Auteur Topic: Whistler TRX 1  (gelezen 29933 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4895
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Whistler TRX 1
« Reactie #45 Gepost op: 24 augustus 2017, 05:40:37 »
Mark, zou je het volledige CSV pakketje (analoog, digitaal,scanlists, wat er maar is) naar mij willen mailen? Kan ik eens kijken of ik een export van mijn lijst kan maken die in een TRX1 geladen kan worden.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1736
Re: Whistler TRX 1
« Reactie #46 Gepost op: 24 augustus 2017, 11:25:29 »
Voor degenen die mijn bestand in de TRX1 geladen hebben: er zaten nog een paar slordigheidjes in.  :P
Bij een aantal DMR en NXDN simplex frequenties stond de mode nog op NFM en dat werkt niet natuurlijk...
Je kunt het heel makkelijk aanpassen in EZscan: Ga naar het tabblad "Conventional frequencys", selecteer de frequentie en verander de mode naar DMR of NXDN zoals in de Alphatag staat.
In de screendump kun je zien om welke freq's het gaat (445.5625 en 446.000 en een aantal in de 454 Mhz)
Bij de 454 Mhz frequenties staat de scanlist ook nog op 5 (Event UHF) ; dit zou 4 moeten zijn (Event Digital)
Maar het staat jullie natuurlijk vrij dit anders in te delen...


Offline pa2552

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Whistler TRX 1
« Reactie #47 Gepost op: 24 augustus 2017, 12:17:46 »
Hallo Mark,

Je kan toch de steps instellen met deze scanner de meeste scanners kun je instellen 6,25 12,5 20 en 25 khz steps want anders zou je naast de frequentie zitten .

groetjes Piet.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1736
Re: Whistler TRX 1
« Reactie #48 Gepost op: 24 augustus 2017, 13:17:47 »
Nee, dat is dus een minpuntje bij deze scanner; er is geen step in te stellen bij Limitsearch. Alles gaat met een 6,25 Khz step (UK bandplan)
Als je "Flexstep" op enabled zet in de software (General settings) kun je wel elke frequentie invoeren zonder verkeerde afrondingen.
Bijv. 151.0375, 156.800, 446.00625 en 467.2700 en 454.9125 staan dan allemaal goed in het geheugen

Offline Johnny Whistler

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Whistler TRX 1
« Reactie #49 Gepost op: 24 augustus 2017, 18:00:39 »
zou echt mooi zijn als de lijst van Robert bruikbaar zou zijn in de TRX1

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4895
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Whistler TRX 1
« Reactie #50 Gepost op: 24 augustus 2017, 19:29:23 »
Goed, heb wat met Mark heen en weer gemaild en wat wijzer geworden. Het CSV formaat is echt heel eenvoudig, dus dat is geen probleem. Maar: zelfs als ik alleen de belangrijkste NL frequenties filter hou ik er nog ruim 13.000 over in 470 groups (plaatsen, vliegvelden etc). Dat gaat 'm dus niet worden in max 200 scanlists...

Wat wel kan, is een aantal bestanden maken, waarbij elk bestand of een provincie omvat of een gebruikersgroep als luchtvaart, verhuur, dat soort dingen. Dan hou je een bestand of 20 over, met elk lang geen 200 scanlists. Ik kan er dan ook een lijstje bij doen met de namen van de bijbehorende scanlists, elke group heeft bij mij toch al een max 16 tekens alphatag. Is iets meer werk, maar te doen (ik gok een paar avonden). Nadeel is wel dat je dus gebonden bent aan een provincie of gebruikersgroep, of dat je zelf aan de slag moet om zaken samen te voegen.

Andere optie is om een export te maken in TRX1 CSV formaat, maar dan zonder gevulde scanlist kolom. Als extra dan twee kolommen met mijn System (gemeente of gebruikersgroep) en Group (plaats of andere onderverdeling van de gebruikersgroep). Kun je zelf aan de slag. Dit is voor mij veel minder werk (ik gok een kwartiertje in totaal...).

Ik heb overigens zelf geen TRX1, dus zelf testen kan ik niet. ;)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline testerr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 514
Re: Whistler TRX 1
« Reactie #51 Gepost op: 24 augustus 2017, 20:13:16 »
Je pay-off klopt niet. De laatste update van de scannerlijst is van 1-3-2017.. 😀👍

Offline Johnny Whistler

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Whistler TRX 1
« Reactie #52 Gepost op: 25 augustus 2017, 14:19:11 »
Hallo Robert,

Het zou mooi zijn om een bestand the hebben van bijv. Luchtvaart Nederland, Marifoon etc.

Groeten,
Johnny

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4895
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Whistler TRX 1
« Reactie #53 Gepost op: 28 augustus 2017, 12:34:42 »
Okay, op veler verzoek: http://download.elsinga.net/TRX1_Benelux_PC5E.xlsx

Wat staat daar in? Nou, eigenlijk alles op VHF en UHF gebied uit mijn PDF lijst. En ja, dat zijn veel en veel te veel frequenties en/of scanlists. Maar je kunt dan wel zelf filteren. ;)

Hoe doe je dat het handigste? Bij het openen van het bestand zie je dat er twee extra (grijze) kolommen zijn toegevoegd. Daarin staan de System en Group die ik voor de 3500XLT gebruik en die geven netjes aan wat voor soort frequentie het is danwel uit welke gemeente en plaats de frequentie afkomstig is.

Als je nu alles wat je niet leuk vindt er uit haalt en de Scanlist kolom netjes nummert aan de hand van de scanlists in je TRX1, dan kun je de grijze kolommen verwijderen en er een importeerbaar bestand van maken.

Ja, je moet er dus zelf wat voor doen. Ja, daar leer je van. ;) Nee, ik biedt geen ondersteuning hierbij. Nee, ik blijf deze lijst niet bijhouden, dit is de enige versie die er komt. 8)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Pieter61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 311
Re: Whistler TRX 1
« Reactie #54 Gepost op: 28 augustus 2017, 19:44:45 »
Robert, bedankt.
Ontvangers: UBC9000XLT | UBC125XLT | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | SDRPlay | HF-150 | Air!Squitter tbv ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | 12mtr LW + Balun | Mini-Whipe | Active Diapason" (1090 MHz) | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1736
Re: Whistler TRX 1
« Reactie #55 Gepost op: 28 augustus 2017, 20:48:11 »
Robert, de frequenties in je excel lijst hebben nog een komma als scheidingsteken.
Het lukte mij daarom niet ze netjes in EZscan te importeren.

Ik heb geprobeerd in excel de celeigenschappen op `tekst`te zetten en daarna de , in . te wijzigen maar helaas mist dan de . bij  frequenties met meer 6 cijfers.
Misschien kun je dit nog op de een of andere manier wijzigen...

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4895
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Whistler TRX 1
« Reactie #56 Gepost op: 29 augustus 2017, 06:40:51 »
Dat heeft te maken met je eigen regionale instellingen, die gebruikt Excel om op te slaan als CSV. En anders na opslaan als CSV met Notepad even komma vervangen door punt of zo.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1736
Re: Whistler TRX 1
« Reactie #57 Gepost op: 2 augustus 2018, 21:07:46 »
Er zijn nieuwe updates uitgebracht voor de DSP, EZ-scan en de CPU van de TRX 1/2.
De nieuwe optie "Skip DMR TGID" kan handig zijn voor bepaalde DMR frequenties waar private calls gebruikt worden - in combinatie met RAS - (o.a Toezicht Almere)
Voorheen was dit alleen in search mode te ontvangen op de TRX1, nu werkt het ook in scan mode  :)
Deze optie kan per frequentie worden aangevinkt in de squelch-kolom van een DMR frequentie in EZ scan (of via het menu in de scanner)

Citaat
DSP Update –
• Fix issue with occasional audio drop outs.


PC App Update –
• Fixed an issue where the squelch value was not being enabled when adding a conventional channel unless the squelch type was dropped down first.

• Fixed issue where Provoice mode talkgroups on EDACS systems could not be selected or imported. While the radio cannot decode Provoice voice internally, it is possible to use the discriminator output feature of the scanner to decode the voice with a third party software application.• Updated the warning message when importing a system from the library that has no talkgroups defined. Systems of this type need to have the Wildcard option(s) turned on in the Import Options Screen to be monitored.

• When importing a system with no defined talkgroups, a wildcard talkgroup object will be created during the import, regardless of the wildcard settings on the import options screen.

• Fixed a sorting issue on the squelch column in the conventional tab.

• Fixed an issue with copying audio files when the alpha tag of a channel is a reserved file name (i.e. PRN, AUX, COM1 through COM255). The alpha tag will now have an underscore appended to the end of the name in this scenario.

• (TRX models) Include option to "Skip DMR TGID" when creating or editing a Conventional DMR frequency


CPU Update –
• (TRX models) Include option to "Skip DMR TGID" when creating or editing a Conventional DMR frequency

[/size]

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1736
Re: Whistler TRX 1
« Reactie #58 Gepost op: 4 september 2020, 14:49:12 »
Sinds kort is er ook voor de TRX 1 een lederen hoes verkrijgbaar. (via Avera)
Ziet er naar mijn idee beter uit dan het rubberen omhulsel...


Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1803
    • aw foto
Re: Whistler TRX 1
« Reactie #59 Gepost op: 8 september 2020, 10:53:06 »
Even een vraagje over de whishler TRX2 wat ook geld voor de TRX1 waarschijnlijk. Is het ook mogelijk om NXDN private calls mee te luisteren op de één of andere manier. ? Kan nergens hier een instelling voor vinden.

BvD.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)