Auteur Topic: Raspberry en piaware.  (gelezen 26398 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jaap

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: Raspberry en piaware.
« Reactie #45 Gepost op: 22 november 2016, 12:06:31 »
Upgraden naar versie 3.1 kan alleen door middel van een nieuwe installatie. Het handmatig instellen van een aparte poort voor MLAT is niet meer nodig.
___________________________________________
2x BCT15X / 3500XLT / 125XLT / D777 / X-50N

als men zou willen dat we meer zouden praten, hadden we wellicht 2 monden en maar een oor

Offline terrestrial

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 114
Re: Raspberry en piaware.
« Reactie #46 Gepost op: 22 november 2016, 13:09:54 »
Upgraden naar versie 3.1 kan alleen door middel van een nieuwe installatie. Het handmatig instellen van een aparte poort voor MLAT is niet meer nodig.

Dat is niet waar, er staat dat je kunt updaten middels het update commando op de flightaware site.  En ik wil juist die aparte poort voor MLAT behouden.
AirSpy R2 & Spyverter  -- Diamond D130N -- Aircel 7 - Rpi2 Piaware ADS-B/MLAT Flightfeeder -- Virtual Radar Server

Offline Jaap

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: Raspberry en piaware.
« Reactie #47 Gepost op: 22 november 2016, 13:44:15 »
http://discussions.flightaware.com/ads-b-flight-tracking-f21/piaware-version-2-to-version-3-upgrade-t37890-25.html

Upgraden van 2 naar versie 3 via de site heeft weinig zin omdat je dan niet profiteert van alle verbeteringen (zie bovenstaande link). En je krijgt er automatisch een verbeterde MLAT-poort bij.
___________________________________________
2x BCT15X / 3500XLT / 125XLT / D777 / X-50N

als men zou willen dat we meer zouden praten, hadden we wellicht 2 monden en maar een oor

Offline terrestrial

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 114
Re: Raspberry en piaware.
« Reactie #48 Gepost op: 22 november 2016, 21:40:26 »
http://discussions.flightaware.com/ads-b-flight-tracking-f21/piaware-version-2-to-version-3-upgrade-t37890-25.html

Upgraden van 2 naar versie 3 via de site heeft weinig zin omdat je dan niet profiteert van alle verbeteringen (zie bovenstaande link). En je krijgt er automatisch een verbeterde MLAT-poort bij.

Beste Jaap,

Nu reageer je 2 keer en 2 keer klopt je informatie niet.  Heb je die thread zelf wel goed doorgelezen vraag ik mij af?  

Ik heb inmiddels de gok gewaagd en ge update en het werkt prima zo te zien.
AirSpy R2 & Spyverter  -- Diamond D130N -- Aircel 7 - Rpi2 Piaware ADS-B/MLAT Flightfeeder -- Virtual Radar Server

Offline weddy

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 41
Re: Raspberry en piaware.
« Reactie #49 Gepost op: 8 januari 2017, 19:09:52 »
Wat een gekke manier om iemand te bedanken die je probeert te helpen.
En wat Jaap gezegd had over dat v3 gebeuren klopt wel.
Zie onderstaande en dan vooral punt 3, wie leest er nou de thread niet goed door?
En dat is wat Jaap je probeerde te vertellen.

 Post subject: PiAware version 2 to version 3 upgradePostPosted: Fri Sep 16, 2016 9:01 am

Note this is for advanced users. The simplest way to install/setup PiAware is by using the image-based SD card install. See the PiAware 3 announcement thread.

Today I'm excited to announce the availability of the upgrade option from PiAware 2 to PiAware 3!

You can initiate the upgrade from your "My ADS-B" Stats page (click the link at the top of any page on flightaware.com) by using the "Send command to device" feature.

Please note:
1. You must upgrade PiAware using the "Upgrade and restart PiAware" option FIRST. (The other options will not upgrade PiAware 2.)
2. Once you have upgraded PiAware you may upgrade dump1090. On wheezy-based installs, you may need to reboot the system to get the dump1090 map working after doing the upgrade.
3. Upgrading a PiAaware 2 install will upgrade PiAware and optionally dump1090, but it will not give you all of the PiAware configuration capabilities. You will need a SD card install to take advantage of PiAware 3's new configuration features.

Thank you for your interest in PiAware!

Sorry hoor maar ik word zo moe van zulke reacties terwijl je iemand probeert te helpen.
@terrestrial het zal vast niet rottig bedoeld zijn maar zo kwam het wel over.

mvg
Edwin
Div ontvangers van 25mhz  tot 10ghz zowel atv als breedband
Antennes : inverted v voor hf , x5000 voor 2mtr 70cm 23cm , dl6wu yagi 23cm band , dl6wu yagi 13 cm band , log per 800mhz tot 6ghz ,  lnb met 20db hoorn voor 10ghz

Offline skoda

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 102
Re: Raspberry en piaware.
« Reactie #50 Gepost op: 21 januari 2017, 12:48:09 »
Hallo,

Ik heb een vraagje...
Mijn piaware 3.1 werkt goed!
Is er een mogelijkheid dat ik mijn eigen radar op mijn werk kan zien.. dus.... hetzelfde beeld wat hij thuis ook laat zien?
Ik heb het geprobeerd via port range forwarding enz. maar zie hem dan niet...
Wie weet raad?

groetjes,
skoda

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Raspberry en piaware.
« Reactie #51 Gepost op: 21 januari 2017, 12:53:51 »
Met VNC of TeamViewer?

Offline skoda

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 102
Re: Raspberry en piaware.
« Reactie #52 Gepost op: 21 januari 2017, 13:23:39 »
Bedankt voor je antwoord... kan het niet via port forwarding?
Ik zou het graag op mijn Android telefoon willen hebben namelijk.
En zoals ik mijn bewakingscamera kan zien had ik het ook graag voor mijn raspberry met Piaware 3.1                

groet,
Skoda

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Raspberry en piaware.
« Reactie #53 Gepost op: 21 januari 2017, 13:54:55 »
Voor zowel VNC als TeamViewer is er een Android-app.

Offline hobbykast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
    • Luchtvaart online
Re: Raspberry en piaware.
« Reactie #54 Gepost op: 21 januari 2017, 21:03:49 »

Offline yupi

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 113
Re: Raspberry en piaware.
« Reactie #55 Gepost op: 22 januari 2017, 18:36:32 »
Hoi hobbykast...ik zie alleen een vliegtuig in cirkeltjes vliegen.
De mooiste berichten komen uit de lucht.

Offline terrestrial

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 114
Re: Raspberry en piaware.
« Reactie #56 Gepost op: 22 januari 2017, 19:56:59 »
Wat een gekke manier om iemand te bedanken die je probeert te helpen.
En wat Jaap gezegd had over dat v3 gebeuren klopt wel.
Zie onderstaande en dan vooral punt 3, wie leest er nou de thread niet goed door?
En dat is wat Jaap je probeerde te vertellen.

 Post subject: PiAware version 2 to version 3 upgradePostPosted: Fri Sep 16, 2016 9:01 am

Note this is for advanced users. The simplest way to install/setup PiAware is by using the image-based SD card install. See the PiAware 3 announcement thread.

Today I'm excited to announce the availability of the upgrade option from PiAware 2 to PiAware 3!

You can initiate the upgrade from your "My ADS-B" Stats page (click the link at the top of any page on flightaware.com) by using the "Send command to device" feature.

Please note:
1. You must upgrade PiAware using the "Upgrade and restart PiAware" option FIRST. (The other options will not upgrade PiAware 2.)
2. Once you have upgraded PiAware you may upgrade dump1090. On wheezy-based installs, you may need to reboot the system to get the dump1090 map working after doing the upgrade.
3. Upgrading a PiAaware 2 install will upgrade PiAware and optionally dump1090, but it will not give you all of the PiAware configuration capabilities. You will need a SD card install to take advantage of PiAware 3's new configuration features.

Thank you for your interest in PiAware!

Sorry hoor maar ik word zo moe van zulke reacties terwijl je iemand probeert te helpen.
@terrestrial het zal vast niet rottig bedoeld zijn maar zo kwam het wel over.

mvg
Edwin

Als je hulp wilt geven moet je het goed doen en niet als het zelf niet eens begrijpt.  

En vind jij dit hetzelfde?  Hij zegt het heeft weinig zin om te upgraden want je profiteert niet van de verbeteringen en de tekst zegt. You will need a SD card install to take advantage of PiAware 3's new configuration features.  Maar die extra instellingen zit ik helemaal niet op te wachten.  Als ik me niet vergis (het is immers al ruim 2 maanden geleden) ging dat over meer instellingen om iets met Wifi te doen en dus totaal niet de moeite waard om een nieuwe Linux voor te flashen.

Maar goed het is allang gelukt en het draait perfect en alle nieuwe belangrijke functionaliteit is beschikbaar.  Dus zijn advies was onzin. en dat mag ik hem rustig vertellen.  Bovendien de knop om te upgraden op de flightaware site is niet voor niks beschikbaar alhoewel het altijd een gok blijft of het goed gaat.
AirSpy R2 & Spyverter  -- Diamond D130N -- Aircel 7 - Rpi2 Piaware ADS-B/MLAT Flightfeeder -- Virtual Radar Server

Offline yupi

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 113
Re: Raspberry en piaware.
« Reactie #57 Gepost op: 22 januari 2017, 20:09:50 »
Zo...klaar over en uit.
Het lijkt wel Utopia!
De mooiste berichten komen uit de lucht.