Auteur Topic: Geluidsprobleem met AR-108  (gelezen 2857 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline com306

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 125
Geluidsprobleem met AR-108
« Gepost op: 24 oktober 2007, 19:38:02 »
Hoi,

ik heb een AR-108 gekocht en nu heeft die een raar probleem.

Toen ik hem opzette voor de eerste keer was het geluid via de speaker normaal. Toen heb ik hem verbonden via de line-in van de PC voor ACARS (mijn andere scanner zit daar ook op). Nu hoor ik niks via de pc-speaker (er is niks onderdukt en de ander scanner geeft wel geluid), alleen als ik de 3,5 mm stekker wil insteken in de scanner geeft die even een storing (zware ruis tot zoemen en dan weer niks meer).
Als ik nu de 3,5 mm weer uitrek duurt het even voor er weer geluid uit de speaker v/d scanner komt en valt het geluid terug weg (een soort fade-effect).
Dus nu is de geluidskwaliteit via de speaker niet aanhoorbaar (letterlijk en figuurlijk) en via de oortelefoon werkt hij ook niet.

Weet er iemand wat het probleem kan zijn of wat ik kan testen? Ik zoek hem te gebruiken voor Acars via de oortelefoonaansluiting.

Thx
USC230 met Sirio SD1300N en UBC785XLT met Sirio SD1300N
Com202 (Astrid-paging) met Groundplane
IC-A20 + 3 x AE180H (Acars) met 4x Groundplane
MicroADSB

Offline com306

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 125
Re: Geluidsprobleem met AR-108
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2007, 16:25:22 »
Heeft er iemand trouwens ervaring met de garantie bij Thiecom?
Ik wil wel geen €10 verzendingskosten gaan betalen want dan ben ik mijn voordeel ook kwijt.

Ik weet dat er gaat gezegd worden : je moet maar niet in het buitenland bestellen, maar ik heb er nogal besteld en nooit problemen (behalve misschien de iets te lange levertijd).

Ik heb een vermoeden dat misschien de 3,5 mm connector in de scanner kapot is, zou dit de problemen hierboven genoemd kunnen veroorzaken?
Ken wel iets van electronica, maar durf de scanner -nog niet- opendoen (garantie)
USC230 met Sirio SD1300N en UBC785XLT met Sirio SD1300N
Com202 (Astrid-paging) met Groundplane
IC-A20 + 3 x AE180H (Acars) met 4x Groundplane
MicroADSB

exLid057

  • Gast
Re: Geluidsprobleem met AR-108
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2007, 17:07:53 »
Citaat van: "com306"
Heeft er iemand trouwens ervaring met de garantie bij Thiecom?
Ik wil wel geen €10 verzendingskosten gaan betalen want dan ben ik mijn voordeel ook kwijt.

Ik weet dat er gaat gezegd worden : je moet maar niet in het buitenland bestellen, maar ik heb er nogal besteld en nooit problemen (behalve misschien de iets te lange levertijd).

Ik heb een vermoeden dat misschien de 3,5 mm connector in de scanner kapot is, zou dit de problemen hierboven genoemd kunnen veroorzaken?
Ken wel iets van electronica, maar durf de scanner -nog niet- opendoen (garantie)

als ik zo je verhaal leest, denk ik dat de scanner voor die tijd al stuk was, de 3.5 verbinding voor koptelefoon kan je volgens mijn niet stuk maken of je moet er wat door heen sturen maar dat heb je niet gedaan het is gewoon audio naar line in gang en niet andrs om, ik zal als ik je was ze even een mailtje sturen van hoe en wat mogelijk kan je hem op sturen je hebt ieder geval garantie op de sanner..