Auteur Topic: AOR DV-10 of niet…  (gelezen 3933 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline centrum

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 467
Re: AOR DV-10 of niet…
« Reactie #15 Gepost op: 10 augustus 2022, 07:52:13 »
Als ik een DMR net heb opgenomen geeft logextract keurig de colorcode en slot aan. Bij een frequentie met TTC instelling krijg ik group, user en slot maar met vraagtekens erachter. Is het signaal dan te zwak of juist te sterk om dit aan te geven? Of is er een andere reden waarom bij een tetra signaal de waarden niet gevuld worden?
Uniden 3500 en 3600; Aor DV10; Kathrein en Sirio VHF en UHF antennes; CCW Multicoupler; RTL-SDR V3 en SDR# software.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: AOR DV-10 of niet…
« Reactie #16 Gepost op: 10 augustus 2022, 09:18:45 »
Net even gekeken bij een recent bewaarde opname; de eerste regel (1e gesprek) had inderdaad vraagtekens, maar bij alle volgende werd keurig de Group, User en CC weergegeven. Ontvangen signaal was wel vrij sterk.
Bij een oude opname uit 2020 zag ik wel allemaal vraagtekens.
Welke firmware gebruik je? Momenteel heb ik 2104AT

Offline centrum

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 467
Re: AOR DV-10 of niet…
« Reactie #17 Gepost op: 10 augustus 2022, 09:51:30 »
Recent bij een bekende winkel in Breda gekocht met firmware 2203A, met gssi licentie er bij geeft ie nu 2203AT aan.
Ik ga kijken of een sterk signaal wel de gssi aanduiding oplevert. Tot nu toe heb ik consequent vraagtekens.
Uniden 3500 en 3600; Aor DV10; Kathrein en Sirio VHF en UHF antennes; CCW Multicoupler; RTL-SDR V3 en SDR# software.

Offline centrum

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 467
Re: AOR DV-10 of niet…
« Reactie #18 Gepost op: 10 augustus 2022, 11:41:50 »
Ik heb prima spraak op een Entropia frequentie. In logextract blijven echter vraagtekens staan bij group, user en slot. Ik ga nog meer proberen en anders wordt het bellen met JBE na hun zomersluiting. Bedankt voor alle hulp tot nu toe.
Uniden 3500 en 3600; Aor DV10; Kathrein en Sirio VHF en UHF antennes; CCW Multicoupler; RTL-SDR V3 en SDR# software.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: AOR DV-10 of niet…
« Reactie #19 Gepost op: 13 augustus 2022, 10:53:57 »
Recent bij een bekende winkel in Breda gekocht met firmware 2203A, met gssi licentie er bij geeft ie nu 2203AT aan.
Ik ga kijken of een sterk signaal wel de gssi aanduiding oplevert. Tot nu toe heb ik consequent vraagtekens.

Valt je serienummer in volgende range AA6336XX, AA6337XX, AA6338XX, AA6339XX ?
AOR schijnt iets in de hardware te hebben veranderd bij de nieuwe batch DV10's
Ze zouden beter/stabieler werken en ook minder warm worden.
Mijn DV10 heeft serienummer AA6312XX en wordt behoorlijk warm na een uurtje gebruik (ook met displayverlichting uit)
Tetra ontvangst is redelijk op mijn exemplaar, maar vaak erg hakkelend audio - stukjes vallen weg uit een zin - ook bij een redelijk sterk signaal.

Offline centrum

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 467
Re: AOR DV-10 of niet…
« Reactie #20 Gepost op: 13 augustus 2022, 12:34:25 »
Mijn serienummer zit in de 6337 range.
Ik had de afgelopen tijd het nodige gelezen m.b.t. de DV10, ook wel wat rond problemen. Dat is ook de reden dat ik hem bij JBE heb gekocht en niet bij een of andere webshop. Met een eerdere vraag heeft JBE me prima geholpen. Waarom ik wel slot en cc zie bij een dmr net en vraagtekens bij een tetra net mag JBE na hun vakantie uitzoeken.
Uniden 3500 en 3600; Aor DV10; Kathrein en Sirio VHF en UHF antennes; CCW Multicoupler; RTL-SDR V3 en SDR# software.

Offline Ron

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 49
    • pd8rsp
Re: AOR DV-10 of niet…
« Reactie #21 Gepost op: 13 augustus 2022, 19:51:12 »
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken en gebruik ontvanger al sinds 1998 en op zich werkt scanner prima. Ontvangst LG/MG en LG is perfect en doet die niet onder voor de Yaesu FT-987 (heb beide ooit eens vergeleken). De VHF gaat ook prima. Marifoon komt net zo goed door als alle andere scanners die ik heb liggen.

De opmerkingen over een buitenantenne zie ik vaker en snap ik niet goed, ik werk met 3 buitenantennes en dat werkt allemaal zonder problemen en ook zonder oversturing. Op UHF is apparaat wel was doof. Ik woon in regio Rotterdam en op SDRPlay komt Tetra netjes door terwijl AOR DV10 amper iets hoort, laat staan decodeer. Om idee te geven DMR van Erasmus, Taxi St Job Rotterdam gaan prima maar die zenders zijn sterk. Als de alleen daarvoor de DV10 gaat kopen zou ik het niet doen.

Verder heb je er prima scanner aan. Er is 1 nadeel. Iedere firmware update geeft gezeik dus ben daar voorzichtiger in geworden. Bij de laatste firmware update startte apparaat zelfs niet meer goed op en tig keer fabrieksreset moeten doen. Mocht je aparaat werkend willen zien, je bent welkom.