Auteur Topic: Top 50 meest actieve luchtvaartfrequenties  (gelezen 2367 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Top 50 meest actieve luchtvaartfrequenties
« Gepost op: 9 augustus 2021, 19:13:35 »
Ik wil graag een bank met luchtvaartfrequenties (en benamingen) in mijn scanner zetten. Daarvoor ben ik op zoek naar een lijst met de 50 meest actieve of interessante luchtvaartfrequenties die ik in het midden van het land met een handscanner kan ontvangen.

Misschien heeft iemand dit toevallig al in zijn of haar scanner staan? Dan houd ik mij aanbevolen voor een export (mag in CSV of Butel formaat).

Offline tom

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 137
Re: Top 50 meest actieve luchtvaartfrequenties
« Reactie #1 Gepost op: 9 augustus 2021, 21:03:49 »
van welke locatie wil je de freqenties?
ik woon in boutersem(België)
ben in bezit van de ubc 125 xlt en de AOR DV-10 maar daar moet ik nog mee leren werken

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Top 50 meest actieve luchtvaartfrequenties
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2021, 00:22:22 »
Ik woon in de regio Utrecht, maar het hoeft niet per se van alleen Schiphol te zijn. Eurocontrol mag ook, maar ook bijvoorbeeld frequenties waarop recreatieverkeer en de kustwacht (regelmatig komt hier een Dornier overvliegen) te horen is, alsmede militaire frequenties.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Top 50 meest actieve luchtvaartfrequenties
« Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2021, 06:08:26 »
Voor Eurocontrol moet je de frequenties van de Delta sectoren hebben. Laag overvliegend verkeer zal meestal op Dutch Mil Info zitten.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Top 50 meest actieve luchtvaartfrequenties
« Reactie #4 Gepost op: 10 augustus 2021, 21:15:03 »
Bedankt voor de tips! Het is in ieder geval een beginnetje. Ik heb mij nooit eerder verdiept in de ontvangst van luchtvaartcommunicatie, dus alle aanvullende hulp is welkom.

Offline testerr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 514
Re: Top 50 meest actieve luchtvaartfrequenties
« Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2021, 10:10:51 »
Ik wil graag een bank met luchtvaartfrequenties (en benamingen) in mijn scanner zetten. Daarvoor ben ik op zoek naar een lijst met de 50 meest actieve of interessante luchtvaartfrequenties die ik in het midden van het land met een handscanner kan ontvangen.

Misschien heeft iemand dit toevallig al in zijn of haar scanner staan? Dan houd ik mij aanbevolen voor een export (mag in CSV of Butel formaat).

Weet wat je je op de hals haalt. Het kan wel eens erg druk worden op je scanner..