Auteur Topic: PDW via scanner, ideale instelling?  (gelezen 2870 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ricie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 67
    • R.E.V. Media
PDW via scanner, ideale instelling?
« Gepost op: 1 augustus 2016, 14:06:09 »
Hallo allemaal,

Ik heb pdw draaien op een normale scanner, koptelefoon minijack verbonden met de geluidsingang van de pc. Eerst werkte dit super, tijdje geleden scanner weg gelegd en nu krijg ik het niet meer voor elkaar goed aan te sluiten. Manier van aansluiten is hetzelfde, maar krijg het percentage niet hoger dan 60%. Heb de sql dicht, geluid kwart open, krijg hem niet goed ingesteld.

Weet iemand wat ik kan doen of hoe ik het kan proberen? Heb al gekeken op het forum maar kan verder geen oorzaak vinden en krijg het niet opgelost

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: PDW via scanner, ideale instelling?
« Reactie #1 Gepost op: 1 augustus 2016, 14:08:48 »
www.discriminator.nl -

'Als je digitale signalen wilt decoderen die gebruik maken van FSK of PSK (bijvoorbeeld POCSAG, FLEX, Mobitex en AIS en DMR), krijg je de beste resultaten met het ongefilterde audio uit je ontvanger. Dat signaal kun je vinden op de discriminator. Een discriminator is het hart van een FM-ontvanger. Daarna volgen audiofilters en -versterkers die het digitale signaal kunnen vervormen. Wanneer je serieus wilt meelezen met FSK en PSK datasignalen, is een discriminatoruitgang een must.'

Offline Ricie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 67
    • R.E.V. Media
Re: PDW via scanner, ideale instelling?
« Reactie #2 Gepost op: 1 augustus 2016, 15:07:51 »
Als het goed is is de scanner die ik heb standaard voorzien van discriminator. heb nooit problemen gehad in het verleden met ontvangen met dezelfde scanner.