Auteur Topic: Software aanpassing nodig aan PDW, wie kan mij helpen?  (gelezen 7664 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline royhdk

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Software aanpassing nodig aan PDW, wie kan mij helpen?
« Gepost op: 3 juli 2013, 18:58:29 »
Mede pdw-gebruikers,

Ik gebruik PDW professioneel binnen ons bedrijf. Wij hebben een heel aantal RIC nummers, en gebruik PDW om berichten te controleren of ze verzonden zijn.

Maar nu heb ik een vraag gekregen voor de controle van alarmeringsmodems, of ze wel werken.

Situatieschets:

1 x per 24h kan zo'n alarmeringsmodem naar een semafoonnummer (1 RIC nummer) bellen met zijn eigen volgnummer. Zo kan ik op PDW zien of alle 130 nummers (alarmeringsmodems) hebben gebeld die dag. Nu zou ik graag willen, dat als ik 1 van die nummers mis, PDW automatisch een mail verstuurd met het nummer wat gemist wordt.

Aangezien ik zag dat de software vrij is, en hier op het forum mensen zitten die handig zijn met Visual ++, stel ik deze vraag. Ikzelf ben er namelijk niet superhandig mee.

Hopelijk is er iemand bereid om mij uit de brand te helpen.. ::)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Software aanpassing nodig aan PDW, wie kan mij helpen?
« Reactie #1 Gepost op: 3 juli 2013, 22:38:24 »
Een van de grootste problemen die ik voorzie is dat 100% ontvangst onmogelijk is. Dat betekent dat je berichten kunt missen en dus 'valse hits' kunt krijgen. Een RIC niet ontvangen betekent niet per definitie dat hij niet verzonden is. Hoe groot die kans is verschilt van situatie tot situatie. Zelfs als de meter 100% aangeeft dan is dat nog geen enkele garantie.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Software aanpassing nodig aan PDW, wie kan mij helpen?
« Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2013, 20:01:24 »
Er zijn dedicated pocsag printers. Deze printen de meldingen zonder iets te missen.
Enige wat je dan moet doen is dagelijks de lengte van de geprinte rol opmeten (130 regels = xx centimeter).
Te kort: dan mis je een oproep.
Beetje basaal, maar zeker mogelijk.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Software aanpassing nodig aan PDW, wie kan mij helpen?
« Reactie #3 Gepost op: 4 juli 2013, 20:10:51 »
Even brainstormen; ook dit is iets wat extern opgelost kan worden. Laat elke code loggen naar een aparte, eigen separate logfile. Vervolgens zou een extern stukje software (maar ook dat zou dan geschreven moeten worden) moeten controleren of alle bestanden in een bepaalde reeks (of, om het simpel te houden, alle bestanden indien alleen deze capcodes gelogd worden) een tijdstempel hebben die overeen komt met de huidige datum. Ook dat kan natuurlijk in PDW, maar wat ik hierboven beschrijf is 'makkelijk' te schrijven zonder dat iemand zich in de code van PDW hoeft te verdiepen...

Offline royhdk

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Software aanpassing nodig aan PDW, wie kan mij helpen?
« Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2013, 14:36:04 »
Even brainstormen; ook dit is iets wat extern opgelost kan worden. Laat elke code loggen naar een aparte, eigen separate logfile. Vervolgens zou een extern stukje software (maar ook dat zou dan geschreven moeten worden) moeten controleren of alle bestanden in een bepaalde reeks (of, om het simpel te houden, alle bestanden indien alleen deze capcodes gelogd worden) een tijdstempel hebben die overeen komt met de huidige datum. Ook dat kan natuurlijk in PDW, maar wat ik hierboven beschrijf is 'makkelijk' te schrijven zonder dat iemand zich in de code van PDW hoeft te verdiepen...

Hunter, dat klinkt goed. Kan ik in contact treden met jou, om de detail te doorspreken??

Offline royhdk

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Software aanpassing nodig aan PDW, wie kan mij helpen?
« Reactie #5 Gepost op: 5 juli 2013, 14:38:55 »
Er zijn dedicated pocsag printers. Deze printen de meldingen zonder iets te missen.
Enige wat je dan moet doen is dagelijks de lengte van de geprinte rol opmeten (130 regels = xx centimeter).
Te kort: dan mis je een oproep.
Beetje basaal, maar zeker mogelijk.

Dit systeem had ik in het verleden ook. Met een modem eraan hangen. Maar probleem is dat leverancier (adesys) dit niet meer levert. Daarbij meldde dat modem dan via sms of er een bepaald nummer niet had gemeld via sms een bericht. Maar aangezien sms via vaste lijn eruit gaat, is deze optie ook verleden tijd helaas.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Software aanpassing nodig aan PDW, wie kan mij helpen?
« Reactie #6 Gepost op: 5 juli 2013, 14:41:12 »
Hunter, dat klinkt goed. Kan ik in contact treden met jou, om de detail te doorspreken??

Ehhhhh ik ben niet voor niets gestopt met PDW, sorry :)

Offline royhdk

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Software aanpassing nodig aan PDW, wie kan mij helpen?
« Reactie #7 Gepost op: 5 juli 2013, 14:42:52 »
Hunter, dat klinkt goed. Kan ik in contact treden met jou, om de detail te doorspreken??

Ehhhhh ik ben niet voor niets gestopt met PDW, sorry :)

Ken je iemand die mij wel daarmee kan helpen?

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Software aanpassing nodig aan PDW, wie kan mij helpen?
« Reactie #8 Gepost op: 6 juli 2013, 07:29:51 »
Ken je iemand die mij wel daarmee kan helpen?

Wat is je budget?

Offline matchware

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
Re: Software aanpassing nodig aan PDW, wie kan mij helpen?
« Reactie #9 Gepost op: 6 juli 2013, 10:16:15 »
de berichten in een mysql database laten schrijven en dan kan je met php alle kanten uit die je wil.
- online controle
- met extra hardware een sms laten versturen
- ...

Offline royhdk

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Software aanpassing nodig aan PDW, wie kan mij helpen?
« Reactie #10 Gepost op: 7 juli 2013, 06:23:30 »
de berichten in een mysql database laten schrijven en dan kan je met php alle kanten uit die je wil.
- online controle
- met extra hardware een sms laten versturen
- ...

Klinkt erg goed.

Hoe nu verder, en wat kost het me?

Offline royhdk

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Software aanpassing nodig aan PDW, wie kan mij helpen?
« Reactie #11 Gepost op: 7 juli 2013, 06:25:20 »
Ken je iemand die mij wel daarmee kan helpen?

Wat is je budget?

Zeg maar gewoon wat het kost

Offline matchware

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
Re: Software aanpassing nodig aan PDW, wie kan mij helpen?
« Reactie #12 Gepost op: 7 juli 2013, 09:33:49 »
pdw in een database =>
http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=10357.0

voorbeeld van een gsm module =>
http://www.d-d-s.nl/siemens-mc55t.htm


Dan iemand vinden met de nodige kennen die php kan schrijven om alles te koppelen.

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Software aanpassing nodig aan PDW, wie kan mij helpen?
« Reactie #13 Gepost op: 8 juli 2013, 23:55:39 »
Ik heb ervaring met PDW en koppelingen aan databases en twitter en dergelijke. Een script dat controleert of een vooraf bepaalde lijst met codes gealarmeerd is, kan ik wel maken. Je kunt contact met mij opnemen via dit forum of per mail als je geinteresseerd bent. :)
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.