Auteur Topic: Antenne in de tuin  (gelezen 1902 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Dutchtales

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
  • Lucas - Utrecht / Houten
Antenne in de tuin
« Gepost op: 15 juli 2021, 17:06:30 »
Ik woon dus aan de rand van Houten, en op de meeste dagen is er vanuit huis of de tuin weinig tot niks te horen op de scanner. Alleen op een goede dag vliegtuigen rond Schiphol en de schepen rond de sluis in Nieuwegein.

Ik was dus van plan een antenne(Diamond x50) in de tuin te plaatsen op een mast/buis van 4/4.5 meter. Met de hoop dat er dan op de dag wel het een en ander te ontvangen is. Het liefst stond deze antenna natuurlijk op of aan het dak, maar dit is helaas geen optie gezien ik in een benedenwoning woon.
Afstand van de plaats waar de antenne zou hangen tot de kamer waar ik zou luisteren bedraagd zon 15-20 meter dus denk dat de Aircom Premium daar prima voor zou werken?
Dan is het enige waar ik nog tegen aan loop de connectoren aan de kabel zetten. Zou niet goed weten welke hier het beste voor zou werken. Ik wist wel dat je de meeste op de kabel kan krimpen echter heb ik niet zo'n tang en is het misschien ook wel een redelijke prijs om er een te kopen voor die ene keer.

Iemand die mij hier mee kan helpen of kan vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken? Ook suggesties voor iets dat ik beter anders kan doen of advies over hoe goed dit uberhoupt zou werken zijn zeker welkom. Ben in dit alles nog erg nieuw en onbekend.
Uniden Bearcat UBCD3600XLT | Motorola DP4800e | Baofeng UV9R |  RTL-SDR

Offline Gotya

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 210
Re: Antenne in de tuin
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2021, 21:35:58 »
https://www.handelsondernemingveenstra.nl/nl/147-coax-kabel?p=2
Hier kun je kabel kopen met de connectoren gemonteerd.
En er zijn misschien wel andere leveranciers die deze service ook verlenen.

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: Antenne in de tuin
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2021, 09:19:21 »
https://www.handelsondernemingveenstra.nl/nl/147-coax-kabel?p=2
Hier kun je kabel kopen met de connectoren gemonteerd.
En er zijn misschien wel andere leveranciers die deze service ook verlenen.

Bij veenstra is dit gratis het monteren .
En de kwaliteit van de connector is goed , ik heb zelf niet lang geleden een kabel besteld .