Auteur Topic: ACARS  (gelezen 2097 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21683
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
ACARS
« Gepost op: 8 januari 2022, 19:26:18 »
Getriggerd door de logs van Lord Flashheart heb ik even naar de ACARS frequenties gezocht.
Ik kom in diverse lijstjes de nodige frequenties tegen die elkaar wat tegen spreken.
Zo zie ik ook staan;
Europe Primary
Europe Secondary (2x)
Worldwide (Primary en Secondary)
Sita
Arinc

Wie kan hier duidelijkheid in verschaffen?

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: ACARS
« Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2022, 19:42:32 »
Toegegeven het is Wiki:

ACARS
ARINC
SITA

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21683
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: ACARS
« Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2022, 20:15:30 »
Dank je Joost, ik ben al weer een stapje verder.

Offline AK01

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 50
Re: ACARS
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2023, 17:56:03 »
Ik weet niet of het goed is dit topic te heropenen, of een nieuwe aan te maken. Ik hoop dat de Admin dit bericht dan kan verplaatsen.

Met het verdwijnen van Exchange.adsb eerder deze week ben ik aan het kijken hoe dit gat op te vullen.
Ze geven zelf aan dat je het beste op " https://app.airframes.io/messages/historical"  kunt kijken om de meeste data te kunnen vinden, maar dat is wel beperkt mijns inziens.

Heeft er hier iemand ervaring met zelf ACARS berichten ontvangen? Ik zie dat je alleen software nodig hebt, en een SDR of scanner, dat heb ik.
Maar wat ga ik dan binnen halen? Waarschijnlijk alleen berichten hier in de omgeving via de VHF, dan zie ik ook nog HFDL, heeft iemand daar ervaring mee, hoe veel verder kom ik dan?
En wat als je dan een hele berg data binnen krijgt, ik wil eigenlijk alleen militaire berichten filteren, kan dat ook?
Al met al een hoop vragen, ik hoop dat er iemand mij de weg hierin kan wijzen.
Mvg Pieter,