Auteur Topic: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor  (gelezen 78898 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #45 Gepost op: 17 augustus 2016, 21:35:25 »
Ik heb ook al een paar keer verwezen naar de mobiele versie maar deze directe link vind men toch nog steeds makkelijker.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #46 Gepost op: 17 augustus 2016, 22:01:08 »
Ik heb ook al een paar keer verwezen naar de mobiele versie maar deze directe link vind men toch nog steeds makkelijker.

Zeg er maar bij dat dit aflopende zaak is, dus dat ze maar beter vast kunnen wennen ;)

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #47 Gepost op: 21 augustus 2016, 11:12:51 »
Vraagje die ik kreeg vanuit de AC54. Hoe gaat dat nu met url 's als http://www.p2kflex.frankieplankie.nl/p2kflex/Small_Kennemerland.html

http://monitor.p2kflex.nl/p2kflex/Small_Kennemerland.html

Ik kan alleen niet garanderen hoelang dat blijft werken, aangezien we van de FTP af willen. Men kan natuurlijk zelf via expert of m de gewenste instellingen bepalen. Tenzij deze pagina's binnen een site worden geladen. Dat is eigenlijk juist wat we niet willen en wat Frank destijds ook tegen wilde gaan door rare URL benamingen te gebruiken. Voor deze Small_pagina's heeft hij dat niet gedaan, maar helaas weten we van veel dingen niet de exacte status en/of reden :(

Kun jij navragen waarom men zo hangt aan dit URL? Als ze graag een directe link willen naar een bepaalde pagina dan kan dat ook in de databaseversie. Willen ze het als frame binnen een andere pagina weergeven dan gaat dat niet en eigenlijk willen we daar uiteindelijk ook vanaf.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #48 Gepost op: 21 augustus 2016, 11:22:21 »
Ik zal het eens navragen. Contactpersoon op het MICK is nu met vakantie.

Offline dreamquest

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #49 Gepost op: 8 september 2016, 19:54:31 »
Goede avond heren,

Wat mij is op gevallen is dat als de reddingsbrigades worden gealarmeerd via de kustwacht dat deze meldingen alleen maar te zien zijn bij het kopje knrm. Dit geld voor alle drie de monitoren.
Nu waren deze avond de reddingsbrigades van kennemerland gealarmeerd voor een omgeslagen bootje maar zag deze dus niet in de mobiele monitor voorbij komen omdat ik de knrm niet heb aangevinkt.
Is dit bewust zo?

Groet Maarten

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #50 Gepost op: 8 september 2016, 21:14:29 »
Goede avond heren,

Wat mij is op gevallen is dat als de reddingsbrigades worden gealarmeerd via de kustwacht dat deze meldingen alleen maar te zien zijn bij het kopje knrm. Dit geld voor alle drie de monitoren.
Nu waren deze avond de reddingsbrigades van kennemerland gealarmeerd voor een omgeslagen bootje maar zag deze dus niet in de mobiele monitor voorbij komen omdat ik de knrm niet heb aangevinkt.
Is dit bewust zo?

Groet Maarten

Da's toch niet zo gek toch? Reddingsbrigades zijn geen onderdeel van de KNRM maar van de KNRBD.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #51 Gepost op: 8 september 2016, 21:27:49 »
Wat mij is op gevallen is dat als de reddingsbrigades worden gealarmeerd via de kustwacht dat deze meldingen alleen maar te zien zijn bij het kopje knrm. Dit geld voor alle drie de monitoren.
Nu waren deze avond de reddingsbrigades van kennemerland gealarmeerd voor een omgeslagen bootje maar zag deze dus niet in de mobiele monitor voorbij komen omdat ik de knrm niet heb aangevinkt.
Is dit bewust zo?

Ik probeer te begrijpen wat je bedoelt, maar het kwartje valt nog niet helemaal. Over welke melding heb je het nu, kun je deze ergens terugvinden en wellicht knippen en plakken?

Vervolgens, waar zie je deze melding wel, en waar mis je hem waar hij volgens jou wel weergegeven zou moeten worden?

Offline dreamquest

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #52 Gepost op: 9 september 2016, 00:10:21 »
Ik zal morgen even kijken voor afbeeldingen te plaatsen.

Maar de reddingsbrigades van ijmuiden bloemendaal en zandvoort zijn donderdag avond rond 1930 gealarmeerd door de kustwacht voor een omgeslagen vaartuig.
Als je dan bijvoorbeeld bij de standaard monitor op het knopje knrm klikt zie je de alarmeringen staan van zowel de reddingbrigades en de knrm staan voor dit incident, maar als je op het knopje rb klikt staan de alarmeringen voor de reddingsbrigade door de kustwacht voor dit incident niet op de "rb monitor"

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #53 Gepost op: 9 september 2016, 08:48:27 »
Ik denk dat ik zie wat je bedoelt, ik zal er binnenkort even naar kijken. RB-seizoen loopt een beetje op zijn einde, maar beter laat dan nooit :)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #54 Gepost op: 9 september 2016, 08:56:42 »
Volgens mij bedoelt hij dus dit;

19:34:54 08-09-16-GROUP-Prio 1, Vaartuig omgeslagen, ZVT2,IJM,IJM2,IJMrbs,BLDrba,CG01,ZVT,ZVTrbs
1735099Kustwachtcentrum (Wachtsman KNRM)
1735062Kustwachtcentrum (Lichtkrant GMK Kennemerland)
1735800Kustwachtcentrum (Wachtsman Reddingsbrigade Nederland)
1735860Kustwachtcentrum (Reddingsbrigade Zandvoort) (Strandploeg)
19:27:22 08-09-16-GROUP-Prio 1, Vaartuig omgeslagen, ZVT,ZVT2,IJM,IJM2,IJMrbs,BLDrba
1735099Kustwachtcentrum (Wachtsman KNRM)
1735062Kustwachtcentrum (Lichtkrant GMK Kennemerland)
1735800Kustwachtcentrum (Wachtsman Reddingsbrigade Nederland)
1735858Kustwachtcentrum (Reddingsbrigade Bloemendaal) (Alarmploeg)

Deze horen m.i. bij RB maar staan dus bij KNRM.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #55 Gepost op: 9 september 2016, 09:05:31 »
Ja exact. Ik moet even zien uit te vogelen wat daarmee te doen. Dat zou vermoedelijk betekenen dat ze volledig verdwijnen bij KNRM. Opzich ook geen probleem, want de eerste 2 codes blijven wel bij KNRM staan, de onderste 2 zouden dan naar RB verschuiven. Verder is nog even de vraag of en hoe we dit bij een regio zichtbaar willen maken. Bij de brandweer? Of misschien alleen in de regiopagina zonder specifiek knopje?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #56 Gepost op: 9 september 2016, 09:36:56 »
Verder is nog even de vraag of en hoe we dit bij een regio zichtbaar willen maken. Bij de brandweer? Of misschien alleen in de regiopagina zonder specifiek knopje?

Ik denk dat dat laatste misschien het handigste is.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #57 Gepost op: 9 september 2016, 21:50:30 »
Ok, dat RB-verhaal heb ik eerder op de avond aangepast en lijkt te draaien. Echter; ik had me een beetje teveel gefocust op Monitor-1 (met de knoppen). De andere 2 (persoonlijke instellingen) was ik even vergeten. Daar worden ze dan in de regio's niet weergegeven.

Misschien een mooi moment om na te denken of dat gewenst is, een optie om een volledige regio weer te geven.

Of... Indien alle 3 de disciplines zijn geselecteerd, tevens de "overigen" weergeven. In deze casus vooralsnog alleen de RB's dus...

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #58 Gepost op: 25 september 2016, 09:12:38 »
Last but not least, bij de standaard monitor (met de regioknoppen) kun je een snelkoppeling maken naar een regio door het regionummer erachter te plaatsen, bijvoorbeeld Haaglanden :

http://www.p2kflex.frankieplankie.nl/index.php?regio=R15

Volgens mij werkt dit niet meer. Wat is nu de snelkoppeling? En kan deze ook gemaakt worden voor enkel de ambulancemeldingen voor de betreffende regio?

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #59 Gepost op: 25 september 2016, 10:23:24 »
Last but not least, bij de standaard monitor (met de regioknoppen) kun je een snelkoppeling maken naar een regio door het regionummer erachter te plaatsen, bijvoorbeeld Haaglanden :

http://www.p2kflex.frankieplankie.nl/index.php?regio=R15

Volgens mij werkt dit niet meer. Wat is nu de snelkoppeling? En kan deze ook gemaakt worden voor enkel de ambulancemeldingen voor de betreffende regio?

Ja hoor, werkt nog steeds. Alleen niet meer op het oude URL. Voor jouw regio :

http://monitor.p2kflex.nl/index.php?regio=R10
http://monitor.p2kflex.nl/index.php?regio=101 (ambu)