Auteur Topic: Logging BBN zonder groupcall  (gelezen 2135 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Logging BBN zonder groupcall
« Gepost op: 19 mei 2023, 18:28:58 »
Hallo,

Ik zou niet precies weten waarom iemand het uit heeft staan, maar ALS iemand in PDW (die P2000 monitort) de Convert Short Instructions to Groupcalls uit heeft staan, dan zou ik graag logging ontvangen van het dagelijks proefalarm van Brabant-Noord. Deze gaat in p2kflex steeds mis (enorm veel capcodes) en ik probeer te achterhalen wat er op netwerkniveau exact wordt verzonden en dat is alleen duidelijk zichtbaar als dat vinkje uit staat. Iemand?

Groeten, Peter

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21651
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Logging BBN zonder groupcall
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2023, 14:54:52 »
Convert Short Instructions to Groupcalls

Convert Short Instructions to Text
Om 17.58 uur even uitvinken en na het proefalarm weer aanvinken.
Log mag naar Peter.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: Logging BBN zonder groupcall
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2023, 14:58:00 »
Convert Short Instructions to Text

Juist, dat was het. Zoals ik het schreef vind ik het vandaag de dag wat logischer klinken, maar ten tijde van PDW was het al een enorme doorbraak, aangezien je tot dat moment louter te zien kreeg wat je ziet als je dat vinkje uit zet :) Eigenlijk is er dan weinig meer van te begrijpen, maar het levert mij wel bruikbare data op, hoop ik.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: Logging BBN zonder groupcall
« Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2023, 08:23:41 »
Ondanks (nog) geen reacties, deze komt te vervallen. Waarschijnlijk opgelost inmiddels...

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 343
    • PD7AC
Re: Logging BBN zonder groupcall
« Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2023, 07:39:51 »
Ik heb PDW draaien als backup, deze laat ik alles monitoren. Heb je hier iets aan?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: Logging BBN zonder groupcall
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2023, 09:01:06 »
Ik heb PDW draaien als backup, deze laat ik alles monitoren. Heb je hier iets aan?

Thanks, maar inmiddels ben ik al voorzien. De oude, oorspronkelijke, logging van PDW liet alleen het netwerkverkeer zien bij groepsoproepen. Dat had ik even nodig voor een bugfix, maar ik heb nu in p2kflex zelf extra logging zitten waarmee het, als het goed is, opgelost zou moeten zijn. Grote groepsoproepen (proefalarm bijv) gingen soms de mist in. Nu hopelijk niet meer...