Auteur Topic: Woningbouwstichtingen  (gelezen 5362 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Woningbouwstichtingen
« Gepost op: 23 april 2016, 10:45:14 »
Ik zie in de database regematig woningbouwstichting voorbij komen. Nu vraag ik me alleen wel af waarvoor deze kanalen gebruikt worden. Ik kan me echt niet iets bedenken waarom een woningbouwstichting een portofoon nodig zou zijn...

de vraag: Weet iemand waarvoor deze frequenties gebruikt worden?
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Woningbouwstichtingen
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2016, 11:09:12 »
Ze gebruiken ook geen portofoons maar mobilofoons. Vaak voor contact tussen kantoor en de wagens van bijvoorbeeld een onderhoudsafdeling. Echter steeds minder woningbouwbedrijven gebruiken nog mobilofoon dus ik weet niet hoe actueel ze zijn. Die info hangt immers ook af van de input van luisteraars.

Offline PE9PE Rob

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: Woningbouwstichtingen
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2016, 13:35:26 »
Ze gebruiken ook geen portofoons maar mobilofoons. Vaak voor contact tussen kantoor en de wagens van bijvoorbeeld een onderhoudsafdeling. Echter steeds minder woningbouwbedrijven gebruiken nog mobilofoon dus ik weet niet hoe actueel ze zijn. Die info hangt immers ook af van de input van luisteraars.

Johan je hebt het mis.

Er zijn Woningbouwverenigingen die portofoons gebruiken voor onderling verkeer tussen b.v. Huismeesters/Complexbeheerders
van complexen die vlak bij elkaar liggen of met b.v. Schoonmakers, Beveiligers of andere diensten die regelmatig daar actief zijn.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Woningbouwstichtingen
« Reactie #3 Gepost op: 23 april 2016, 14:14:18 »
Oke dank je wel Rob. Zelf heb ik dergelijke gesprekken nog nooit gehoord.

Online Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: Woningbouwstichtingen
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2016, 15:19:48 »
Ze gebruiken ook geen portofoons maar mobilofoons. Vaak voor contact tussen kantoor en de wagens van bijvoorbeeld een onderhoudsafdeling. Echter steeds minder woningbouwbedrijven gebruiken nog mobilofoon dus ik weet niet hoe actueel ze zijn. Die info hangt immers ook af van de input van luisteraars.

Johan je hebt het mis.

Er zijn Woningbouwverenigingen die portofoons gebruiken voor onderling verkeer tussen b.v. Huismeesters/Complexbeheerders
van complexen die vlak bij elkaar liggen of met b.v. Schoonmakers, Beveiligers of andere diensten die regelmatig daar actief zijn.

De woningbouwvereniging hier in de stad gebruikt de frequentie zoals Johan dat beschreef.

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Woningbouwstichtingen
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2016, 16:32:38 »
Klinkt allemaal vrij logisch nu ik het zo lees.

Ik zal de twee in hoogeveen eens bijzetten in de scanner, als ik iets hoor laat ik het weten.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: Woningbouwstichtingen
« Reactie #6 Gepost op: 23 april 2017, 14:39:48 »
Klinkt allemaal vrij logisch nu ik het zo lees.

Ik zal de twee in hoogeveen eens bijzetten in de scanner, als ik iets hoor laat ik het weten.

Heb jij al eens activiteit gehoord op deze frequenties? Ik namelijk nog nooit.
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: Woningbouwstichtingen
« Reactie #7 Gepost op: 30 april 2017, 21:31:15 »
ik was dit topic alweer een beetje vergeten  :-[

nee, niks, heb nog nooit wat gehoord op die frequenties, wat mij betreft mogen ze eruit.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500