gehaald weer terug.
In een andere versie die ik hier op de computer heb staan kan ik hem wel leeg laten, maar zodra ik de file op wil slaan of de porto wil programmeren komt hij met een fatale fout, die je eerst MOET oplossen voordat je verder kunt gaan.
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline Grasklokje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 259
Re: gm vraag
« Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2013, 18:56:27 »
Hmm... ik kan me herrinneren dat het lukte.
Misschien was het dan toch een andere soort porto oid.

Verdere opties die oa door jou zijn aangegeven werken natuurlijk wel, dus opties genoeg...  ;D

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: gm vraag
« Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2013, 21:56:18 »
als je een TX veld leeg laat zet hij er automatisch 136.000 mhz neer, en je kan gewoon verder gaan met programmeren.

Offline Joris82

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: gm vraag
« Reactie #8 Gepost op: 23 februari 2014, 18:11:57 »
Wij gebruiken op het werk een GM380 als basisstation. Weet iemand hoe je de volume van de keypad kunt aanpassen?
Kan het in de handleiding namelijk niet terugvinden.

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: gm vraag
« Reactie #9 Gepost op: 23 februari 2014, 18:15:34 »
Wij gebruiken op het werk een GM380 als basisstation. Weet iemand hoe je de volume van de keypad kunt aanpassen?
Kan het in de handleiding namelijk niet terugvinden.

Dat kan je alleen software matig aanpassen en programmeren.

Offline Joris82

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: gm vraag
« Reactie #10 Gepost op: 23 februari 2014, 18:18:24 »
ah vandaar. Bedankt in ieder geval voor je snelle reactie Michel.
Dat geldt dan zeker ook voor het instellen van de functietoetsen en contactenlijst.
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2014, 18:28:40 door Joris82 (extra vraag) »

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: gm vraag
« Reactie #11 Gepost op: 23 februari 2014, 20:27:57 »
Dat geldt dan zeker ook voor het instellen van de functietoetsen en contactenlijst.

inderdaad