Auteur Topic: KNRM Afkortingen Stations!  (gelezen 6913 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Tonoxy

  • Gast
KNRM Afkortingen Stations!
« Gepost op: 26 november 2007, 23:11:14 »
Hallo,
Ik ben op zoek naar een lijstje van de afkortingen van de stations van de KNRM welke gebruikt worden via P2000.
Ik heb wel een lijst van alle KNRM stations in Nederland, maar niet van de afkortingen van de stations welke ze gebruiken op P2000, en ik dus te zien krijg op mijn pager.

Wie weet de complete lijst!

Als voorbeeld een paar afkortingen waar ik niet uit kom:
HUIWEST ??? Huizen West???
NOObi (Noordland? En waar staat dat "bi" dan voor?)
STEbi (Stellendam? En waar staat dat "bi" dan voor?)
TXO (Texel Oost?) Waarom niet "De Koog of Cocksdorp?
DHE (Den Helder!)
HVH (Hoek van Holland)

Zo zou ik ze van alle stations graag willen weten, en ook waar dat "bi" voor staat.

Wie helpt mij.
Ik lees het graag van jullie.

Alvast bedankt.
Tony Ouwehand (NL-11764)

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: KNRM Afkortingen Stations!
« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2007, 08:03:52 »
Citaat van: "Tonoxy"
Hallo,
Ik ben op zoek naar een lijstje van de afkortingen van de stations van de KNRM welke gebruikt worden via P2000.
Ik heb wel een lijst van alle KNRM stations in Nederland, maar niet van de afkortingen van de stations welke ze gebruiken op P2000, en ik dus te zien krijg op mijn pager.

Wie weet de complete lijst!

Als voorbeeld een paar afkortingen waar ik niet uit kom:
HUIWEST ??? Huizen West???
NOObi (Noordland? En waar staat dat "bi" dan voor?)
STEbi (Stellendam? En waar staat dat "bi" dan voor?)
TXO (Texel Oost?) Waarom niet "De Koog of Cocksdorp?
DHE (Den Helder!)
HVH (Hoek van Holland)

Zo zou ik ze van alle stations graag willen weten, en ook waar dat "bi" voor staat.

Wie helpt mij.
Ik lees het graag van jullie.

Alvast bedankt.
Tony Ouwehand (NL-11764)

Pak een kaart. Volgens mij kun je zelf heel goed puzzelen. Voor de meeste stations is dat geen enkel probleem. En anders volg je een paar weken een monitor op internet. Dan heb je de boel ook bij elkaar.

bi staat voor binnenwater. Er zijn stations die binnenwater en zee in hun verzorgingsgebied hebben. Soms heeft dat gevolg voor het materiaal dat wordt ingezet. Deze stations hebben als toevoeging bij de naam dan bi of bu.

Op Texel zijn drie stations. TXK (De Koog), TXC (De Cocksdorp) en TXO (Oudeschild). Die had je zelf kunnen vinden, toch?

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: KNRM Afkortingen Stations!
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2007, 12:17:09 »
Citaat
Pak een kaart. Volgens mij kun je zelf heel goed puzzelen. Voor de meeste stations is dat geen enkel probleem. En anders volg je een paar weken een monitor op internet. Dan heb je de boel ook bij elkaar.

bi staat voor binnenwater. Er zijn stations die binnenwater en zee in hun verzorgingsgebied hebben. Soms heeft dat gevolg voor het materiaal dat wordt ingezet. Deze stations hebben als toevoeging bij de naam dan bi of bu.

Op Texel zijn drie stations. TXK (De Koog), TXC (De Cocksdorp) en TXO (Oudeschild). Die had je zelf kunnen vinden, toch?

Met verkeerde been uit bed gestapt?  ;)

Beste Tony,
Op deze link op het p2000 forum: http://p2000.scannerforum.nl/viewtopic.php?t=177
zie je de capcodes, maar daar achter ook de stations met bijbehorende afkortingen van de KNRM.

(Nb volgens mij is ie alleen niet helemaal meer up to date want huizen west zie ik er bijv. nog niet bijstaan,
hier staat meer:
http://www.maritiemewereld.nl/veiligheid/knrmvloot.htm)

vr.gr.
Mars

Tonoxy

  • Gast
afkortingen van de stations van de KNRM
« Reactie #3 Gepost op: 27 november 2007, 15:59:52 »
Beste RS en Mars,

Dank voor jullie reactie.
RS: Natuurlijk had ik kunnen gaan puzzelen, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als er een lijstje blijkt te zijn! Daarom vroeg ik naar zo'n lijstje.

De onderstaande link welke Mars gaf, daar ben ik heel blij mee. Bedankt daarvoor.
http://www.maritiemewereld.nl/veiligheid/knrmvloot.htm

Dank voor de moeite,
Tony

strat531

  • Gast
Re: KNRM Afkortingen Stations!
« Reactie #4 Gepost op: 12 december 2008, 11:01:58 »
Beste Tony,

Zojuist ontving ik een mail over afkortingen bij de KNRM genaamd Tonoxy, d.d. 27 nov. 2007, tijd 00:11 uur.

Mijn vraag is, ben je al (na 1jaar en 1 maand) wijzer geworden op jouw vraag???

STEbi of NOObi. Bi = Buiten, dat zijn meldingen die buiten de haven van een genoemde gemeente of dorp vallen. Bijv. STEbi = een melding buiten de haven Stellendam, hetzelfde geldt ook voor Noordland.

Binnenkort (misschien dit jaar nog??) komt er een aanvulling bij op de afkortingslijsten van de p2000zhz-rr.nl en wel het onderdeel van de KNRM.

Hopend dat je weer wat wijzer bent geworden, sluit ik af met vriendelijke groet van

Jan van Straten

strat531

  • Gast
Re: KNRM Afkortingen Stations!
« Reactie #5 Gepost op: 12 december 2008, 11:09:34 »
Tony,

Er is in mijn berichtje een foutje gemaakt, ik moet je natuurlijk wel goed informeren en dat ga ik nu rechtzetten.

Bi = Binnen (Binnenwateren, bijv. rivieren, kanalen)
Bu= Buiten  (Buitenwateren, bijv. zeegebied)

Vr. Gr. Jan van Straten

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: KNRM Afkortingen Stations!
« Reactie #6 Gepost op: 12 december 2008, 11:30:12 »
Citaat van: "strat531"
Er is in mijn berichtje een foutje gemaakt, ik moet je natuurlijk wel goed informeren en dat ga ik nu rechtzetten.

Dat kun je toch ook in het originele bericht doen? Daar is het knopje 'Wijzig' voor bedoeld.