Auteur Topic: Offline zijn van forum  (gelezen 5224 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Offline zijn van forum
« Gepost op: 31 juli 2011, 03:20:18 »
Sinds de overstap naar de nieuwe forumsoftware heb ik het al een paar maal meegemaakt dat het forum 's nachts omstreeks de klok van 4u een poosje offline gaat. Je krijgt dan de melding HTTP-fout 404 op je scherm. Een andere variant is dat je het forumoverzicht wél kan bereiken maar dat je de foutmelding krijgt wanneer je doorklikt naar een topic. Bijzonder ergerlijk is dit omdat ik het al tweemaal heb meegemaakt dat het forum offline ging nèt wanneer ik een hele reeks aanpassingen aan het overzicht van de RIC-codes had doorgevoerd in het concept-bericht. Met andere woorden: je kan opnieuw beginnen  >:(

Trouwens, de reden waarom die aanpassingen zoveel tijd in beslag nemen, is het gegeven dat het uitlijnen in kolommen geen sinecure is: wat een spatie in de eerste regel is, is in de regel eronder twee spaties of helemaal geen spatie. Je moet dus steevast een voorbeeldbericht maken om te kijken hoe de kolommen worden uitgelijnd om vervolgens te gaan aanpassen en te gokken dat het goedkomt...
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7560
  • PE1RFR
Re: Offline zijn van forum
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2011, 09:03:08 »
Ik doe (zeker de afgelopen maand) niets met het forum midden in de nacht, dus als er down-time is, dan is dat wellicht te wijten aan de server. Elke server laat op gezette tijden bepaalde scripts lopen en logischerwijs gebeurt dat meestal op momenten dat er zo min mogelijk aktiviteit is, 4u 's nachts is in dat opzicht een gunstige tijd.

Wat betreft uitlijnen, volgens mij worden dubbele spaties eruit gefilterd. Als je de opmaak volledig wilt behouden (tabs/spaties/etc) dan zou je kunnen kiezen voor een code blok () of de tekst in een tabel plaatsen, maar dat is nogal arbeidsintensief, dat zou er ongeveer zo uit zien:

[table]
[tr][td]Naam[/td][td]Woonplaats[/td][/tr]
[tr][td]Hunter[/td][td]Zoetermeer[/td][/tr]
[tr][td]Asterix[/td][td]Ergens in Belgie[/td][/tr]
[/table]

En dat toont zichzelf dan als :

NaamWoonplaats
HunterZoetermeer
AsterixErgens in Belgie

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: Offline zijn van forum
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2011, 09:17:07 »
Om 4 uur 's nachts draait de server een backup van het volledige domein.. Hierdoor wordt helaas even een downtime veroorzaakt..

Jacob

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Offline zijn van forum
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2011, 13:16:28 »
@ Hunter, inderdaad zeer arbeidsintensief voor een 3000-tal gegevens. Dan doen we wel 'op het zicht' verder   ;)

@ Jacob, bedankt voor de info, ik vermoedde al zoiets. Best dan dat tijdsvak vermijden.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Offline zijn van forum
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2011, 14:24:53 »
@ Asterix900: Misschien is dit nog wel het proberen waard.. http://www.labnol.org/internet/tools/convert-excel-data-to-html-table/6119/

Excel -> HTML. Zelf niet geprobeerd maar als het werkt scheelt het je erg veel tijd lijkt me?
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline chatjozef

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 217
Re: Offline zijn van forum
« Reactie #5 Gepost op: 1 augustus 2011, 08:17:20 »
@Asterix900

Mischien rond die tijd gewoon gaan slapen ( nachtdienst uitgesloten :))
Groet,
Stephan

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Offline zijn van forum
« Reactie #6 Gepost op: 1 augustus 2011, 08:52:09 »
@ Hunter, inderdaad zeer arbeidsintensief voor een 3000-tal gegevens. Dan doen we wel 'op het zicht' verder   ;)

Ben je op de hoogte van de functie "afdruk samenvoegen" in MS-Word?
Dan maak je een .DOT document aan dat je kunt samenvoegen met bv een Excel bestand.
In dat document kun je naast Excel velden ook tekst opnemen per regel. Ik gebruik het wel eens voor het aanmaken van een Filter.ini:

«Filtertype»,”«Cap_filter»”,”«Omschrijving»”,”«Tekst_filter»”,«Monitor»,«Wav_file»,«F9»,«F10»,«F11»,”«Output_naam»”,«Hits»,«Hit_datum»,«Hit_tijd»«Volgende record»
«Filtertype»,”«Cap_filter»”,”«Omschrijving»”,”«Tekst_filter»”,«Monitor»,«Wav_file»,«F9»,«F10»,«F11»,”«Output_naam»”,«Hits»,«Hit_datum»,«Hit_tijd»«Volgende record»
«Filtertype»,”«Cap_filter»”,”«Omschrijving»”,”«Tekst_filter»”,«Monitor»,«Wav_file»,«F9»,«F10»,«F11»,”«Output_naam»”,«Hits»,«Hit_datum»,«Hit_tijd»«Volgende record»
enz..enz..

Maar wat ook zou kunnen is:

[tr][td]«Naam»[/td][td]«Woonplaats»[/td][/tr]«Volgende record»
[tr][td]«Naam»[/td][td]«Woonplaats»[/td][/tr]«Volgende record»
enz..
In het document wat na samenvoegen ontstaat hoef je dan alleen maar [table] en [/table] toe te voegen en het geheel kun je knippen en plakken in het bericht. Of waar dan ook.
Het is om te leren wel even moeite doen, maar dan kun je het voor heel veel toepassingen gebruiken.

Rene van Zon