Auteur Topic: Boot  (gelezen 3102 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Boot
« Gepost op: 5 mei 2006, 19:10:54 »
Er ligt voor de kust van Katwijk een soort van zandzuiger die ver in zee zand ophaalt en het kort voor de kust weer uitstort. Die is al een tijdje zo, nu hoorde ik net dat er nog zo'n zelfde tweede ding voor de kust moet liggen. Weet iemand op welke frequentie(s) die lui te beluisteren zijn? Misschien wel geinig, bvd.
Luisterspulletjes :)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21690
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Boot
« Reactie #1 Gepost op: 5 mei 2006, 19:12:30 »
Als ie niet in een gebied van een bepaalde verkeerscentrale ligt dan zal ie gewoon op marifoonkanaal 16 zitten.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Boot
« Reactie #2 Gepost op: 5 mei 2006, 19:22:03 »
Citaat van: "Johan Beck"
Als ie niet in een gebied van een bepaalde verkeerscentrale ligt dan zal ie gewoon op marifoonkanaal 16 zitten.

Dat is toch de internationale noodfrequentie?

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Boot
« Reactie #3 Gepost op: 5 mei 2006, 20:37:35 »
Citaat van: "Remon"
Citaat van: "Johan Beck"
Als ie niet in een gebied van een bepaalde verkeerscentrale ligt dan zal ie gewoon op marifoonkanaal 16 zitten.

Dat is toch de internationale noodfrequentie?

Klopt.

En voor Henk. Veelal wordt dan aan boord gebruik gemaakt van marifoonkanaal 15 en 17, dat zijn toegewezen frequenties voor portofonie aan boord van schepen.
Ook in 457 en 467 MHz heb je kans wat aan te treffen.
Als je een firma weet kan je natuurlijk een stapje verder komen. Ik meen dat Boskalis ergens in de 160 MHz zit, uit m'n hoofd.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21690
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Boot
« Reactie #4 Gepost op: 5 mei 2006, 20:50:01 »
Wat ook veel aan boord wordt gebruikt is 161.3500 en 161.4500. Mijn broer vaart bij Boskalis en zal eens aan hem vragen of ze onboard porto's hebben. Dat zal ff duren want hij dobbert nu ergens tussen Singapore en Dubai.
161.200 is trouwens ook een landelijke freq voor baggerwerkzaamheden. Deze wordt hier nu in de haven ook volop gebruikt.