Auteur Topic: USA: online alerts politie, brandweer, EMS (Ambu)  (gelezen 7528 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline freaky33

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
USA: online alerts politie, brandweer, EMS (Ambu)
« Gepost op: 6 december 2020, 19:25:06 »
Bestaat er zoiets wat bij ons capcodes zijn en dat je dit online kunt mee lezen? Weet wel dat ze daar tegenwoordig de Citizen app hebben waarbij inwoners alle politie, brandweer en ambu berichten kunnen mee lezen en gewaarschuwd kunnen worden als er bij in de buurt wat aan de hand is. Tot op de locatie nauwkeurig. Dat is helaas niet in Nederland in gebruik, zou leuk zijn als dat hier ook komt.

Online Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 470
  • Rotterdam
Re: USA: online alerts politie, brandweer, EMS (Ambu)
« Reactie #1 Gepost op: 6 december 2020, 22:46:30 »
De app die je noemt lijkt als ik snel even kijk vooral gebaseerd op scannerverkeer en meldingen van burgers. Het scannerstuk is natuurlijk tof in steden waar de politie (nog eventjes) te horen is, zoals New York en Chicago, maar valt een beetje in het water in plaatsen als Las Vegas en DC, waar al het politieverkeer net als hier achter encryptie zit. Een tekstpagingsysteem als P2000 zal zonder twijfel ergens in een county/stad in gebruik zijn, maar voor fire departments zijn naar mijn weten analoge voice pagers die getriggerd worden d.m.v. tone-out of P25 voice pagers veel gangbaarder.
Een landelijk systeem als P2000 is er in ieder geval niet, omdat hulpdiensten over het algemeen (heel) lokaal geregeld worden. Ik heb de 'Scanner Radio' app en die stuurt me notificaties als er ineens heel veel luisteraars zijn bij een Broadcastify-stream. Meestal vermeldt hij dan ook kort wat er aan de hand is, maar dat is natuurlijk altijd afhankelijk van een derde partij die het neerzet.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline freaky33

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: USA: online alerts politie, brandweer, EMS (Ambu)
« Reactie #2 Gepost op: 7 december 2020, 00:19:02 »
Weet wel dat je i.p.v. van P2000 in de USA IPN hebt, maar of dit ergens online terug te kijken is zoals bij ons P2000 ben ik nog niet achter.

Online Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 470
  • Rotterdam
Re: USA: online alerts politie, brandweer, EMS (Ambu)
« Reactie #3 Gepost op: 7 december 2020, 01:00:01 »
Dat lijkt op hetzelfde soort service als die app, maar dan via een pager. In plaats van een landelijk netwerk bedoeld voor de hulpdiensten, gaat het om een bedrijf dat scanners uitluistert en betalende klanten via sms of over een commercieel paging-netwerk een soort alerts stuurt. Heel leuk, maar niet vergelijkbaar. En mocht men in je gebied encryptie gebruiken, dan heb je pech. Daarnaast is er naar mijn weten geen landelijk commercieel pagernetwerk, dus afhankelijk van de locatie van de klant zal het wel over een lokaal netwerk gaan. Ze piepen je gewoon op met je telefoonnummer zoals vroeger.


Ik snap niet zo heel goed waar je nu precies naar zoekt. De VS is een enorm land en qua hulpdiensten is er for all intents and purposes niks centraal geregeld. Je gaat hooguit een lokale website of monitor van het een of ander vinden. Een landelijk alarmeringsnetwerk is er niet, simpelweg omdat het een land van 320 miljoen mensen is en elke omgeving een andere werkwijze heeft. Zelfs als zoiets er was, zou je elke minuut tientallen meldingen ontvangen. Zo'n app met meldingen van burgers of werknemers die allerlei scanners uitluisteren is naast reguliere media zo'n beetje het enige haalbare wat er enigszins op lijkt.


Als je een bepaald gebied in gedachten hebt, kan je kijken of er daarvoor een stream op Broadcastify staat of misschien de website van de lokale 911-fotograaf opzoeken.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline Airman

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 253
Re: USA: online alerts politie, brandweer, EMS (Ambu)
« Reactie #4 Gepost op: 7 december 2020, 10:38:23 »
Is dat niet het Truck-Tracker systeem, dat Uniden heeft.
PD4SAT- TX :Yaesu FT-1200 - Icom 910 H- TYT-390 - BCT 15 X -UBC 125 XLT -Mini-Spy -Jim 75 .

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: USA: online alerts politie, brandweer, EMS (Ambu)
« Reactie #5 Gepost op: 7 december 2020, 14:55:38 »
TrunkTracker is geen systeem, maar een naam die Uniden heeft gegeven aan de mogelijkheid om trunkingsystemen zoals APCO25 en EDACS te ontvangen.

Offline freaky33

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: USA: online alerts politie, brandweer, EMS (Ambu)
« Reactie #6 Gepost op: 8 december 2020, 16:00:41 »
Dat lijkt op hetzelfde soort service als die app, maar dan via een pager. In plaats van een landelijk netwerk bedoeld voor de hulpdiensten, gaat het om een bedrijf dat scanners uitluistert en betalende klanten via sms of over een commercieel paging-netwerk een soort alerts stuurt. Heel leuk, maar niet vergelijkbaar. En mocht men in je gebied encryptie gebruiken, dan heb je pech. Daarnaast is er naar mijn weten geen landelijk commercieel pagernetwerk, dus afhankelijk van de locatie van de klant zal het wel over een lokaal netwerk gaan. Ze piepen je gewoon op met je telefoonnummer zoals vroeger.


Ik snap niet zo heel goed waar je nu precies naar zoekt. De VS is een enorm land en qua hulpdiensten is er for all intents and purposes niks centraal geregeld. Je gaat hooguit een lokale website of monitor van het een of ander vinden. Een landelijk alarmeringsnetwerk is er niet, simpelweg omdat het een land van 320 miljoen mensen is en elke omgeving een andere werkwijze heeft. Zelfs als zoiets er was, zou je elke minuut tientallen meldingen ontvangen. Zo'n app met meldingen van burgers of werknemers die allerlei scanners uitluisteren is naast reguliere media zo'n beetje het enige haalbare wat er enigszins op lijkt.

Ik zoek iets waar je net als bij P2000 online via je browser dus meldingen kunt krijgen, die ook via die app worden verspreid. B.v. van New York b.v. Die app doet het niet in Nederland begrijp ik aangezien je een telefoonnummer moet invullen en je locatievoorziening moet aanzetten op je toestel, dus je kunt hier niet mee lezen.

Offline 1591

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
  • Maastricht
Re: USA: online alerts politie, brandweer, EMS (Ambu)
« Reactie #7 Gepost op: 31 januari 2021, 10:30:11 »
Of op deze manier ? : https://twitter.com/FDNYAlerts