Auteur Topic: 13-06-08  (gelezen 7398 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline MarkRasing

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 128
Re: 13-06-08
« Reactie #15 Gepost op: 14 juni 2008, 08:34:07 »
ik gebruik nu de bijgeleverde **rubberducky** wat nou niet echt een uitkomst is helemaal niet in je slaapkamer op de eerste verdieping........ en ik moet speciaal m'n scanner zo houden dat ik alle ruis eruit zuiver hij zit nou ook helemaal vastgensoerd in draden en dingen zodat ik het beste ontvangst heb :P

ik ben er over na aan het denken om een antenne met magnetische voet te kopen of zo'n telescopische (de eerste lijkt me toch handiger om mee te nemen en meer bereik) weet iemand nog iets beters??(dan deze twee)
Mark

USC-230

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2407
  • Apres moi le deluge
Re: 13-06-08
« Reactie #16 Gepost op: 14 juni 2008, 08:43:27 »
Citaat van: "markknark"
ik gebruik nu de bijgeleverde **rubberducky** wat nou niet echt een uitkomst is helemaal niet in je slaapkamer op de eerste verdieping........ en ik moet speciaal m'n scanner zo houden dat ik alle ruis eruit zuiver hij zit nou ook helemaal vastgensoerd in draden en dingen zodat ik het beste ontvangst heb :P

ik ben er over na aan het denken om een antenne met magnetische voet te kopen of zo'n telescopische (de eerste lijkt me toch handiger om mee te nemen en meer bereik) weet iemand nog iets beters??(dan deze twee)

Een rubber duk is naar mijn mening 3 x niks, beter is een metalen uitschuifbare antenne. Nog beter is een buitenantenne, wat niet wil zeggen dat die persé buiten moet staan. Ik heb vroeger thuis jarenlang een discone op zolder gehad, die hing aan touwtjes aan het plafond  :P  En afhankelijk van de hoogte van je plafond passen sommige antennes ook gewoon in je luisterkamer. Stel dat je een ruime kamer hebt, dat past zo´n D777 misschien wel in een hoekje van je kamer. Wel uitkijken voor de punten van de zijradiaaltjes   ;)
Luisterspulletjes :)

Offline MarkRasing

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 128
Re: 13-06-08
« Reactie #17 Gepost op: 14 juni 2008, 08:56:07 »
hee das een leuk idee!!  moet ik wel eerst een scanner hebben die dat kan scannen:P haha en die scheepvaart frequentie kan die hebben misschien is m'n vader hier wel voor in bedankt!!
Mark

USC-230

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2407
  • Apres moi le deluge
Re: 13-06-08
« Reactie #18 Gepost op: 14 juni 2008, 09:00:29 »
Citaat van: "markknark"
hee das een leuk idee!!  moet ik wel eerst een scanner hebben die dat kan scannen:P haha en die scheepvaart frequentie kan die hebben misschien is m'n vader hier wel voor in bedankt!!

Ja en voor mijn laatste suggestie heb je ook een kamer nodig, liefst in een huis  :P
Luisterspulletjes :)

Offline MarkRasing

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 128
Re: 13-06-08
« Reactie #19 Gepost op: 14 juni 2008, 09:02:11 »
wij hebben een HELE grote zolder die neit gebruikt word past het ding makkelijk in hoe moest je het bestigen??
Mark

USC-230

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2407
  • Apres moi le deluge
Re: 13-06-08
« Reactie #20 Gepost op: 14 juni 2008, 09:07:44 »
Citaat van: "markknark"
wij hebben een HELE grote zolder die neit gebruikt word past het ding makkelijk in hoe moest je het bestigen??

Is afhankelijk van het soort antenne, grootte zolder, constructie zolder enzovoort. Gewoon wat dingen proberen, creabea doen. Als je een discone zou kopen kun je die gewoon op de grond zetten, is een soort spin.
Luisterspulletjes :)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: 13-06-08
« Reactie #21 Gepost op: 14 juni 2008, 09:29:46 »
Citaat van: "markknark"
wij hebben een HELE grote zolder die neit gebruikt word past het ding makkelijk in hoe moest je het bestigen??

Ophangen aan de nokbalk? Stukje nylon snoer in een lus om de top van de antenne. Haakje in de nokbalk, andere eind van het snoer eraan.

Offline MarkRasing

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 128
Re: 13-06-08
« Reactie #22 Gepost op: 14 juni 2008, 09:40:56 »
nou ja ik heb DE oplossing!!(en van jullie gekregen)
Mark

USC-230