Auteur Topic: PDW  (gelezen 1864 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline wiebev

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
PDW
« Gepost op: 28 januari 2009, 11:36:55 »
Ik heb een vraagje, ik zou de berichten van PDW graag op een interne netwerk willen hebben maar daarvoor moet ik het dus op FTP uploaden maar ik versie 2.53 zie ik het nergens staan. Nu heb ik gegoogled en zag ik iets over staan dat je daarvoor versie 2.16 nodig hebt, maar die kan ik nergens downloaden. Weet iemand waar ik hem kan downloaden
?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2009, 13:05:43 »
Citaat van: "wiebev"
Ik heb een vraagje, ik zou de berichten van PDW graag op een interne netwerk willen hebben maar daarvoor moet ik het dus op FTP uploaden maar ik versie 2.53 zie ik het nergens staan. Nu heb ik gegoogled en zag ik iets over staan dat je daarvoor versie 2.16 nodig hebt, maar die kan ik nergens downloaden. Weet iemand waar ik hem kan downloaden ?

Als ik me niet vergis had je mij ook gemaild, maar heb nog niet de tijd gehad om te antwoorden. Ik heb HTML/FTP niet voor niets stop gezet en ik krijg de laatste tijd zoveel vragen over 2.16 dat ik mijn eigen beweegredenen om deze functionaliteiten stop te zetten langzaam maar zeker ga ondermijnen, als ik 2.16 blijf verspreiden. Die versie circuleert toch wel, maar als ik hem blijf versturen dan kan men zich af gaan vragen waarom het ooit uberhaupt verwijderd is.

Zelf zit ik nu op mijn laptop in de woonkamer, PDW draait op zolder. Via logbrowser hou ik de gefilterde meldingen in de gaten. Weliswaar niet real-time, ik moet het steeds zelf verversen, maar HTML/FTP is dat evenmin. Eerst zit er een vertraging in de upload, vervolgens in het handmatig of automatisch verversen. Verversen doe ik zelf sowieso liever handmatig, ik wil graag zien of er iets veranderd is, en zoja, wat...

Daarnaast kun je natuurlijk met een database aan de slag, daar heb je 2.16 niet voor nodig. Vervolgens heb je voor een intern netwerk volgens mij ook helemaal geen FTP nodig, het gaat dan alleen om de HTML bestanden die je op het netwerk benadert.

Groeten, Peter.