Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over P2000 Noord- en Oost-Gelderland  (gelezen 75136 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #60 Gepost op: 10 januari 2021, 16:19:39 »
Is er bekend capcode van duikteam Deventer?
En welke duikteams over blijven in noord oost veluwe en omstreken?,nu heerde weg bezuinigd wordt

Deventer heeft geen aparte code voor de duikers.

Offline 1duuker

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #61 Gepost op: 10 januari 2021, 16:56:40 »
Hoe worden deze dan opgeroepen?

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #62 Gepost op: 10 januari 2021, 17:07:40 »
Hoe worden deze dan opgeroepen?

Door het kazernealarm. Is een beroeps bezetting daar.

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1851
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #63 Gepost op: 3 augustus 2022, 15:17:54 »
Op dinsdag 21 maart 2023 gaan de meldkamers van de politieregio Oost-Nederland (politie en brandweer/multi) samen in Apeldoorn. Ambulancezorg mogelijk wat later.


Offline StefanV

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 43
    • StefanVerkerk.nl
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #64 Gepost op: 20 september 2022, 07:44:28 »
Is het een foutje dat de wildbeheereenheid dezelfde kleur heeft gekregen als b.v. MMT? Of bewust? Ik vind het persoonlijk geen handige kleur voor deze capcode. Dan had ik liever gewoon blauw gehad van de politiekleur.


Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #65 Gepost op: 20 september 2022, 09:15:47 »
Dit is bewust zo gekozen, meer VR capcodes waren oranje. Dat dat nu conflicteert met MMT/GHOR is misschien ook niet zo handig. We laten dit even bezinken en dan kijken we verder. Het aantal kleuren is natuurlijk niet onbeperkt... Theoretisch zijn veel kleuren mogelijk, maar praktisch gezien moeten ze wel van elkaar te onderscheiden zijn.

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 397
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #66 Gepost op: 20 september 2022, 19:27:42 »
Dit is bewust zo gekozen, meer VR capcodes waren oranje. Dat dat nu conflicteert met MMT/GHOR is misschien ook niet zo handig. We laten dit even bezinken en dan kijken we verder. Het aantal kleuren is natuurlijk niet onbeperkt... Theoretisch zijn veel kleuren mogelijk, maar praktisch gezien moeten ze wel van elkaar te onderscheiden zijn.

vandaar niet handig dat het de zelfde kleur heeft als een traumateam :-X :-X :-X

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #67 Gepost op: 20 september 2022, 19:31:15 »
Ach wat doen we hier moeilijk.
Bewuste code is slechts 48 keer gezien dit jaar.
Hoe vaak komt het voor dat er gelijk voor of achter een alarmering voor het MMT is?
Als je een dergelijk onderscheid tussen deze 2 disciplines al niet herkent alleen al door dezelfde kleur, tja.

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1851
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #68 Gepost op: 20 september 2022, 19:42:35 »
Wellicht groen voor VR?

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #69 Gepost op: 20 september 2022, 20:04:56 »
Wellicht groen voor VR?

We zijn wat dingen aan het overwegen en dit is er eentje van.

Dit is bewust zo gekozen, meer VR capcodes waren oranje. Dat dat nu conflicteert met MMT/GHOR is misschien ook niet zo handig. We laten dit even bezinken en dan kijken we verder. Het aantal kleuren is natuurlijk niet onbeperkt... Theoretisch zijn veel kleuren mogelijk, maar praktisch gezien moeten ze wel van elkaar te onderscheiden zijn.

vandaar niet handig dat het de zelfde kleur heeft als een traumateam :-X :-X :-X

Het mag wel iets minder, want soms lijkt het erop dat niets wat we doen goed is. Daarnaast, oranje wordt al sinds jaar en dag voor meer dan alleen MMT gebruikt hoor. Als je dat nog niet wist dan kunnen we de discussie beter staken. Het valt nu meer op, maar nieuw is het zeker niet.

EDIT: Met praktisch van elkaar te onderscheiden zijn bedoel ik dat elke kleur wel 1000 tinten heeft en daarmee veel verschillende kleuren mogelijk zijn. Maar dan gaan tinten zo op elkaar lijken dat je het verschil niet ziet. Dat bedoelde ik. Niet alles KAN een eigen (te onderscheiden) kleur krijgen, ergens ligt een grens van het onderscheidbare.

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 397
Re: Vragen/opmerkingen over P2000 Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #70 Gepost op: 20 september 2022, 20:57:33 »
Oh zo is het niet bedoeld hoor maar ik doel meer op je eigen opmerking dat ze te onderscheiden moeten zijn en dan vind ik het contrast tussen een boswachterachtig figuur of het mmt wel heel groot.
Dat er meer in die kleuren zijn is me uiteraard bekend en mijn inziens ook prima. 1 oogopslag zichtbaar dat de OVDG en daarna de heli gepiept wordt.

Dacht dat de beheerders alleen maar fijn zouden vinden als er gebruiks ervaringen en tips hier gedeeld worden...

vorige week was die nou blauw namelijk :D ;)