Auteur Topic: PDW en Windows 7  (gelezen 62975 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #15 Gepost op: 22 december 2009, 00:48:17 »
Wat dient men dan concreet te ondernemen om de blackbox onder Windows 7 en via de RS-poort te laten draaien?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #16 Gepost op: 22 december 2009, 08:03:36 »
Citaat van: "Asterix900"
Wat dient men dan concreet te ondernemen om de blackbox onder Windows 7 en via de RS-poort te laten draaien?

Ik heb niet meer gedaan dan:
PDW installeren,
Slicer installeren
Opnieuw opstarten
Felxbox eraan
PDW starten.

AlfA145

  • Gast
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #17 Gepost op: 31 december 2009, 19:17:38 »
op de 64-bit doet ie 't niet serieel.
ook niet in XP mode (hier gaat de slicer wel te installeren, maar de communcatie tss de virutele en de echte compoort zal wel mislopen.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #18 Gepost op: 13 februari 2010, 17:30:09 »
Hoe zijn de ervaring over Windows 7 in het algemeen? Ik zit er namelijk aan te denken om over te stappen van XP naar Win7. Mijn pc is een P4 3 GHZ met 1,5 GHz intern geheugen.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #19 Gepost op: 13 februari 2010, 17:33:35 »
Citaat van: "Johan Beck"
Hoe zijn de ervaring over Windows 7 in het algemeen? Ik zit er namelijk aan te denken om over te stappen van XP naar Win7. Mijn pc is een P4 3 GHZ met 1,5 GHz intern geheugen.

Ik zou zeggen "gewoon doen" het bevalt mij prima.
Hou er rekening mee, dat windows 7 zogoed als naakt is, je moet zelf voor de extra software zorgen zoals een mail programma enz enz.

Sucses met je keuze  ;)
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #20 Gepost op: 13 februari 2010, 17:54:09 »
Citaat van: "vuurvreter63"
Hou er rekening mee, dat windows 7 zogoed als naakt is

Ik denk dat Johan Windows 7 op dit moment aan het installeren is ;)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #21 Gepost op: 13 februari 2010, 17:56:15 »
Whoehaaaaa  :)

En dan nog even iets anders. Is Win7 stabieler of sneller of wat dan ook dan XP?

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #22 Gepost op: 13 februari 2010, 18:16:59 »
Citaat van: "Johan Beck"
Hoe zijn de ervaring over Windows 7 in het algemeen? Ik zit er namelijk aan te denken om over te stappen van XP naar Win7. Mijn pc is een P4 3 GHZ met 1,5 GHz intern geheugen.

Verwarrend hé, als die termen in de ICT. '1,5 GHz intern geheugen'.

Je zal daarom ook GB bedoelen, want DDR3 geheugen is er niet in combinatie met een Pentium 4.

Ik denk dat XP stabieler is, ook omdat XP al langer doorgetest is met applicaties. Ik wil niet zeggen dat Windows 7 niet stabiel is, want ik heb hem ook twee maanden lang getest en had er geen problemen mee. (behalve driver ondersteuning, waardoor me geluidskaart driver mijn computer constant liet crashen).

Sneller kan ik ook niet zeggen, dat hangt ook weer van een aantal dingen af, maar hij is wel sneller dan Windows Vista. Voor iedereen is het echte 'voordeel' in verandering van OS heel anders... ik zou zeggen.. gewoon uitproberen en kijken of het wat is. Mijne keuze om weer terug naar XP te gaan is vanwege de drivers en het 'glossy' achtige design.
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #23 Gepost op: 13 februari 2010, 18:49:20 »
Citaat van: "jeffrey1200"
Citaat van: "Johan Beck"
Hoe zijn de ervaring over Windows 7 in het algemeen? Ik zit er namelijk aan te denken om over te stappen van XP naar Win7. Mijn pc is een P4 3 GHZ met 1,5 GHz intern geheugen.

Ik denk dat XP stabieler is, ook omdat XP al langer doorgetest is met applicaties. Ik wil niet zeggen dat Windows 7 niet stabiel is, want ik heb hem ook twee maanden lang getest en had er geen problemen mee. (behalve driver ondersteuning, waardoor me geluidskaart driver mijn computer constant liet crashen).

Ik kocht in oktober een nieuwe PC, een 64-bits monster met 8 Gig intern. Werd geleverd met Vista en W7 als optie. Ik natuurlijk W7 geïnstalleerd maar al tijdens de overgang liep alles in de soep. Terug naar de winkel waar men het ook niet voor elkaar kreeg, dus ik kreeg een nieuwe PC netjes afgeinstalleerd dat moet gezegd worden. Helaas na ongeveer 1.5 maand kreeg de PC een simpele vastloper bij afsluiten, en wilde het ding niet meer opstarten. Veilige modus, systeemherstel, windows herstel; niets nakko nada. Terug naar de shop en na een aantal dagen weer netjes terugontvangen, compleet afgeïnstalleerd en wel, hulde! Tot gisteren: weer een simpele vastloper bij afsluiten en geen opstarten meer aan. Ik hoop dat ik 'm nu terug kan geven en een ander machien mag uitzoeken. Van dit OS wordt ik momenteel dus helemaal onwel  :|
Luisterspulletjes :)

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #24 Gepost op: 13 februari 2010, 18:52:18 »
Windows 7 is een leuke OS maar ten alle tijde een schone instal doen. Nooit upgraden van Vista of XP, gewoon netjes zoals het hoort installeren.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4911
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #25 Gepost op: 13 februari 2010, 19:12:50 »
Citaat van: "Johan Beck"
En dan nog even iets anders. Is Win7 stabieler of sneller of wat dan ook dan XP?

Hahaha, grappenmaker.

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #26 Gepost op: 13 februari 2010, 20:18:53 »
Citaat van: "Henri le Beau"
Citaat van: "jeffrey1200"
Citaat van: "Johan Beck"
Hoe zijn de ervaring over Windows 7 in het algemeen? Ik zit er namelijk aan te denken om over te stappen van XP naar Win7. Mijn pc is een P4 3 GHZ met 1,5 GHz intern geheugen.

Ik denk dat XP stabieler is, ook omdat XP al langer doorgetest is met applicaties. Ik wil niet zeggen dat Windows 7 niet stabiel is, want ik heb hem ook twee maanden lang getest en had er geen problemen mee. (behalve driver ondersteuning, waardoor me geluidskaart driver mijn computer constant liet crashen).

Ik kocht in oktober een nieuwe PC, een 64-bits monster met 8 Gig intern. Werd geleverd met Vista en W7 als optie. Ik natuurlijk W7 geïnstalleerd maar al tijdens de overgang liep alles in de soep. Terug naar de winkel waar men het ook niet voor elkaar kreeg, dus ik kreeg een nieuwe PC netjes afgeinstalleerd dat moet gezegd worden. Helaas na ongeveer 1.5 maand kreeg de PC een simpele vastloper bij afsluiten, en wilde het ding niet meer opstarten. Veilige modus, systeemherstel, windows herstel; niets nakko nada. Terug naar de shop en na een aantal dagen weer netjes terugontvangen, compleet afgeïnstalleerd en wel, hulde! Tot gisteren: weer een simpele vastloper bij afsluiten en geen opstarten meer aan. Ik hoop dat ik 'm nu terug kan geven en een ander machien mag uitzoeken. Van dit OS wordt ik momenteel dus helemaal onwel  :|

Dit kan verschillende dingen als oorzaak hebben. Je zou dan eerst moeten onderzoeken, wat voor software je op dat moment aan hebt gehad wat de vastloper kan veroorzaken, wat voor hardware zit er in. Principe kan het van alles zijn. Ik zou als eerste de voeding en geheugen controleren. Als je hardware hebt wat veel van je machine vraagt, en je voeding kan deze power niet leveren dan kan het zijn dat je een vastloper krijgt en je computer uitvalt of een blue screen of death krijgt (http://jmobley123.files.wordpress.com/2008/10/blue-screen-of-death1.jpg). Het kan ook je geheugen zijn. Wanneer er memory corruptie is kan je systeem ook gaan vastlopen. Je zou ook je BIOS kunnen controleren, of deze de goede instellingen heeft zoals geadviseerd door de fabriek. Geen overclocking, maar ook geen underclocking dus. Het kan misschien je systeembouwer zijn die zonder armbandje (om statische elektrische tijd te geleiden) heeft gewerkt. Het kan dus je hardware zijn, maar ook software. Heb je drivers al gecheckt? Dus je gaat vanaf een lege computer beginnen (moederbord (BIOS reset), geheugen (1 module), harde schijf (1x), eventueel videokaart en toetsenbord en muis). Je gaat daarna het probleem proberen te reproduceren door weer alle drivers te installeren. Dit kan soms een lang proces zijn om alles te reproduceren, omdat zo'n vastloper door verschillende dingen getriggert kan worden. Daarna kan je nog een software programma CPU/geheugen stress test proberen om te kijken of je systeem stabiel is. Als dat allemaal goed loopt, kan je extra hardware toevoegen (bijv. extra harde schijf als je die hebt, extra geheugen).

Ik zal je zeggen.. het hangt gewoon van teveel factoren af om gelijk te zeggen dat het aan Windows 7 ligt. Als het echt Windows 7 was, dan had je dit wel gehoord uit verschillende nieuwsberichten (als je dat volgt).

Als ik je verder nog ergens kan helpen om dingen uit te sluiten wat de oorzaak kan zijn, dan moet je me meer informatie geven. Natuurlijk niet in dit topic dan.

Jeffrey
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #27 Gepost op: 13 februari 2010, 21:18:03 »
Dank voor het aanbod. Probleem is alleen dat het ding brandnieuw is, ik heb dus helemaal geen zin om allerlei onderzoeken te gaan doen. Ik mag de kast niet eens openen want dan is de garantie verlopen  :|
Luisterspulletjes :)

spy-master

  • Gast
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #28 Gepost op: 16 februari 2010, 07:39:48 »
nieuw en garantie  , als je geheugen te snel is of je voeding te zwak is het leuk om maanden met problemen te blijven zitten.
Draai wat test programma`s zoals Everest .

Kijk naar je geheugen snelheid en naar het merk van je geheugen.
Kijk naar je type moederbord en of dat geheugen wel ondersteund word .

Draai een burn-in prog en kijk naar je temperaturen .
Kijk dan ook gelijk of je voeding spanning niet inzakt.
Het mooiste is een multimeter pakken , en zelf meten. (De meeste  voedingen die in std computers zitten zijn vaak prul)

Draai een geheugen test programma (memtest) en laat die eens een tijdje draaien.

Dus je mag geen kaartje erbij zetten , ivm met garantie ?
Terug brengen die pc en naar een andere shop gaan  ;)

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #29 Gepost op: 16 februari 2010, 17:27:59 »
PC is inmiddels terug naar de winkel (Dixons), men gaat kijken wat men voor mij kan betekenen. Voor mij is de leut er vanaf  :|
Luisterspulletjes :)