Auteur Topic: 1 antenne, 1 scanner, 2 kamers vraagje  (gelezen 2006 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline owner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
1 antenne, 1 scanner, 2 kamers vraagje
« Gepost op: 3 februari 2021, 14:41:51 »
Dag mede scanner luisteraars.

Ik heb een aantal vragen. Ik ben sinds kort weer begonnen aan mijn oude hobby.
Ik heb een UBC125XLT gekocht en ben deze gaan programmeren. Alles werkt goed en de CloseCall functie is ook interessant.

Ik heb nu een magneet antenne gekocht die werkt van 25\1300Mhz. Deze ga ik op het dak van mijn dakkapel plaatsen. Deze zal ik op een stalen plaat bevestigen (is beter voor het ontvangst heb ik gelezen) en verzwaren met stoeptegels.

Nu de vraag:

Ik wil de scanner kunnen gebruiken in mijn slaapkamer en werkkamer. Ik wil 1 kabel trekken van mijn antenne, door het kozijn van mijn slaapkamer, mijn scanner in.
Nu is mijn idee dus om een 2e kabel te gebruiken om de eerste kabel te verlengen naar mijn werk kamer om daar dus de scanner ook te gebruiken.

Gaat deze verlenging werken? Ik heb namelijk gelezen dat de kabel van de antenne het beste 1 geheel kan zijn zonder enige koppelingen\verlengingen omdat dit ten goede komt van je ontvangst.

Mocht dit niet werken, kan ik dan de antenne voorzien van 2 kabels. Dus iedere kamer zijn eigen kabel aan de antenne?

Alvast bedankt.

Offline scirocco60

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 457
Re: 1 antenne, 1 scanner, 2 kamers vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2021, 16:58:48 »
Zo doe ik het al jaren. gebruik een goede kabel aircel bijvoorbeeld. goede connectoren gebruiken bnc male connector vanaf de antenne naar je slaapkamer  bnc female connector kabel naar je tweede kamer hoef je geen koppelstukje er tussen te zetten.
aor 8000 optoscan535 realistic 2035 mts2100 gp300 gp 600 discone  X30 uniden 3500

Offline owner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: 1 antenne, 1 scanner, 2 kamers vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2021, 17:04:24 »
Zo doe ik het al jaren. gebruik een goede kabel aircel bijvoorbeeld. goede connectoren gebruiken bnc male connector vanaf de antenne naar je slaapkamer  bnc female connector kabel naar je tweede kamer hoef je geen koppelstukje er tussen te zetten.

Dat is top. Bedankt. Ik ga eens zoeken naar de goede kabels.
Klopt het ook dat je ontvangst minder wordt met een Koppelstukje?

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: 1 antenne, 1 scanner, 2 kamers vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2021, 17:06:41 »
Mocht dit niet werken, kan ik dan de antenne voorzien van 2 kabels

:o

Offline owner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: 1 antenne, 1 scanner, 2 kamers vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2021, 17:13:52 »
Zo doe ik het al jaren. gebruik een goede kabel aircel bijvoorbeeld. goede connectoren gebruiken bnc male connector vanaf de antenne naar je slaapkamer  bnc female connector kabel naar je tweede kamer hoef je geen koppelstukje er tussen te zetten.

Na nog een keer lezen begrijp ik hem :)
Dus u bedoelt meteen een female connector koppelen aan de male bnc die vanaf de antenne komt en deze door trekken naar de 2e kamer?

Offline scirocco60

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 457
Re: 1 antenne, 1 scanner, 2 kamers vraagje
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2021, 17:17:38 »
Dus u bedoelt meteen een female connector koppelen aan de male bnc die vanaf de antenne komt en deze door trekken naar de 2e kamer?

ja dat klopt
aor 8000 optoscan535 realistic 2035 mts2100 gp300 gp 600 discone  X30 uniden 3500