Auteur Topic: PDW 2.53 SMTP/Email settings  (gelezen 2181 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
PDW 2.53 SMTP/Email settings
« Gepost op: 6 september 2009, 11:30:47 »
Heb vanmorgen voor het eerst een "filter list'gemaakt,en ik zag dat door alle andere bericht heen al 1 melding onderin het scherm bij "filterd messages"stond zojuist....dat werkt dus.
Maar is het ook mogelijk dat je ALLEEN de gefilterde berichten ziet en niet meer alle andere meldingen?

Dan nog een vraag over de smtp host,
Moet ik daar (in mijn geval smtp.upcmail.nl)invullen??...en wat vul ik in bij "to"en "from"?

alvast dank.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW 2.53 SMTP/Email settings
« Reactie #1 Gepost op: 6 september 2009, 12:34:56 »
Citaat van: "PD2HP"
Maar is het ook mogelijk dat je ALLEEN de gefilterde berichten ziet en niet meer alle andere meldingen?

Citaat van: "PDW v2.15"
Gefilterde berichten alleen in filtervenster

Normaal gesproken worden alle berichten weergegeven in het monitorvenster en de gefilterde berichten ook in het filtervenster. Op speciaal verzoek is er nu een optie waarmee gefilterde berichten alleen in het filtervenster worden weergegeven, waardoor er een volledige scheiding ontstaat tussen gefilterde en ongefilterde/monitor-only berichten. Te vinden bij Filters (CTRL-F) -> Options.

Hiermee kun je in elk geval de gefilterde berichten alleen in het onderste venster tonen. De rest van de berichten blijven wel zichbaar. Wil je die echt niet meer zien (vraag me af waarom, je kunt het monitorvenster ook een minimaal formaat geven) dan zou je alle overige meldingen met een ??????? wildcard af kunnen vangen :

04????? Gefilterd; alle meldingen uit regio Groningen
??????? Reject; alles wat niet aan bovenstaand(e) filter(s) voldoet

Citaat van: "PD2HP"
Dan nog een vraag over de smtp host,
Moet ik daar (in mijn geval smtp.upcmail.nl)invullen??...en wat vul ik in bij "to"en "from"?

Geen enkele garantie dat SMTP werkt, want bij Ziggo schijnt het inmiddels niet meer te werken.
De Host klopt, neem ik aan (de SMTP server van je eigen provider), bij To geef je op wie de berichten moeten ontvangen en bij From kun je alles invullen wat je wilt, dat wordt bij de ontvangen email getoond als verzender, al zet je er J.P.Balkenende@tweedekamer.nl neer ;)