Auteur Topic: Galaxy, ervaringen delen!  (gelezen 2203 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

mikertje

  • Gast
Galaxy, ervaringen delen!
« Gepost op: 14 maart 2009, 21:03:20 »
Ik heb een Galaxy v9.0. Fantastisch ding, iemand nog handige tips en trucs?

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Galaxy pager
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2009, 21:41:38 »
Citaat van: "mikertje"
Samenvatting probleem: het programmeersysteem heeft ervoor gezorgd dat de alarmtonen nu korter zijn dan eerst.

Tja, wie is er dan de baas van het programmeersysteem?

mikertje

  • Gast
Re: Galaxy pager
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2009, 21:46:20 »
.

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Galaxy pager
« Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2009, 21:49:20 »
Citaat van: "mikertje"
Ik heb een Galaxy pager en heb er een vraag over. Het is maar en klein detail, maar toch
ben ik benieuwd hoe het komt.

De pager heb ik sinds vorig jaar en stel ik altijd op 2 seconden in qua duur van het alarm.
Bij een aantal korpsen heb ik een eigen toon ingesteld, waaronder "ddddddd0ddddddd0" als alarmcode bij "user".

Tot voorkort gaf deze alarmcode met eigen toon VIER lange piepjes/tonen bij een alarm voor deze code, maar sindskort
zijn dat er maar TWEE.

Ik vraag me af hoe dat komt want ik vind het toch prettiger om vier lange tonen te horen in plaats van twee.
Maar ik krijg de instelling niet meer goed.

Samenvatting probleem: het programmeersysteem heeft ervoor gezorgd dat de alarmtonen nu korter zijn dan eerst.

probeer het eens met een reset ( batterij eruit en weer erin) misschien dat dan de toon weer goed staat.

mikertje

  • Gast
Re: Galaxy pager
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2009, 21:50:08 »
Heb ik al geprobeerd, maar het helpt niet. Vreemde is dat het alleen bij die toon gebeurd en niet bij de anderen.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Galaxy pager
« Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2009, 08:29:09 »
Citaat van: "mikertje"
Ik heb een Galaxy pager en heb er een vraag over. Het is maar en klein detail, maar toch
ben ik benieuwd hoe het komt.

De pager heb ik sinds vorig jaar en stel ik altijd op 2 seconden in qua duur van het alarm.
Bij een aantal korpsen heb ik een eigen toon ingesteld, waaronder "ddddddd0ddddddd0" als alarmcode bij "user".

Tot voorkort gaf deze alarmcode met eigen toon VIER lange piepjes/tonen bij een alarm voor deze code, maar sindskort
zijn dat er maar TWEE.

Ik vraag me af hoe dat komt want ik vind het toch prettiger om vier lange tonen te horen in plaats van twee.
Maar ik krijg de instelling niet meer goed.

Samenvatting probleem: het programmeersysteem heeft ervoor gezorgd dat de alarmtonen nu korter zijn dan eerst.

Klopt precies dit ddddddd0ddddddd0 is exact een riedel van 2 seconden. Als je hier 4 blokken van maak ddd0ddd0ddd0ddd0 zal hij wel 4x een lange toon geven, wat ook kan is dat jouw pager afgaat op de hoogste code in de alarmering. Ofwel het kan zijn dat je bij capcode 1 deze alarmtoon aan het componeren bent maar dat je alarm tegenwoordig binnenkomt op capcode 2 en je hierdoor denkt dat het niet werkt.