Auteur Topic: Geinteresseerd in de datastream  (gelezen 16402 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline ebknoppert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 126
Re: Geinteresseerd in de datastream
« Reactie #15 Gepost op: 1 oktober 2013, 18:15:27 »
Kijk, da's al leukere info.
Ik zag op youtube tetra receptie maar een enkele had wat informatie omtrent data indeling.
Wel allemaal veel te summier of slecht weergeven.
Ik had veel liever net als bij tv (video burst) een gesynced signaal op een scoop gezien.
Dwz vij elke frame (of frameset) een weergave beginnend aan de linkerzijde (gesynced dus).
Hierdoor zie je natuurlijk geen details maar wilde de verschillende weergaven zien veranderen.
Hierdoor krijg ik een leuk idee hoe een frame(set) zich gedraagt (tov de vorige).
Ga echt zelf niks zitten doen met elektronica verder, daar heb ik  nog weinig zin in.
Kan zelfs c2000 geeneens oppikken met mijn scanner.

Slaat verder nergens op, gewoon een idee wat ik had..

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Geinteresseerd in de datastream
« Reactie #16 Gepost op: 1 oktober 2013, 18:26:33 »
Kijk, da's al leukere info.
Ik zag op youtube tetra receptie maar een enkele had wat informatie omtrent data indeling.
Wel allemaal veel te summier of slecht weergeven.
Ik had veel liever net als bij tv (video burst) een gesynced signaal op een scoop gezien.
Dwz vij elke frame (of frameset) een weergave beginnend aan de linkerzijde (gesynced dus).
Hierdoor zie je natuurlijk geen details maar wilde de verschillende weergaven zien veranderen.
Hierdoor krijg ik een leuk idee hoe een frame(set) zich gedraagt (tov de vorige).
Ga echt zelf niks zitten doen met elektronica verder, daar heb ik  nog weinig zin in.
Kan zelfs c2000 geeneens oppikken met mijn scanner.

Slaat verder nergens op, gewoon een idee wat ik had..

Dan zul je op bitniveau moeten zoeken naar een framesynchronisatie, Dat is een specifieke vogorde van enen en nullen. Dus geen syncpuls zoals bij TV.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Geinteresseerd in de datastream
« Reactie #17 Gepost op: 1 oktober 2013, 21:18:20 »
Kan zelfs c2000 geeneens oppikken met mijn scanner.

Kun je het signaal niet oppikken of vind je scanner het signaal niet zo leuk? Hoe heb je de scanner ingesteld?

Offline ebknoppert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 126
Re: Geinteresseerd in de datastream
« Reactie #18 Gepost op: 1 oktober 2013, 22:09:49 »
Nee, mijn scanner start pas vanaf 400 MHz maar dan nog.., ik heb vroeger zelf heel veel met electronica gerommeld (ook werkgerelateerd) maar doe al jaren niets meer op dat gebied.
Maar ik vind bepaalde apparatuur natuurlijk wel bijzonder mooi.
Neem een nrd525 oid, dat ding bestaat volgens mij al 25 jaar maar dat soort dingen vind ik zo mooi afgewerkt.
Vroeger heeeel veel geluisterd naar kortegolf en met een c64/code3 veel zitten decoderen, zelf een fax decoder in elkaar gezet..
Ook precies 1x meteosat te pakken gehad :) :)

Vandaar een beetje deze vraag, wil altijd wel iets 'zien' van bepaalde dingen (signalen e.d.).

Zomaar even tussendoor:
Wat ik trouwens wel vreemd vind is waarom c2000 eigenlijk niet gehacked is.
Naar wat ik lees is de codering niet super bijzonder maar zonder sleutel ook niet eenvoudig natuurlijk.
Daar de data met wat hardware redelijk eenvoudig op te slaan is zou je denken dat men met brute force attacks zoiets wel zou kunnen bewerkstelligen.
Voordeel hier is de opslag, je kunt er in principe heel lang over doen.
Ik denk dat er de combinatie ontvanger en datastream voor de meeste een beetje teveel is, het is niet zo makkelijk als wizkids tegenwoordig kunnen door iets te hacken op internet of zo.
Ook dat dingen real time gehacked zouden moeten worden lijkt mij in dit geval juist geheel niet noodzakelijk.

Zoals ik al zei, dit is op dit moment helemaal niet mijn issue.

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Geinteresseerd in de datastream
« Reactie #19 Gepost op: 2 oktober 2013, 10:36:58 »
Bij C2000 is de datastream ook afhankelijk van de randapparatuur, alle apparatuur praat in rust ook met elkaar en de data die wordt uitgezonden is (gedeeltelijk) afhankelijk van wat is ontvangen.
Er zit dus een (beperkte) actie/reactie in.
Probeer dat dan te decoderen, van ddigitaal naar een verstaanbaar signaal en je begrijpt de problemen.
Daarbij heeft niet ieder apparaat dezelfde sleutel, dus ga maar zoeken .......

In DMO mode is e.e.a. een stuk simpeler.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Geinteresseerd in de datastream
« Reactie #20 Gepost op: 2 oktober 2013, 11:03:43 »
Wat ik trouwens wel vreemd vind is waarom c2000 eigenlijk niet gehacked is.

Even citeren uit eigen werk.

Offline ebknoppert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 126
Re: Geinteresseerd in de datastream
« Reactie #21 Gepost op: 2 oktober 2013, 13:23:10 »
Nou.., tetra (en c2000) is eigenlijk helemaal zo leuk niet meer voor de ouderwetse luisterfreak :)
Ik ga me maar weer eens op wat anders richten, volg dit forum sowieso dus wellicht komen er nog leuke ideeen enz van anderen omtrent de tetra achtigen.

later...

:)

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Geinteresseerd in de datastream
« Reactie #22 Gepost op: 3 oktober 2013, 21:29:21 »
Helaas..

Ik vind het jammer dat er zo weinig openbare aandacht is voor TETRA/C2000. Een Funcube dongle en een Linux pc zijn helemaal niet zo duur... En met de kennis die hier op het forum aanwezig is, kan er vast iemand iets voor Windows maken. Een TrunkView achtige applicatie met wie wanneer is aangemeld bij de paal waar jij naar "luistert", actieve gesprekken, er is best nog wat op te vangen... Het is puur de spraak die versleuteld is...
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Geinteresseerd in de datastream
« Reactie #23 Gepost op: 4 oktober 2013, 00:05:46 »
Ik ben er ook steeds meer mee bezig, maar ben helaas nogal druk en heb hier in de buurt voor nu enkel C2000 hangen om te proberen. Moet wel zeggen dat veel mensen bij TETRA al denken aan "onmogelijk", juist door het geschreeuw dat C2000 niet te kraken is.

Offline ebknoppert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 126
Re: Geinteresseerd in de datastream
« Reactie #24 Gepost op: 4 oktober 2013, 05:41:22 »
De beste reactie:

Ik ben er ook steeds meer mee bezig, maar ben helaas nogal druk en heb hier in de buurt voor nu enkel C2000 hangen om te proberen. Moet wel zeggen dat veel mensen bij TETRA al denken aan "onmogelijk", juist door het geschreeuw dat C2000 niet te kraken is.

Toen ik nog jong was zat ik volhoudend uuuuren achter de spullen te klooien totdat ik dingen voor elkaar had.
Het is dat ik heen enkel fut meer heb (m'n gesteldheid is minder helaas) anders had ik in ieder geval iets geprutst zoals ik op youtube zag.
Een dmo explorer (zo heet dat geloof ik) en had ik inderdaad een lange poging ondernomen om iets te bereiken.
Nu wilde ik alleen iets checken en ging er al helemaal niet uit om het daadwerkelijk te hacken.
Maar je opmerking is correct, volgens mij is het een kwestie van lange adem en wellicht nooit iets wat je 100% ok krijgt (bijvoorbeeld bij elke sleutelwissel weer de juiste code vinden oid).

Ben het met je eens dat mensen je heeel snel kunnen ontmoedigen en misschien hebben ze wel gelijk weet je maar je ontmoedigen is wel zo flut.
Als je ooit eens wat wil laten zien dan houd ik mij aanbevolen, ik kijk vaak heel anders naar dingen namelijk.

Offline ebknoppert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 126
Re: Geinteresseerd in de datastream
« Reactie #25 Gepost op: 4 oktober 2013, 08:30:49 »
>Als je ooit eens wat wil laten zien dan houd ik mij aanbevolen, ik kijk vaak heel anders naar dingen namelijk.

Laat ik dat terug nemen vooralsnog..
Helemaal geen puf voor :)

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Geinteresseerd in de datastream
« Reactie #26 Gepost op: 4 oktober 2013, 09:11:12 »
Een Funcube dongle en een Linux pc zijn helemaal niet zo duur...

Een Linux PC is stukken goedkoper dan een Windows PC, omdat Linux veelal gratis is.
Het is zelfs simpel om zowel Windows als Linux op je PC te zetten (dual boot).
Een mooie optie voor oude XP computers, omdat de ondersteuning in april 2014 stopt ........

Offline ebknoppert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 126
Re: Geinteresseerd in de datastream
« Reactie #27 Gepost op: 4 oktober 2013, 14:24:47 »
Een TrunkView achtige applicatie met wie wanneer is aangemeld bij de paal waar jij naar "luistert", actieve gesprekken, er is best nog wat op te vangen...

Is er geolocatie aanwezig?

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Geinteresseerd in de datastream
« Reactie #28 Gepost op: 4 oktober 2013, 15:43:10 »
Die begrijp ik niet helemaal.

Offline ebknoppert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 126
Re: Geinteresseerd in de datastream
« Reactie #29 Gepost op: 4 oktober 2013, 15:54:26 »
Is er in de datastream een vorm van geo locatie aanwezig ofwel locatie van uitzending?
Wat zit er volgens jouw voor interessante info in deze stream?