Auteur Topic: Wouxon KG_uv920r  (gelezen 7452 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline tyra

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Wouxon KG_uv920r
« Gepost op: 10 januari 2011, 20:06:54 »
Zijn hier reeds mensen die weten wanneer de Wouxon KG_UV920R te kopen valt, en zo ja waar en wat is de kostprijs?

Het betreft een dualband toestel te zijn met een max. vermogen van 40w.& 50w. op vhf & uhf.

Graag uw reactie,

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Wouxon KG_uv920r
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2011, 20:24:35 »
Binnenkort bij http://www.bamiporto.nl/
Je kunt je vrijblijvend inschrijven , reserveren en info aanvragen.

Offline Francina

  • PDØHMF™℗®©
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 220
    • Francina's radio hobby pagina
Re: Wouxon KG_uv920r
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2013, 09:47:29 »
Ik heb gisteren een Wouxun KG-UV920P (opvolger van de KG-UV920R) op de kop weten te tikken van een amateur die hem 1 keer heeft gebruikt voor een test. Leuk apparaat! Full duplex mogelijk en je kunt hem ook als crossband repeater instellen ;-) Ik heb hem in werking gezien bij de amateur en even op de eigen portofoon naar de modulatie geluisterd. Klonk goed. Sommige Wouxuns schijnen een modulatie issue te hebben. Deze dus niet (gelukkig).

Offline vladi

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
    • scannerforum.
Re: Wouxon KG_uv920r
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2013, 15:52:40 »
Hallo, kijk eens naar de datum ???

Joop.
Uniden 3500/AOR8200./ROTOR:KENPRO KR-400RC.

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Wouxon KG_uv920r
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2013, 16:14:17 »
Hallo, kijk eens naar de datum ???

Joop.

Ach, ze is gewoon blij dat ze haar N licentie heeft gehaald en dan let je niet zo op de datum. :)
Gefeliciteerd Francina!

René van Zon

Offline verbindelaar

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 281
Re: Wouxon KG_uv920r
« Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2013, 17:06:30 »
zo is dat, gefeliciteerd......

PD1EU

  • Gast
Re: Wouxon KG_uv920r
« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2013, 17:19:54 »
Ach, ze is gewoon blij dat ze haar N licentie heeft gehaald en dan let je niet zo op de datum.

Nee hè, heb ik die post gemist ?
Bij deze ook nog van harte gefeliciteerd Francina.

Dat veel forumleden mogen volgen.

-Ed

Offline vladi

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
    • scannerforum.
Re: Wouxon KG_uv920r
« Reactie #7 Gepost op: 30 mei 2013, 18:26:07 »
Francina hallo,
ook van mij gefeliciteerd  :)en veel plezier ermee.

Joop.
Uniden 3500/AOR8200./ROTOR:KENPRO KR-400RC.

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Wouxon KG_uv920r
« Reactie #8 Gepost op: 30 mei 2013, 18:29:39 »
Citaat van: PD1EU
Nee hè, heb ik die post gemist ?

28 May 09:53:26 Francina: Geslaagd voor de N op 22 mei j.l. met slechts 1 fout

 :D

Offline Francina

  • PDØHMF™℗®©
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 220
    • Francina's radio hobby pagina
Re: Wouxon KG_uv920r
« Reactie #9 Gepost op: 1 juni 2013, 12:10:54 »
Dank je allemaal! Uiteraard ben ik blij dat ik de N heb gehaald. Nu mág ik met de bamiporto's spelen ;-) Het cursusboek voor het F-examen en het Vademecum voor de zendamateur lagen gisteren ook in de bus. dus ik kan "doorstomen" en hopelijk volgend jaar mei het F-examen doen. Ik heb de smaak te pakken  :D Helaas is mijn BSN nog niet bij het AT bekend en kan ik mijn call nog niet aanvragen. Ik kijk elke dat even, maar het kan net zo goed ook nog wel even duren. In die tijd kan ik mooi aandacht besteden aan de opbouw van de antennes. Als basisantenne heb ik een Diamond X200 en voor mobiel gebruik op de scootmobiel een Diamond NR770R (heeft geen massa nodig).

Deze topic:
Ja, ik zag dat het laatste antwoord meer dan 100 dagen geleden was. Maar ik dacht: "Laat ik het eens een nieuw leven in blazen"  ;) Waarom een nieuwe Wouxun topic openen als er al eentje is?

De Wouxun KG-UV920R heeft dus de KG-UV920P als opvolger. Ik heb de laatste versie (KG-UV920P-E). En het is een leuk "low budget" apparaat. Full duplex, instellen als crossband repeater, remote control via DTMF, enz. Eerdere kinderziektes zijn er uit gehaald in de laatste versies. Er zou een modulatie issue zijn (te zachte modulatie), maar daar merkte ik weinig van toen ik de set bij de amateur even mocht proberen. Soms is het gaatje bij de microfoon niet goed open en als je die dan even voorzichtig doorprikt wordt het al beter. En er is wel een schema voor modificatie (een paar weerstandjes vervangen om de modulatie harder te krijgen). Een klein nadeel is dat er heel veel elektronica in de handmike zit. Die moet je dus niet laten vallen  ;D

Het frontje is er af te halen. Anti-diefstal, maar ook handig voor inbouw in de auto. Er zitten twee mounts bij: eentje om het display schuin te zetten en eentje recht. Er zit een (behoorlijke) verlengkabel bij voor verbinding van het frontje met de set.

Verder alle gebruikelijke amateur-mogelijkheden. Burst tone voor het openen van repeaters is instelbaar.

Gebruikersvriendelijkheid en uitgebreide uitleg: kom op, het is CE ("China Export")  ;D

De programmeersoftware en programmeerkabel zijn een must. Je kunt 999 kanalen programmeren.

Groetjes,
Francina