Auteur Topic: deze?: prio 1 accuut cor. syndr. (inzet redvoertuig: ja)  (gelezen 5564 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

oetjeboeroe

  • Gast
deze?: prio 1 accuut cor. syndr. (inzet redvoertuig: ja)
« Gepost op: 22 februari 2006, 20:28:17 »
kreeg deze binnen, iemand idee?

prio 1 accuut cor. syndr. (inzet redvoertuig: ja)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: deze?: prio 1 accuut cor. syndr. (inzet redvoertuig: ja)
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2006, 20:36:26 »
1. Het zou handig zijn als je het hele bericht plaatst, dus met code, tijd en datum.
2. Wat ik er uit opmaak is het zo dat een ladderwagen of hoogwerker van de brandweer moet assisteren bij een ambulance. De melding die de CPA in GMS heeft gezet wordt dan doorgezet naar de brandweer die het verwerkt in hun alarmeringsbericht.

ollie76

  • Gast
Re: deze?: prio 1 accuut cor. syndr. (inzet redvoertuig: ja)
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2006, 22:25:37 »
1. De gehele melding

22-02-06 11:49:50 NOG BRW Prio 1 KORTESTRAAT DOETINCHEM Acuut cor. syndr. (Inzet redvoertuig: ja)
0802999   VNOG - Monitorcode    
0802550   Doetinchem - HW 40-758    
0800940   Doetinchem - Blusploeg 6    
0800340   Doetinchem - Monitorcode/Lichtkrant    
0800140   Doetinchem - Bevelvoerder

2. Zie er inderdaad uit als een melding van de CPA die is overgenomen door de brandweer. Vraag me zo niet waar "cor" voor staat??

Offline Tom de Korte

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: deze?: prio 1 accuut cor. syndr. (inzet redvoertuig: ja)
« Reactie #3 Gepost op: 23 februari 2006, 00:55:29 »
Citaat van: "ollie76"
1. De gehele melding

22-02-06 11:49:50 .... Acuut cor. syndr. ....
.......Vraag me zo niet waar "cor" voor staat??

Het acute coronair syndroom (ACS) is het optreden van acute myocardischemie en heeft als belangrijkste symptoom progressieve of acute pijn of beklemmend gevoel op de borst en omvat zowel instabiele angina pectoris (in korte tijd in ernst toenemende angina pectoris) als het myocardinfarct (met of zonder ST-segment elevatie, met of zonder abnormale Q-golven)

Bovenstaande is een citaat.
Kortgezegd: acute hartklachten volgens mij.

Vriendelijke groeten, Tom.
Om iets nieuws te ontdekken hoef je niet ver te reizen. Het volstaat vaak om met andere ogen te kijken.

oetjeboeroe

  • Gast
Re: deze?: prio 1 accuut cor. syndr. (inzet redvoertuig: ja)
« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2006, 20:26:46 »
Dank u allen, had al zo een idee :)

Treb-1430

  • Gast
Dit is jammer
« Reactie #5 Gepost op: 21 april 2006, 11:12:21 »
Heren en of dames (oud) scannerluisteraars,

dit vind ik jammer   :x:x:x:x:x

ik doe dan ook bij deze een verzoek aan de moderator om in ieder geval het huisnummer te verwijderen.

in deze topic wordt uitgebreid gepraat over wat de betekenis is van deze melding. Uit de reactie van Tom maak ik op dat hij medische kennis heeft en ik vind het dan ook niet kunnen dat hij op een dergelijke wijze een antwoordt geeft.

Ondanks dat er hier geen naam genoemd wordt , we praten hier in dit geval wel over een medische gegevens van een betrokkene alle centralisten (cpa) en verpleegkundigen hebben zich aan hun beroeps geheim te houden en nu kan iedereen zomaar even zien wat er met iemand op deze locatie aan de hand is met een betrokkene op dit adres.

ik denk ook niet dat tom het leuk zal vinden als we hier zijn medische gevens op het net zetten.

dit is nu een van de redenen waarom ze van mij mogen gaan coderen met de paging.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Dit is jammer
« Reactie #6 Gepost op: 21 april 2006, 11:31:07 »
Citaat van: "Treb-1430"
Heren en of dames (oud) scannerluisteraars,

ik doe dan ook bij deze een verzoek aan de moderator om in ieder geval het huisnummer te verwijderen.

in deze topic wordt uitgebreid gepraat over wat de betekenis is van deze melding. Uit de reactie van Tom maak ik op dat hij medische kennis heeft en ik vind het dan ook niet kunnen dat hij op een dergelijke wijze een antwoordt geeft.

dit is nu een van de redenen waarom ze van mij mogen gaan coderen met de paging.

Straat is aangepast ben ik met je eens. Over medische kennis overigens niet want www.google.nl is my best friend.

Over die codering tja vroeger ging het over de mobi...kon je ook alles horen dus beetje gelul in de ruimte. Je kunt beter de voorstellen op de CPA wijzigen naar alleen pagen met de tekst "A1 AMBU 23  AMSTERDAM" en dan de rest over de mobi. Achhh hier zullen we toch wel op eindigen. Er zijn nu al discussie over het melden van persoon gegevens over de mobi naar de CPA wat dan gehoord kan worden door ander patienten in een andere ambu. Was vroeger minder want toen had je geen relais functie en hoorde je de wagen ongeveer en slecht maar door C2000 hoor je elke wagen snoeihard en duidelijk.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Dit is jammer
« Reactie #7 Gepost op: 21 april 2006, 16:15:29 »
Citaat van: "Wopper"
Straat is aangepast ben ik met je eens.

Op een bepaalde manier wel, maar op een zekere manier ben ik het er ook niet mee eens. Die melding is op het gehele internet ongecensureerd na te lezen, maar op dit forum moet de melding aangepast worden.

Als P2000 nou nooit online had gestaan dan was het natuurlijk een ander verhaal geweest, maar je zou toch niet verwachten dat de mensen speciaal dit forum gaan bezoeken en dan de rubriek "afkortingen" in het specifiek om de medische gegevens van zijn buurman te achterhalen?

Sorry, maar ik vind het een beetje ver gezocht. Iemand die doelbewust op zoek is naar zulke informatie die vindt het toch wel en gaat er geen scannerforum voor bezoeken.

Want waar begon het allemaal mee? Een gedeeltelijke melding. Daarop volgt een verzoek om het complete bericht maar eens te laten zien, maar als daar dan vervolgens te "gedetailleerd" op wordt gereageerd dan moeten we weer terug naar af en hebben we alsnog een gedeeltelijk bericht...

Schiet mij maar lek, want ik snap er geen kokosnoot meer van....

Groeten, Peter.

Offline Marceltx

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 169
    • http://www.texelphoto.nl
Re: Dit is jammer
« Reactie #8 Gepost op: 21 april 2006, 17:32:02 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Wopper"
Straat is aangepast ben ik met je eens.

Op een bepaalde manier wel, maar op een zekere manier ben ik het er ook niet mee eens. Die melding is op het gehele internet ongecensureerd na te lezen, maar op dit forum moet de melding aangepast worden.

Als P2000 nou nooit online had gestaan dan was het natuurlijk een ander verhaal geweest, maar je zou toch niet verwachten dat de mensen speciaal dit forum gaan bezoeken en dan de rubriek "afkortingen" in het specifiek om de medische gegevens van zijn buurman te achterhalen?

Sorry, maar ik vind het een beetje ver gezocht. Iemand die doelbewust op zoek is naar zulke informatie die vindt het toch wel en gaat er geen scannerforum voor bezoeken.

Want waar begon het allemaal mee? Een gedeeltelijke melding. Daarop volgt een verzoek om het complete bericht maar eens te laten zien, maar als daar dan vervolgens te "gedetailleerd" op wordt gereageerd dan moeten we weer terug naar af en hebben we alsnog een gedeeltelijk bericht...

Schiet mij maar lek, want ik snap er geen kokosnoot meer van....

Groeten, Peter.

Klopt Peter wat je zegt en over koksnoten die komen uit zandsuppletie buizen op Texel

kijk maar in de helderse courant bij stat en streek en dan de foto`s

gr Marcel

http://www.texelphoto.nl

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 733
Re: deze?: prio 1 accuut cor. syndr. (inzet redvoertuig: ja)
« Reactie #9 Gepost op: 21 april 2006, 20:44:03 »
Citaat
in deze topic wordt uitgebreid gepraat over wat de betekenis is van deze melding. Uit de reactie van Tom maak ik op dat hij medische kennis heeft en ik vind het dan ook niet kunnen dat hij op een dergelijke wijze een antwoordt geeft.

Sorry dat ik het zeg en ik wil hier geen keiharde zeurdiscussie van maken, maar iemand vraagt wat ACS is en iemand anders weet dat te beantwoorden. Niks mis mee toch?

Citaat
Ondanks dat er hier geen naam genoemd wordt , we praten hier in dit geval wel over een medische gegevens van een betrokkene alle centralisten (cpa) en verpleegkundigen hebben zich aan hun beroeps geheim te houden en nu kan iedereen zomaar even zien wat er met iemand op deze locatie aan de hand is met een betrokkene op dit adres.

Je slaat een beetje door. Er worden geen personalia genoemd. Balkende, Maxima, mijn broer of de minares van de moeder van de schoonmaker van mijn buurvrouw hadden op dat adres aanwezig kunnen zijn, maar dan nog weet je niet om wie het gaat. Er wordt een medische term gebruikt waarvan iemand de betekenis wil weten, dat is alles en daar is niets geheims aan. Er wordt maar te pas en te onpas met beroepsgeheim geschermd terwijl dat nu totaal niet ter zake doende is.

Citaat
dit is nu een van de redenen waarom ze van mij mogen gaan coderen met de paging.

Persoonlijk vind ik dat gezeik hierover een beetje ver gezocht. Je mag op P2000 niet lezen dat in de Huppelepupstraat 25 3hoog een reanimatie gaande is in verband met de privacy, maar lokale brandweer, ambulance en politie staan wel pontificaal voor dat adres, zodat IEDEREEN weet dat er iets gaande is en maar al te vaak weten de omstanders, die vaak ook nog eens betrokken persoonlijk kennen, 100 keer beter wat er aan de hand is dan de hulpverleners binnen.