Auteur Topic: Den Haag Vandaag  (gelezen 181622 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Den Haag Vandaag
« Reactie #330 Gepost op: 23 november 2021, 17:12:57 »
In veel Primark vestigingen (ook Den Haag) loopt Maat beveiliging.
Wat er in C&A en andere winkels loopt weet ik zo even niet meer.

Offline Erik1203

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 555
Re: Den Haag Vandaag
« Reactie #331 Gepost op: 23 november 2021, 17:34:36 »
Primark Enschede Maat 455.75000 tq 82.5
personeel dect headset

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Den Haag Vandaag
« Reactie #332 Gepost op: 23 november 2021, 17:45:14 »
Dank je wel Erik.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Den Haag Vandaag
« Reactie #333 Gepost op: 24 november 2021, 08:25:33 »
De laatste keer dat ik hem hoorde een maand of drie geleden kwam hij relatief zacht binnen, terwijl ik maar een paar honderd meter van de winkelstraten zat. Ook was het heel rustig, zeker vergeleken met Trigion en ARB hier in Rotterdam. Per dag hoorde ik eigenlijk maar twee of drie uitzendingen. Grote kans dat ze inderdaad een nieuw systeem hebben en/of dat we een kanaal missen--ik kan me niet voorstellen dat de Haagse binnenstad qua winkelbeveiliging veel rustiger is dan de Rotterdamse binnenstad, waar elke 10-20 minuten wel communicatie is.

Het is er ook niet zo rustig hoor, zeker niet nu met al die maatregelen.
En de laatste keer dat ik er was zag ik de beveiligers volop communiceren. Maar ja ik was met mijn vrouw dus zonder scanner  :D

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1313
Re: Den Haag Vandaag
« Reactie #334 Gepost op: 24 november 2021, 13:44:07 »
Ik zie hier trouwens steeds meer PoC-apparaten bij winkelbeveiliging, dus dat zou ook nog kunnen. Naast het Toezichtmodel lijkt nu ook de MediaMarkt in Rotterdam over. Ik kom helaas niet zo vaak meer in Den Haag, maar PoC-porto's zijn vaak niet lastig te herkennen.

Ik zit tussen twee mediamarkten in en hoor zo nu en dan op 455.890 cc1 iets wat lijkt op de mediamarkt . Die term viel ook een keer.

Spoorfan

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 470
  • Rotterdam
Re: Den Haag Vandaag
« Reactie #335 Gepost op: 25 november 2021, 20:34:57 »
Als de winkels in R’dam en DenHaag ook van MAAT beveiliging gebruikmaken, zou het goed kunnen dat alles nu via PoC gaat. Is in Amsterdam al het geval. Soms wordt ook nog pmr446 gebruikt voor contact met winkelpersoneel.

Ik geloof dat in de Rotterdamse binnenstad ARB en Trigion actief zijn, elk op een eigen (analoog) kanaal. Bij de MediaMarkt zou het best MAAT kunnen zijn. Naar mijn weten staan de beveiligers daar los van die in de rest van de binnenstad.

Ik zie hier trouwens steeds meer PoC-apparaten bij winkelbeveiliging, dus dat zou ook nog kunnen. Naast het Toezichtmodel lijkt nu ook de MediaMarkt in Rotterdam over. Ik kom helaas niet zo vaak meer in Den Haag, maar PoC-porto's zijn vaak niet lastig te herkennen.

Ik zit tussen twee mediamarkten in en hoor zo nu en dan op 455.890 cc1 iets wat lijkt op de mediamarkt . Die term viel ook een keer.

Ik heb de PoC-porto gezien bij de locatie op het Binnenwegplein, die recent helemaal verbouwd is. Ik herinner me dat er vroeger altijd een UHF-porto op de kluisjes bij de ingang stond met ernaast een beveiliger, maar die kluisjes zijn weg en de enige portofoon die ik de laatste keer zag was een apparaat van Inrico (of iets wat erop leek). Ik zal dat kanaal met CC1 er voor de zekerheid eens bij zetten--kan ook dat het toevallig een porto van het Toezichtmodel was die ik zag (kan ik me voorstellen bij de ingang/uitgang).
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Den Haag Vandaag
« Reactie #336 Gepost op: 27 november 2021, 10:31:21 »
Mose had jij mijn PB nog ontvangen?

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1313
Re: Den Haag Vandaag
« Reactie #337 Gepost op: 27 november 2021, 10:58:48 »
Het kan ook heel goed die op zuid zijn.

Spoorfan

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Den Haag Vandaag
« Reactie #338 Gepost op: 27 november 2021, 11:57:46 »
Citaat
460,11875     450,11875      Onbekende gebruiker omgeving Centraal station
Type: DMR/NXDN
CC:
TS:
TG(s):

Lijkt op een soort museum. NXDN48 met RAN 37. Ben niet vaak en lang genoeg in Den Haag om erachter te komen wat.

Citaat
461,23750     451,23750         Onbekende gebruiker omgeving Centraal station
Type: DMR/NXDN
CC:
TS:
TG(s):

NXDN48 met RAN 51. Lijkt op hetzelfde museum.

Misschien het Mauritshuis, Escher in Het Paleis, Haags Historisch Museum?

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1313
Re: Den Haag Vandaag
« Reactie #339 Gepost op: 27 november 2021, 16:06:43 »
Ik zie hier trouwens steeds meer PoC-apparaten bij winkelbeveiliging, dus dat zou ook nog kunnen. Naast het Toezichtmodel lijkt nu ook de MediaMarkt in Rotterdam over. Ik kom helaas niet zo vaak meer in Den Haag, maar PoC-porto's zijn vaak niet lastig te herkennen.

Ik zit tussen twee mediamarkten in en hoor zo nu en dan op 455.890 cc1 iets wat lijkt op de mediamarkt . Die term viel ook een keer.

Spoorfan

Was vanmiddag veel communicatie. Is in ieder geval beveiliging.

Spoorfan

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1313
Re: Den Haag Vandaag
« Reactie #340 Gepost op: 2 december 2021, 13:34:32 »
Vandaag hoorde ik dat er sprake is van twee verschillende porto’s. De PoC kan natuurlijk voor de Victor 400 zijn.

Ik hoor ook op 455.890 Tq 110.9 iets wat duidelijk een electronica winkel is met meerdere verdiepingen. Zou dus ook een mediamarkt kunnen zijn. Deze komt we veel zachter door dan de DMR frequentie.

Spoorfan

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Den Haag Vandaag
« Reactie #341 Gepost op: 2 december 2021, 17:32:10 »
Ik hoor ook op 455.890 Tq 110.9 iets wat duidelijk een electronica winkel is met meerdere verdiepingen. Zou dus ook een mediamarkt kunnen zijn. Deze komt we veel zachter door dan de DMR frequentie.
Spoorfan

Personeel MediaMarkt DenHaag centrum een jaar geleden gehoord op 455.810 met tq 110.9, vestiging A'dam Arenaboulevard werkt op dezelfde freq/tq

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Den Haag Vandaag
« Reactie #342 Gepost op: 2 december 2021, 17:41:50 »
Personeel MediaMarkt DenHaag centrum een jaar geleden gehoord op 455.810 met tq 110.9, vestiging A'dam Arenaboulevard werkt op dezelfde freq/tq

Dito voor MediaMarkt Emmen.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Den Haag Vandaag
« Reactie #343 Gepost op: 2 december 2021, 18:32:05 »
vestiging A'dam Arenaboulevard

Johan Cruijff Boulevard  ;)

Maar even voor de duidelijkheid. Werkt het winkelpersoneel of de beveiliging daar op 455.8100?

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Den Haag Vandaag
« Reactie #344 Gepost op: 2 december 2021, 19:47:48 »
Ik heb alleen winkelpersoneel gehoord.