Auteur Topic: Probleem met mysql.exe / geen uitvoer naar database  (gelezen 4197 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline marcnl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 36
    • Realtime vliegtuigen volgen ADS-B
Probleem met mysql.exe / geen uitvoer naar database
« Gepost op: 18 september 2007, 20:16:38 »
Ik kan vanaf de commandline met mysql.exe de argumenten ingeven en dan wordt keurig netjes de insert naar de database uitgevoerd. Het is dus geen user/password probleem.

Ik heb het volgende staan:

Uit Options -> Filters.... De knop Options,
vinkje bij "Enable Command File" aangezet
C:Windowsmysql.exe (ik heb de mysql.exe daar neergezet)
en bij arguments:

-h192.168.1.1 -u{mijnusername} -p{mijnpassword} -Dp2000 -e "insert into messages (capcode, time, date, bericht, label) values('%1', '%2', '%3', '%7', '%8');"

Maar er gebeurd niet.... geen foutmelding maar ook geen insert dus in de database. Als ik deze argumenten vanaf de commanline ingeeft, gaat de query goed.

Ik heb al geprobeerd om al mijn filters (zo'n 250) te selecteren en daar de optie "Enable Filter Command File" aangevinkt.

Suggesties zijn meer dan welkom!

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Probleem met mysql.exe / geen uitvoer naar database
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2007, 20:26:12 »
maak eens een betandje naampje.bat met je commandline en roep die aan of zet het hele commando tussen quotes dus:

"C:Windowsmysql.exe -h192.168.1.1 -u{mijnusername} -p{mijnpassword} -Dp2000 -e "insert into messages (capcode, time, date, bericht, label) values('%1', '%2', '%3', '%7', '%8');"
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline marcnl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 36
    • Realtime vliegtuigen volgen ADS-B
Re: Probleem met mysql.exe / geen uitvoer naar database
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2007, 20:32:59 »
Citaat van: "BlackBox"
maak eens een betandje naampje.bat met je commandline en roep die aan of zet het hele commando tussen quotes dus:

"C:Windowsmysql.exe -h192.168.1.1 -u{mijnusername} -p{mijnpassword} -Dp2000 -e "insert into messages (capcode, time, date, bericht, label) values('%1', '%2', '%3', '%7', '%8');"

Ik laat nu een my.cmd aanroepen, dan zou er in ieder geval een dosschermpje moeten open .. maar ook dat geeft geen effect. ga nu proberen alleen my.cmd op te roepen zonder gebruik te maken van de arguments..