Auteur Topic: Discriminator  (gelezen 3078 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Discriminator
« Gepost op: 17 december 2005, 15:38:30 »
Hallo medeluisteraars

Ik heb hier twee scanners, 1 realistic en 1 handic 0016. Nu wil ik de Handic 0016 ombouwen met een discriminator uitgang, voor shipplotter en DSC Decoder. Maar nu is mijn vraag, als ik die dicriminator voor shipplotter inbouw, kan ik die dan ook gebruiken voor de DSCDecoder? Of moet ik dan weer op een andere weerstand gaan solderen?

In afwachting van jullie antwoord(en)

M.vr.gr.

Jordy

jannuh

  • Gast
Re: Discriminator
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2005, 15:49:45 »
Voor DSCdecoder heb je geen discrimnator uitgng nodig, gewoon op ext spkr aanluiten.
Voor SP heb je wel een discr.uitgang nodig, je ext.spkr blijft dan gewoon behouden als je een apart plugje voor de discr. monteert.

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Discriminator
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2005, 15:51:45 »
Citaat van: "jannuh"
Voor DSCdecoder heb je geen discrimnator uitgng nodig, gewoon op ext spkr aanluiten.
Voor SP heb je wel een discr.uitgang nodig, je ext.spkr blijft dan gewoon behouden als je een apart plugje voor de discr. monteert.

Ow dus gewoon een kabeltje op ext speaker aansluiten, de andere kant in je computer en klaar???

En op welke moet je hem dan aansluiten op je computer?

Dat zou makkelijk zijn  :P

Jordy

uitkijk

  • Gast
Re: Discriminator
« Reactie #3 Gepost op: 18 december 2005, 11:58:13 »
Line ingang of als dat (via de discrimninatoruitgang) te weinig signaal geeft de microfooningang van de geluidskaart.
Overigens als je een discriminator uitgang op de scanner hebt gemaakt hoef je geen snoertjes over te steken, dat werkt dan voor zowel shipplotter als DSC/ATIS decoder.
Als je beide programma's tegelijk met 2 aparte ontvangers wil gebruiken stop je er gewoon 2 verschillende simpele geluidskaartjes in, werkt hier ook uitstekend.

succes, Kees