Auteur Topic: duitse politie frequenties  (gelezen 16281 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline ZEROCOOL

  • NoChat
  • *
  • Berichten: 50
    • crazyfrogradio
duitse politie frequenties
« Gepost op: 26 november 2014, 00:58:02 »
ik hoorde van een vriend op fb dat hij op zijn scanner de politie in Duitsland nog steeds kan horen op een nederlandse frequentie weet iemand misschien duitse politie frequenties???

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21555
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: duitse politie frequenties
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2014, 06:19:35 »
Als je iets verder had gekeken dan had je ze in ditzelfde subforum over Duitsland kunnen vinden.
http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=21160.0

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4887
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: duitse politie frequenties
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2014, 06:28:16 »
En heb je een Uniden scanner, dan heb ik een BCT bestand met duiste frequenties op mijn site staan.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Delta Hotel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: duitse politie frequenties
« Reactie #3 Gepost op: 26 december 2014, 14:47:35 »
Hallo beste Scanner radio freaks .ik kan het volgende melden dat hier vanuit venlo  weet te melden dat de politie van Viersen vanaf 01-12-2014 op 84.515 helaas digitaal zijn gegaan .Florian viersen kan ik nog wel ontvangen maar zijn ( grote deels ) ook digitaal gegaan maar er wordt er nog wel op gemoduleerd en vertellen toch soms wat er aan de hand is..Die frequentie is 86.3750 en op 86.3350 zit Florian Kleve  85.035 hoor ik Kevelaer  dat is vaak kenteken en persoon info . Ottocar Mönchengladbach 85.8350 dat is nog wat ik hoor hier op mijn Uniden UBC 3500XLT De meeste Duitse BOS frequenties zijn helaas allemaal digitaal gegaan ..

Mvg Delta Hotel

Offline Peter241

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 122
Re: duitse politie frequenties
« Reactie #4 Gepost op: 26 december 2014, 15:08:20 »
En Florian Kleve is nog wel te horen of zijn die ook al over op Tetra ?

Peter241

Offline Delta Hotel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: duitse politie frequenties
« Reactie #5 Gepost op: 26 december 2014, 15:43:51 »
Ja Florian kleve ontvang ik hier ook , 86.3350 ,Als daar een dikke melding is dan hoor je eerst die riedels en dan komt de melding ...


Mvg Delta Hotel

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: duitse politie frequenties
« Reactie #6 Gepost op: 27 december 2014, 00:10:31 »
Dit weekend in Keulen geweest: politie digitaal.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline ZEROCOOL

  • NoChat
  • *
  • Berichten: 50
    • crazyfrogradio
Re: duitse politie frequenties
« Reactie #7 Gepost op: 28 december 2014, 01:37:37 »
op de boven genoemde frequentie hoor ik nederlands praten diep in de ruis

Offline Delta Hotel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: duitse politie frequenties
« Reactie #8 Gepost op: 3 januari 2015, 15:53:37 »
Heb nog even frequentie 86.3350 afgeluisterd vandaag ( Florian Kleve) en hoorde dat ze daar aan het testen waren je hoort een riedeltje en dan zegt die man dat het om een pro alarmering gaat ,, ,heb een klein stukje opgenomen en op You tube gezet .Ik denk dat florian kleve ook grotendeels nu digitaal is gegaan omdat ik vanaf gisteren geen meldingen heb binnen gekregen ja enkel toe een riedeltje ..


Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 357
Re: duitse politie frequenties
« Reactie #9 Gepost op: 3 januari 2015, 20:43:55 »
Neem aan dat je doelt op hetgeeen dat rond 4:50 en verder te horen is.
De riedels zijn 5 tooncodes volgens ZVEI, de lange constante toon is het sirenealarm en de goede man zegt "Probe Alarmierung" oftewel proefalarm.

In je fragment hoor ik nog genoeg analoog, zowel Feuerwehr als Rettungsdienst.

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: duitse politie frequenties
« Reactie #10 Gepost op: 3 januari 2015, 20:44:49 »
ik hoor ze nu continu op deze frequentie maar dat ze digitaal gaan is wel zeker alles gaat digitaal worden ook alle bedrijven gaan digitaal . er is nu al redelijk veel dmr verkeer op diverse frequentie`s nu af wachten dat er een goede scanner komt die dat kan ontvangen er is wel een decoder maar moeilijk aan te komen of niet op voorraad .

Offline Delta Hotel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: duitse politie frequenties
« Reactie #11 Gepost op: 3 januari 2015, 21:39:47 »
Inderdaad Robert die Riedel met die lange toon ,Die bedoelde ik ook ben soms een beetje Impulsief vandaar  ;) @ meijde  Ik denk zelf dat de Rückmeldung van de brandweer zo blijft bestaan heb dat namelijk ooit in een Reportage gezien ergens op You Tube. Dat die Tetra portofoons niet overal dekkend zijn bv in gebouwen daarom geeft de brandweerman de Rückmeldung door op Analoog omdat men die porto toch meer vertrouwd Of dat nu zo overal het geval zal zijn in Duitsland dat weet ik niet ..wie weet iemand dat ons te vertellen ..

Mvg Dave





Offline bubo bubo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
Re: duitse politie frequenties
« Reactie #12 Gepost op: 4 januari 2015, 10:02:53 »
In hoeverre de Kreis Kleve al op Digitalfunk is werkt is onduidelijk. Op 17 april 2014 is de officiële aanbesteding geplaatst voor het leveren van een 'Tetra Funknetz der BDBOS'. (BDBOS =  Bundesanstalt für den Digitalfunk der Behörden und Organisationen für Sicherheitsaufgaben) . Na toekenning van de aanbesteding dient het nieuwe digitale netwerk binnen 42 maanden opgeleverd te worden.  Tot die tijd, dus globaal nog 3 jaren,  kunnen de luisteraars in het grensgebied nog wel met de Kreis Kleve meeluisteren.

Bubo bubo

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 357
Re: duitse politie frequenties
« Reactie #13 Gepost op: 4 januari 2015, 10:49:29 »
In hoeverre de Kreis Kleve al op Digitalfunk is werkt is onduidelijk. Op 17 april 2014 is de officiële aanbesteding geplaatst voor het leveren van een 'Tetra Funknetz der BDBOS'. (BDBOS =  Bundesanstalt für den Digitalfunk der Behörden und Organisationen für Sicherheitsaufgaben) . Na toekenning van de aanbesteding dient het nieuwe digitale netwerk binnen 42 maanden opgeleverd te worden.  Tot die tijd, dus globaal nog 3 jaren,  kunnen de luisteraars in het grensgebied nog wel met de Kreis Kleve meeluisteren.

Bubo bubo

Bron ?

Offline Delta Hotel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: duitse politie frequenties
« Reactie #14 Gepost op: 4 januari 2015, 11:27:07 »
Ik weet wel te melden dat florian Viersen niet met die bekende Alarm ( riedel met lange toon )  daar op die frequentie werkt maar daar hoor je n klein signaaltje dan die vervelende status plotter ( kraak kraak) en dan hoor je dat ze onderweg zijn, soms komt er nader info waar de hulptroepen precies naar toe moeten  gaan en wat er verder loos is ,, En net als bij Kleve hoor je dan ook wel de melding van de brandweer wat er loos is op de plek des onheils ..  Wel leuk om te weten dat ik nog wel even hier kan luisteren !!  :) :) :)