Auteur Topic: IRC chat  (gelezen 6083 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline be4fw

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
IRC chat
« Gepost op: 3 april 2014, 17:09:18 »
Hallo,

Ik vraag me af of er genoeg animo zou zijn om bijvoorbeeld een IRC chatkanaal te gebruiken in plaats van de chatbox hierboven. Vermits er IRC clients bestaan voor elk platform zou iedereen makkelijk kunnen connecteren en continu online kunnen zijn op een smartphone enz. en dit zonder een browser te openen.

Graag jullie mening.


grts

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4910
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: IRC chat
« Reactie #1 Gepost op: 3 april 2014, 17:13:29 »
Ik vraag me af of er genoeg animo zou zijn om bijvoorbeeld een IRC chatkanaal te gebruiken in plaats van de chatbox hierboven. Vermits er IRC clients bestaan voor elk platform zou iedereen makkelijk kunnen connecteren en continu online kunnen zijn op een smartphone enz. en dit zonder een browser te openen.

Gezien het gemiddelde niveau op dit forum denk ik dat je met IRC voor veel mensen de lat te hoog legt.  8)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21685
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: IRC chat
« Reactie #2 Gepost op: 3 april 2014, 17:13:45 »
Een IRC chat hebben we vroeger wel gehad maar op een gegeven moment kwam daar niemand meer. De chat hier bleek een succes te zijn en ik ben van mening dat we dat zo dan ook moeten laten.

Offline be4fw

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
Re: IRC chat
« Reactie #3 Gepost op: 3 april 2014, 17:34:04 »
Hi,

Bedankt voor jullie meningen!

IRC kan tegenwoordig ook in een browservenster met een minimum aan instellingen zoals bv. http://chat.efnet.org/

Johan, zou het niet kunnen dat er tegenwoordig meer kandidaten zijn door het gebruik van moderne telefoons. Ik weet niet over periode het gaat maar vroeger hadden de meesten enkel een pc ter beschikking en tegenover de chatbox hier heeft IRC dan niet veel meerwaarde. Maar nu is connectie voor velen overal mogelijk. Zou dat geen vershil kunnen maken? 't Is maar een idee natuurlijk.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: IRC chat
« Reactie #4 Gepost op: 3 april 2014, 20:48:00 »
Van mij mag je het opzetten, maar net als Johan voorzie ik weinig animo. Je weet het echter pas als je het probeert ;)

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: IRC chat
« Reactie #5 Gepost op: 3 april 2014, 21:07:08 »
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat zou het voordeel van een irc chat tov de huidige chat zijn?
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: IRC chat
« Reactie #6 Gepost op: 3 april 2014, 21:47:05 »
Ikzelf doe nog veel met IRC omdat ik het ook als monitoring gebruik, maar of het hier echt een succes is betwijfel ik.

Offline be4fw

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
Re: IRC chat
« Reactie #7 Gepost op: 4 april 2014, 08:20:09 »
Hallo,

Ok... ik ben online gegaan op efnet in het kanaal #scfonl

Het zou leuk zijn mocht er nog iemand joinen alleen al om het kanaal levende (ik gebruik mijn telefoon en een gesprek = tijdelijk offline) te houden. Voor degenen die het in een browserventer willen proberen:

http://chat.efnet.org
nickname kiezen
channel > other en #scfonl

We zullen zien wat de toekomst brengt. Het zou in ieder geval leuk zijn om jullie instant berichtjes overal te kunnen lezen en dit op een vrij eenvoudige manier. Indien de admins hier echter toch een probleem mee zouden hebben dan hoor ik het wel.

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: IRC chat
« Reactie #8 Gepost op: 6 april 2014, 01:05:12 »
Leuk! Sorry voor mijn gespam van zojuist maar ik probeerde om de RSS feed van het forum te laten announcen in de IRC... Volgens mij wil het niet echt :P
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: IRC chat
« Reactie #9 Gepost op: 6 april 2014, 01:31:06 »
Hehe, jij ook al  ;D

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: IRC chat
« Reactie #10 Gepost op: 6 april 2014, 01:55:12 »
Volgens mij doettie het ;)
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: IRC chat
« Reactie #11 Gepost op: 6 april 2014, 02:07:21 »
Jazeker, dit bericht zou het moeten bewijzen  :)

Offline be4fw

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
Re: IRC chat
« Reactie #12 Gepost op: 6 april 2014, 06:45:20 »
Goeiemorgen,

Die rss feed is super! Erg mooi dat ik op mijn telefoon maar gewoon naar de irc client moet gaan om nieuwe dingen te ontdekken.