Auteur Topic: Pdw output naar Text to Speech  (gelezen 5073 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Pdw output naar Text to Speech
« Gepost op: 1 oktober 2007, 22:14:53 »
hallo,

iemand een idee of ervaring met een pdw output (filterd files ofzo) richting een text to speech engine? mij lijkt het wel interesant hier mee te gaan expirimenteren. maar heb geen idee waar ik moet beginnen.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Pdw output naar Text to Speech
« Reactie #1 Gepost op: 2 oktober 2007, 07:15:05 »
Citaat van: "firechief"
hallo,

iemand een idee of ervaring met een pdw output (filterd files ofzo) richting een text to speech engine? mij lijkt het wel interesant hier mee te gaan expirimenteren. maar heb geen idee waar ik moet beginnen.

Bij de command line van PDW?

Rene

Offline Shave

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 206
Re: Pdw output naar Text to Speech
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2010, 09:28:20 »
Het is al een heel oud onderwerp maar zijn hierin nog ontwikkelingen?

Staat er ergens software om de meldingen uit te kunnen laten spreken of is dit iets wat mogelijk in PDW zelf voor de toekomst ingebouwd kan worden?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Pdw output naar Text to Speech
« Reactie #3 Gepost op: 10 januari 2010, 09:36:05 »
Citaat van: "Shave"
Staat er ergens software om de meldingen uit te kunnen laten spreken of is dit iets wat mogelijk in PDW zelf voor de toekomst ingebouwd kan worden?

Ha, jij ook hier :) Sorry, maar dit soort dingen zullen nooit in PDW terecht komen. Voor jou is dit slechts 1 wens, maar zoveel gebruikers als er van PDW zijn, zoveel verschillende, soortgelijke wensen zijn er. PDW blijft zich gewoon beperken tot de core business, namelijk het decoderen en loggen van berichten. Via de commandfile (zoals hierboven al opgemerkt) is heel veel aan te sturen. Hierbij valt of staat alles natuurlijk bij het bestaan en kunnen vinden van de juiste software, maar het biedt natuurlijk wel de mogelijkheid om zelf software te schrijven die PDW vervolgens weer kan aansturen, voor zover dat natuurlijk binnen de mogelijkheden ligt...

Offline Shave

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 206
Re: Pdw output naar Text to Speech
« Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2010, 09:40:04 »
Ja ik ook hier  :)  heb de boel weer eens aan de praat ;)

Dat schrijven van software gaat mij niet goed af vrees ik, maar ik was meer benieuwd naar de ontwikkelingen hierin ;)

Offline Kiekeboevdc

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 93
Re: Pdw output naar Text to Speech
« Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2012, 12:56:34 »
Ik heb dit nog succesvol kunnen realiseren door P2000 kaart http://www.p2000kaart.nl/ software te gebruiken. Het was even zoeken voor de instellingen maar de pocsag berichten uit pdw werden correct voorgelezen met een levensechte sappi stem. Het lukt echter niet meer met de twee laatste versies en de oudere versies heb ik niet meer :-(

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Pdw output naar Text to Speech
« Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2012, 11:37:24 »
Onder Vista gebruik ik soms Say (http://krolik.net/post/Say-exe-a-simple-command-line-text-to-speech-program-for-Windows.aspx )
En dan samen met de command line optie van PDW. Ik heb wel een "echte" SAPI stem in Windows geinstalleerd.
De tekstregels van P2000 lenen zich echter vaak niet voor het uitspreken van de tekst. Maar het werkt wel en na enige gewenning is het goed te volgen.

René van Zon