Auteur Topic: Werkt kustwachtpost Ouddorp met steunzenders?  (gelezen 11747 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Werkt kustwachtpost Ouddorp met steunzenders?
« Reactie #15 Gepost op: 12 juni 2005, 13:37:23 »
Citaat van: "uitkijk"
Bron van alle ellende is waarschijnlijk gevonden en verholpen.
Een losgeraakt kontakt in de antenneleiding wat meestal wel maar soms ook niet echt goed verbinding maakte is vastgesoldeerd. Ik ben benieuwd,

Kees

Sinds waneer is dat "gemaakt"? Hij is idd niet zo slecht als toen ik de topic opende, maar hij is wel eens veel beter geweest. Er zit nu al een paar dagen een constante ruis erbij op de lijn.


Erwin

wingmannetje

  • Gast
Re: Werkt kustwachtpost Ouddorp met steunzenders?
« Reactie #16 Gepost op: 24 november 2005, 22:23:09 »
de kustwacht zit niet via oudorp maar via renesse zie de kustwacht nieuwsbrief

uitkijk

  • Gast
Re: Werkt kustwachtpost Ouddorp met steunzenders?
« Reactie #17 Gepost op: 2 december 2005, 17:18:24 »
Het gaat over de verkeerspost Goeree (Westhoofd), gevestigd in de vuurtoren nabij Ouddorp, radioroepnaam kustwachtpost Ouddorp.
De radioroepnaam is historisch zo gegroeid omdat de de Rijkskustverlichting vroeger (als burgerpersoneel KM - loodswezen) samen met de Chef Seinzaal (Scheveningen Radio) de SAR-poot van de toenmalige Kustwacht in Nederland vormde.

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Werkt kustwachtpost Ouddorp met steunzenders?
« Reactie #18 Gepost op: 4 december 2005, 10:32:43 »
Inmiddels ruim een half jaar verder na het openen van deze topic, en het ontvangst is nog steed zeer wisselvallig.
Het is mij inmiddels wel duidelijk dat de atmosferische omstandigheden (  http://home.cogeco.ca/~dxinfo/tropo_nwe.html ) niet de hoofdoorzaak is. Kijk even naar het volgende ontvangstlijstje van 3-12 's avonds.

rond 19.00 uur - Ouddorp met schip; redelijk goed
Scheepvaart berichten van 19.30, 20.30, 21.30 - zeer slecht
Scheepvaart bericht 22.30 - zeer slecht, echter halverwege het gesprek opeens redelijk goed!!

Het lijkt mij sterk dat een atmosferische storing van de een op de andere seconde opeens verbeterde conditie geeft.  :?

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Werkt kustwachtpost Ouddorp met steunzenders?
« Reactie #19 Gepost op: 4 december 2005, 11:57:20 »
Nou schelen wij ongeveer 6 km, maar ik heb het inderdaad ook. De ene keer ontvang ik Ouddorp zeer helder en de andere keer is het 4x niets. Het ligt dus ook niet aan je scanner.....   :)
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Werkt kustwachtpost Ouddorp met steunzenders?
« Reactie #20 Gepost op: 4 december 2005, 12:23:12 »
Citaat van: "Arlé"
Nou schelen wij ongeveer 6 km, maar ik heb het inderdaad ook. De ene keer ontvang ik Ouddorp zeer helder en de andere keer is het 4x niets. Het ligt dus ook niet aan je scanner.....   :)

He, Arlé, bedankt voor de bevestiging. Dat het aan mijn scanner zou liggen wist ik al dat het niet zo was. Het zou dan nog aan mijn antenne ed. kunnen liggen. Echter John R. (zij het dat hij nog wat verder woont) had het ook en bij andere zenders heb ik het euvel niet. Dus, ook de antenne was zeer onwaarschijnlijk.
Maar goed, soms ga je wel eens twijfelen.
Het ligt dus echt aan Ouddorp. Maar zelf hebben ze er weinig of geen last van, anders was het allen opgelost.
Maar ik geloof wel dat het steeds minder wordt. De tijd dat hij dagelijks goed binnen kwam, is al lang geleden.

uitkijk

  • Gast
Re: Werkt kustwachtpost Ouddorp met steunzenders?
« Reactie #21 Gepost op: 4 december 2005, 21:12:46 »
Bedankt voor de info mensen, had inmiddels van een collega ook al zulk soort melding gehad en we maken het weer aanhangig want dit is toch een hinderlijk iets wat niet voor zou mogen komen.

Kees

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Werkt kustwachtpost Ouddorp met steunzenders?
« Reactie #22 Gepost op: 4 december 2005, 22:24:38 »
Hé Kees,

Het ontvangst is niet alleen in Brielle, Hoogvliet en Oostvoorne zo, ook als je voorbij de Korendijksche Slikken vaart op het Haringvliet wordt het heel snel minder!

Misschien een idee om eens uit te proberen met de Willemtje tijdens een oefening o.i.d.?
Met vriendelijke groet,
Arlé


uitkijk

  • Gast
Re: Werkt kustwachtpost Ouddorp met steunzenders?
« Reactie #23 Gepost op: 5 december 2005, 19:38:34 »
Punt is dat alleen het zeegebied van Maasvlakte tot Domburg tot het verzorgingsgebied behoort en het binnengebied niet. (Haringvliet post Dordrecht,  Grevelingen en Oosterschelde post Wemeldinge).

Jammer maar helaas dus.

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Werkt kustwachtpost Ouddorp met steunzenders?
« Reactie #24 Gepost op: 6 december 2005, 07:00:44 »
Citaat van: "uitkijk"
Punt is dat alleen het zeegebied van Maasvlakte tot Domburg tot het verzorgingsgebied behoort en het binnengebied niet. (Haringvliet post Dordrecht,  Grevelingen en Oosterschelde post Wemeldinge).

Nu geloof ik dat Oudorp wel een controlerende en coordinerende functie op zich neemt bij acties op deze wateren. Tevens worden er regelmatig marifoontests gevraagd door (plezier)vaartuigen uit o.a de haven van Hellevoet en Middelharnis en zelfs vanaf het Brielse meer.
Ze "kijken" dan toch ook naar binnen ipv alleen het buitengebied.

uitkijk

  • Gast
Re: Werkt kustwachtpost Ouddorp met steunzenders?
« Reactie #25 Gepost op: 6 december 2005, 18:38:12 »
Haringvliet wordt niet door radar gedekt. Ook op de overige binnenwateren worden er alleen ad-hoc taken uitgevoerd.
Je moet dat verlenen van hulp ook zien als historisch gegroeid. Vroeger de enige die samen met de chef seinzaal van Scheveningen-radio de hulp in het gebied coördineerde. KNRM stations Ouddorp en Stellendam worden tot op heden vanaf Goeree-Westhoofd gealarmeerd.
Hopelijk schept dit wat duidelijkheid.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Werkt kustwachtpost Ouddorp met steunzenders?
« Reactie #26 Gepost op: 6 december 2005, 20:15:53 »
Citaat
KNRM stations Ouddorp en Stellendam worden tot op heden vanaf Goeree-Westhoofd gealarmeerd.

Tja, nog wel....
Met vriendelijke groet,
Arlé