Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Scanners en Ontvangers

Diamond RH 795 antenne

(1/2) > >>

Keetezonne:
Dag forumleden

Onlangs kocht ik een Diamond RH 795 antenne voor op mijn UBC 125 XLT (op aanraden van vele gebruikers bij JBE). Nu heb ik ondertussen al door dat de antenne uitschuifbaar is en je zo de antenne kan gebruiken op verschillende frequentiebanden. Echter vraag ik mij af hoe ik juist kan weten of de antenne op de juiste afmeting staat.
Er staat een tabelletje op maar vraag ik mij dan af of ik dan telkens maar met de maatlat aan de slag moet..  :-\  :D
Er moet toch een makkelijkere manier zijn maar ik zie deze niet momenteel.

Misschien kan iemand op het forum mij hiermee helpen ?

Alvast dank bij voorbaat

www.SemafoonWinkel.nl:
Veel anders dan dit kun je het niet doen.
Je zou tijdens de ontvangst de antenne een flink stuk kunnen in -of uitschuiven.
Kijken of het dan beter / slechter wordt, en dan in kleinere stapjes fijn afstellen.
Kijk of de gevonden lengte overeen komt met de tabel.

Keetezonne:
Bedankt voor het advies !

Ik dacht al dat ik de stommeling was  :P

Ik zie ook nu pas dat ik deze in de verkeerde topic heb geplaatst, mijn excuses hiervoor

www.SemafoonWinkel.nl:
Je zit in het goede topic vlg mij.

Ik denk dat in praktijk enkele cm'ers niet veel uit zullen maken.
Je zou eens kunnen proberen op een (bijna) constant carrier kanaal, wat niet te hard binnen komt.
En dan schuiven met de antenne. Met een mesje een krasje zetten op het beste stuk.
Op VHF bijv. een 2 meter repeater, 169.6500 (P2000)  of 172.4500 (KPN Nat3) lukt bij condities/op hoogte misschien net in jouw woonplaats, op UHF een 70 cm repeater of Tetra mast.

Keetezonne:
Zal eens kijken of deze freq’s hier werken. Woon namelijk in BE, wel niet zo ver van de grens (zo’n 9km)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie