Auteur Topic: Gez. Frequenties Rotterdam Rijnmond  (gelezen 9141 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Freqfreak01

  • Gast
Gez. Frequenties Rotterdam Rijnmond
« Gepost op: 25 november 2005, 18:47:16 »
Ik zoek de volgende frequenties:

Kustwacht (Rotterdam) (Port of Rotterdam)
Spido (Rondvaartboot Rotterdam)
Fastferry (Rotterdam)
Tropicana (Zwembad indien er een frequentie aanwezig is)
Frequenties van binnenvaartschepen maakt overigens niet uit welke!

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Gez. Frequenties Rotterdam Rijnmond
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2005, 20:58:40 »
Al de zoekfunctie gebruikt? Probeer het eens en lees de berichten door, daar haal je al behoorlijk veel informatie uit!  ;)
Met vriendelijke groet,
Arlé


Freqfreak01

  • Gast
Re: Gez. Frequenties Rotterdam Rijnmond
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2005, 21:07:26 »
Misschien ben ik dan gek maar ik vindt niks wat ik zoek, ik weet niet op wat voor woorden jij hebt gezocht  :?

Maar ik kan helaas niets vinden, alles wat ik zoek heeft blijkbaar geen frequentie  :?:(:|

Offline Ro

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 56
Re: Gez. Frequenties Rotterdam Rijnmond
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2005, 14:14:29 »
De kustwacht en de Port of Rotterdam zijn verschillende organisaties.
De kustwacht is sowieso een aparte organisatie want die is opgebouwd uit instanties als de Marine, Rijkswaterstaat, Douane, Waterpolitie, AID etc etc..  KNRM is gelieerd lid maar niet echt onderdeel. Voor frequenties kun je dus het beste op de instanties zelf zoeken.

Port of Rotterdam (RPA) is de vroegere havendienst en zit op allerlei kanalen o.a. brandweerkanalen en zal waarschijnlijk ook wel een C2000 klant zijn.
RPA schepen zijn ook veel op verkeersbegeleidings kanalen te horen.

Binnenvaartschepen hebben geen aparte frequenties maar gebruiken de VHF marifoon.  Veel te horen op de verkeersbegeleiding of anders de onderlinge kanalen zoals VHF 77.

Wil je echt veel instanties in de haven van Rotterdam horen dan raad ik je aan om de kanalen van de verkeersbegeleiding erin te zetten. Die zijn her en der op i-net wel te vinden. even geen tijd om daar naar te zoeken.
In ieder geval marifoon , en uit mijn hoofd oa:

01 Maasaanloop
02 Pilot Maas
03 Maasmond
65 Sector Rozenburg
66 Sector Europoort

Toch nog leuke link gevonden. Kijk hier eens naar:
http://www.portofrotterdam.com/maritime/NL/flash_vhf.asp

Ook het algemene RPA kanaal is aardig. Ik dacht tegenwoordig kanaal 15 en 19. (Was vroeger 13)

Spido, geen idee en voor tropicana geef ik je erg veel kans op de LPD frequenties als die al communicatie hebben. Wat verwacht je overigens in een zwembad te horen ? :D

Succes...

Groeten van Roland

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Gez. Frequenties Rotterdam Rijnmond
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2005, 14:34:08 »
Citaat van: "Roland"
Ook het algemene RPA kanaal is aardig. Ik dacht tegenwoordig kanaal 15 en 19. (Was vroeger 13)

14 en 19, kijk ook eens op http://home.zonnet.nl/john-r/de_scanner.htm
Spido zou zitten op 159.7900 en 159.8100.
Tropicana heb ik te boek staan op;
455.8100
455.8900
455.9300

Leen Ansems

  • Gast
Re: Gez. Frequenties Rotterdam Rijnmond
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2005, 15:03:15 »
Johan, het is dat je boek nog niet uit is. Voor freqfreak01 had het anders een mooi kerstcadeau geweest... :):):)
mvg,
Leen

Freqfreak01

  • Gast
Re: Gez. Frequenties Rotterdam Rijnmond
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2005, 22:52:57 »
Bedankt voor de hulp, ja jammer dat dat boekm nog niet uit is, ik had het graag gekocht, dat scheelt weer heel veel forumvragen, maar goed m`n vragen zijn voorals nog goed beantwoord ;)

Nu heb ik nog 1 laatste vraag, ik heb een site gevonden die er redelijk goed uit zag qua freqenties, zijn deze nog bruikbaar:

http://www.maeselectronics.be/icom/zendkanalen.htm

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Gez. Frequenties Rotterdam Rijnmond
« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2005, 23:08:07 »
Citaat van: "Freqfreak01"
Nu heb ik nog 1 laatste vraag, ik heb een site gevonden die er redelijk goed uit zag qua freqenties, zijn deze nog bruikbaar:
http://www.maeselectronics.be/icom/zendkanalen.htm

Dat is een site gericht op Belgie, voor Nederland ontbreekt er het nodige.

Freqfreak01

  • Gast
Re: Gez. Frequenties Rotterdam Rijnmond
« Reactie #8 Gepost op: 5 december 2005, 13:02:21 »
Ik heb in deze 2 weken erg veel storing gehad, weet iemand wat daar de oorzaak van is, ik heb de CTCSS DCS gewoon aanstaan maar ik ontvang gesprekken maar voor de helft met een gigantishe storing, ik gebruik een UBC280XTL en daarvoor heeft hij het altijd erg goed gedaan. Dus ik begrijp er zelf niets van, het is vooral in de Frequenties van de regio Rijnmond.

Het enige kanaal dat ik nog goed kan ontvangen zonder storing is het Niemandsverdriet kanaal en de Connexxion.

Beetje OFF TOPIC maar ik wist even niet zo snel waar ik dit moest plaatsen!

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1328
Re: Gez. Frequenties Rotterdam Rijnmond
« Reactie #9 Gepost op: 7 december 2005, 14:04:01 »
Hallo allemaal,

Op 159.7900 en 159.8100 heb ik nog nooit wat gehoord en die staan bij mij al heel lang bij. Wel gebruikt Spido de frequentie 170.570 voor communicatie tussen het kaartkantoor en de vertrekkende boten. Ik neem aan dat dit porto's zijn.

groetjes,

Spoorfan

Freqfreak01

  • Gast
Re: Gez. Frequenties Rotterdam Rijnmond
« Reactie #10 Gepost op: 7 december 2005, 15:52:08 »
Spoorfan,

Heb je dan welleens wat gehoord via de 170.5700, ik ga morgenavond eventjes heel mijn scanner weer opschonen, want er staan er nu heel veel in die niet werken, wat overigens wel werkt is Meldkamer Hoogvliet, ik dacht dat ze nu wel ondertussen over zijn gegaan op de c2000:S

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1328
Re: Gez. Frequenties Rotterdam Rijnmond
« Reactie #11 Gepost op: 9 december 2005, 14:16:58 »
Ja, op 170.5700 hoor ik regelmatig wat als er boten vertrekken. Ik woon niet zover van de spido vandaan dus ik kan ook porto's nog goed ontvangen. Het is nu wat stiller omdat het geen seizoen meer is, maar van de zomer was het druk.
Sorry dat ik wat laat reageer.

Succes,

Spoorfan