Auteur Topic: Goede binneantenne  (gelezen 541 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline wimpeters

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Goede binneantenne
« Gepost op: 18 maart 2024, 18:46:11 »
Enige tijd geleden ben ik verhuisd naar een kleinere woning. Toen kwam mijn scanner weer te voorschijn. Nou wil ik weer gaan luisteren. Op mijn vorige adres had ik een buitenantenne maar de woningbouwvereniging op mijn nieuwe adres geeft geen toestemming om aan de gevel een antenne te plaatsen. Dus ben ik aangewezen op een binnenantenne. Graag advies over wat een goede binnenantenne is. Kwaliteit is voornamer dan de prijs

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Goede binneantenne
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2024, 08:19:55 »
Mocht je wel een balkon hebben, er staan hier op het forum wat voorbeelden van een Diamond X30 of X50 vermomd als plantenbak voor op het balkon. Dat werkt ws wel beter dan een binnenantenne. Mocht je een huisje met een zolder hebben dan kan je zo’n antenne natuurlijk ook op zolder zetten. Zeker als het een wat oudere woning is waarvan de zolder niet super geïsoleerd is dan kan je er goede resultaten mee behalen.
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Goede binneantenne
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2024, 17:07:55 »

Offline wimpeters

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Goede binneantenne
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2024, 19:43:43 »
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb geen balkon maar wel een zolder. Vanmiddag heb ik bij Intratuin een parasolvoet voor €8 gekocht en bij Karwei voor een paar euro een PVC pijp van 2 meter. Is een prima en goedkope oplossing om een antenne aan te bevestigen. Ik ga nog even kijken welke antenne voor mij het meest geschikt is