Auteur Topic: C2000 scanner waarschuwt voor naderende politievoertuigen en overige hulpdienste  (gelezen 29029 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
http://www.target-automotive.nl/hulpdienst-alert-target-blu-eye/

Citaat
LAAT U NIET VERRASSEN…
 WORD TIJDIG GEWAARSCHUWD VOOR NADERENDE HULPDIENSTEN!
 

Target Blu Eye is een uniek en wereldwijd gepatenteerd verkeersveiligheidssysteem dat u tijdig waarschuwt voor naderende hulpdiensten (bijvoorbeeld een politieauto). Ook als de hulpdienst géén zwaailicht en sirene voert. Met Target Blu Eye wordt u gewaarschuwd via een akoestisch signaal en met een signaalsterktemeter op het bedieningsdisplay (voor meer informatie: www.blu-eye.eu).
 
Target Blu Eye is gebaseerd op TETRA technologie, de basis voor het C2000 netwerk van de Nederlandse hulpdiensten. Dankzij deze geavanceerde technologie bent u er met Target Blu Eye van verzekerd dat u vroegtijdig wordt gewaarschuwd voor naderende hulpdiensten. Waardoor u niet wordt verrast en tijdig kunt anticiperen. Het beproefde verkeersveiligheidssysteem Target Blu Eye herkent de aanwezigheid van:
  
 Politievoertuigen (surveillancewagens, KLPD en onopvallende politie-auto’s)
Politiemotoren
Ambulances
Brandweerauto’s

Ok.... hoe werkt dit precies?

Offline Sigint

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • COMSPEC
In de folder staat het antwoord.  ;D
Bye.
Sigint
-

Citaat
Volledigheidshalve willen we nog graag vermelden dat Target Blu Eye wél altijd de aanwezigheid kan signaleren van een hulpdienst als er sprake is van communicatie vanuit het betreffende hulpdienstvoertuig met de centrale en/of andere hulpdiensten. Daarnaast willen we graag benadrukken dat Target Blu Eye geen zogenaamde valsmeldingen genereert. De signalen die Target Blu eye ontvangt zijn namelijk altijd aan C2000 gerelateerd.
"Monitoring till 12 GHz"

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
mmmmm  ::)  dit apparaatje zal toch voornamelijk vanuit een andere doelgroep interesse krijgen,  dan het bevorderen van de verkeersveiligheid...

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Pfff 1000,- voor een apparaatje die er voor zorgt dat je zelf lui wordt en niet meer in je spiegels kijkt.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
mmmmm  ::)  dit apparaatje zal toch voornamelijk vanuit een andere doelgroep interesse krijgen,  dan het bevorderen van de verkeersveiligheid...

Dat idee had ik ook meteen.  :-X

Offline Grasklokje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 259
En mag dit wel?
Lijkt wel wat (in de trant van) op de 'oude' stinger.
Ik heb ergens al gehoord dat ze zoiets willen in de nieuwere auto's over de radio;

Als er signalen gevoerd wordt en het komt dichtbij hoor je dat over je radio speakers.
Zijn ze voorbij kun je weer gewoon radio luisteren...

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
mmmmm  ::)  dit apparaatje zal toch voornamelijk vanuit een andere doelgroep interesse krijgen,  dan het bevorderen van de verkeersveiligheid...

Dat idee had ik ook meteen.  :-X

De naam verklapt dat deels ook al (althans de uitspraak, niet de schrijfwijze).

Online rik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 364
Word wel duur zo. Eerst alleen maar een schroevendraaier en een raamzuiger. Zal het onder de investerings aftrek vallen?  ;)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Wat een gruwelijke onzin zeg. Het enige wat zo'n ding zou kunnen doen is het scannen van de TETRA onderband frequenties. Ten eerste moet er dan wel gezonden worden en als er al gezonden wordt dan kun je ook veel 'valse' triggers krijgen, door hulpverleners die op straat, of in een flat aan het communiceren zijn via de portofoon. Of wat te denken van een vaste post zoals een mobilofoon bij een politiebureau, of denken de bedenkers van dit systeem soms dat zij rechtstreeks op het C2000 netwerk zitten ofzo? Echt een bijzonder vreemd verhaal. Theoretisch kan het allemaal wel, maar in de praktijk heb je er zo bijzonder weinig aan. Het zou zelfs de reddingsbrigade of een andere gelieerde kunnen zijn, ik vraag me af of mensen daarop zitten te wachten.

Is er uberhaupt rekening gehouden met de AGA frequenties voor de luchtvaart (zoals heli's)? Vanuit de lucht is het bereik dusdanig groot dat er ook weer 'valse triggers' kunnen ontstaan. Het signaal kan kneiterhard zijn, maar er blijkt een heli op 10km afstand te vliegen, daar heb je lekker veel aan...

Maargoed, er zullen altijd wel mensen zijn die erin trappen :)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Maargoed, er zullen altijd wel mensen zijn die erin trappen :)

Criminelen hebben hier geld voor over. Maar het aloude Chinese spreekwoord zegt: 'It's morally wrong to allow suckers to keep their money' ( 这是不道德的行为让吸盘把钱)

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Citaat van: Discriminator
..... Maar het aloude Chinese spreekwoord zegt: 'It's morally wrong to allow suckers to keep their money'

??? Was William Jones een Chinees? http://en.wikipedia.org/wiki/Canada_Bill_Jones  

Hij was trouwens ook goed in het afhandig maken van geld van anderen. Daar had hij geen target-blue-eye voor nodig.  ;)

Rene van Zon

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Was William Jones een Chinees? http://en.wikipedia.org/wiki/Canada_Bill_Jones

Vergeet niet dat er veel Chinezen in Amerika werkten. In de mijnen, bij de aanleg van spoorlijnen.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Wat een gruwelijke onzin zeg. Het enige wat zo'n ding zou kunnen doen is het scannen van de TETRA onderband frequenties. Ten eerste moet er dan wel gezonden worden en als er al gezonden wordt dan kun je ook veel 'valse' triggers krijgen, door hulpverleners die op straat, of in een flat aan het communiceren zijn via de portofoon. Of wat te denken van een vaste post zoals een mobilofoon bij een politiebureau, of denken de bedenkers van dit systeem soms dat zij rechtstreeks op het C2000 netwerk zitten ofzo?

Ik heb mijn bedenkingen hierover al eens gepubliceerd in een andere 'krant', met name het 'Hulpverleningsforum' waar de technische beheerders mijn inziens tot veel méér in staat zijn dan zo een niemendalletje van een Target Blue Eye  8) Aldaar deelde ik dus ook de bedenking dat zo een toestel veel valse hits moet genereren van mobiele en zelfs vaste posten die zenden naar een Tetra Base Station verschillende kilometers verderop. In elk dorp heb je zo wel een hoop radio's die signalen uitsturen. Ik dacht eerder ook aan de problematiek van die TBS'en zelf die dan ook nog eens uitzenden maar ik had niet verder nagedacht over het beperken van het scanbereik tot de onderband.

In verband met het zenden zelf: de AVL (Automatic Vehicle Location) - dat eigenlijk niets méér is dan een Automatic Radio Location - loopt ook via een C2000-mobilofoon of -portofoon. Misschien denken de makers via deze frequente uitzendingen die voertuigen in het oog te kunnen houden?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Wat een gruwelijke onzin zeg. Het enige wat zo'n ding zou kunnen doen is het scannen van de TETRA onderband frequenties. Ten eerste moet er dan wel gezonden worden en als er al gezonden wordt dan kun je ook veel 'valse' triggers krijgen, door hulpverleners die op straat, of in een flat aan het communiceren zijn via de portofoon. Of wat te denken van een vaste post zoals een mobilofoon bij een politiebureau, of denken de bedenkers van dit systeem soms dat zij rechtstreeks op het C2000 netwerk zitten ofzo?

Ik heb mijn bedenkingen hierover al eens gepubliceerd in een andere 'krant', met name het 'Hulpverleningsforum' waar de technische beheerders mijn inziens tot veel méér in staat zijn dan zo een niemendalletje van een Target Blue Eye  8) Aldaar deelde ik dus ook de bedenking dat zo een toestel veel valse hits moet genereren van mobiele en zelfs vaste posten die zenden naar een Tetra Base Station verschillende kilometers verderop. In elk dorp heb je zo wel een hoop radio's die signalen uitsturen. Ik dacht eerder ook aan de problematiek van die TBS'en zelf die dan ook nog eens uitzenden maar ik had niet verder nagedacht over het beperken van het scanbereik tot de onderband.

In verband met het zenden zelf: de AVL (Automatic Vehicle Location) - dat eigenlijk niets méér is dan een Automatic Radio Location - loopt ook via een C2000-mobilofoon of -portofoon. Misschien denken de makers via deze frequente uitzendingen die voertuigen in het oog te kunnen houden?

Is AVL niet gewoon een apart pakketje dat gewoon binnen C2000 meegestuurd wordt? (Ik zeg maar wat :))) Dan zou je het verkeer dus moeten analyseren om alleen dit pakketje te filteren... En zenden porto's geen locatie mee/uit? Ik denk dat men vooral valse hits gaat krijgen...
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Is AVL niet gewoon een apart pakketje dat gewoon binnen C2000 meegestuurd wordt? (Ik zeg maar wat :))) Dan zou je het verkeer dus moeten analyseren om alleen dit pakketje te filteren...

AVL werkt normaal gezien ook op een "TETRA-frequentie" (er zit daar wel meer op dankzij de tijdsleuven) net zoals nog andere data zoals het aanvragen van info via een Mobile Data Terminal in het voertuig. In dat opzicht geldt hoe meer 'radioverkeer', hoe beter om een ietwat accurate positiebepaling doorheen de tijd te kunnen krijgen.

En zenden porto's geen locatie mee/uit? Ik denk dat men vooral valse hits gaat krijgen...

Dat kan natuurlijk ook, zoals al geschreven maar - is in België althans - veel minder in gebruik. In dat geval gaat het om een Automatic Person Location.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)