Auteur Topic: Blokkade vanaf OVH  (gelezen 5008 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Blokkade vanaf OVH
« Gepost op: 8 februari 2014, 15:38:47 »
Het valt mij op dat zodra ik een VPN-verbinding open zet vanaf OVH Frankrijk ik het Scannerforum onmogelijk kan bereiken. Is er toevallig een blokkade actief vanaf bepaalde netwerken? Alles wat niet OVH is werkt namelijk wel (zelfde configuratie).

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Blokkade vanaf OVH
« Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2014, 19:12:13 »
OVH?  ::)
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Blokkade vanaf OVH
« Reactie #2 Gepost op: 8 februari 2014, 19:24:01 »
Ja, een van dataleveranciers zit daar, en aangezien intern verkeer een stuk goedkoper en ik aardig data sta te stomen ;) Zitten ook niet helemaal lekkere gasten natuurlijk, maar om van een toch aardige provider nou meteen alle subnets dicht te timmeren.....

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Blokkade vanaf OVH
« Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2014, 19:46:45 »
Als het gaat om OVH.net/com/nl is er veel te vinden op diverse fora over hun waardeloze anti-abuse policy. Daarom komen hun IP's in veel blacklists voor. Dit zal niet specifiek met deze site te maken hebben denk ik, meer met de (ISP van de) host van deze site.

Mijn eigen servers geven ook relatief snel een permanent ban. Van de 200 permanente IP bans in ongeveer een half jaar tijd is er 1 van een OVH.net IP (46.105.109.70). Er zullen inderdaat wat shady dingen gebeuren daar.  ::)
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Blokkade vanaf OVH
« Reactie #4 Gepost op: 8 februari 2014, 20:52:34 »
Ik ben bekend met OVH en hun abuse-beleid, maar vind het nogal gemakkelijk om maar gewoon hun hele subnets in de blacklist te gooien. Zulke webhosters verdienen in mijn ogen ook een pak slaag.....

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Blokkade vanaf OVH
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2015, 21:40:29 »
Aangezien de Terminal server hier tegenwoordig ook draait, is het mogelijk deze vraag te beantwoorden? Het is nogal onhandig namelijk.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Blokkade vanaf OVH
« Reactie #6 Gepost op: 13 februari 2015, 07:36:21 »
Sorry ik lees het nu pas. Alle IP adressen beginnend met 5. en 12. worden geblockt omdat het verleden heeft uitgewezen dat het gros hiervan spammers zijn. Valt jouw IP-adres in die reeks?

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Blokkade vanaf OVH
« Reactie #7 Gepost op: 15 februari 2015, 02:22:18 »
Hmm nee, 37.59.49.74 hang ik achter. Tracerouteje gaat ook gewoon prima, tot een van de laatste nodes. 109.237.214.206 bereik ik nog namelijk.

Offline Niet meer lid

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 58
Re: Blokkade vanaf OVH
« Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2015, 14:39:11 »
De 37.59.49 range staat zo te zien ook in enkele blacklists.