Auteur Topic: PDW versie 2.53  (gelezen 8026 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
PDW versie 2.53
« Gepost op: 11 januari 2009, 16:23:22 »

Bugfixes


Bij ERMES leek de kleur van tijd/datum niet instelbaar. PDW gebruikte namelijk abusievelijk dezelfde kleur zoals ingesteld bij de kleur van tijd/datum bij Paging (Pocsag/Flex).

De dagelijkse statistieken (ALT-S) werden naar de verkeerde file geschreven.


Dubbelklik / tekst selectie

Voorheen werd bij de tweede klik de op dat moment onderliggende tekst geselecteerd, ongeacht waar de eerste klik plaats vond. Het hoort echter zo te zijn dat er pas een selectie plaats vind na een dubbele klik op dezelfde positie. In de vorige versie kon je (bij wijze van spreken, zal niet snel gebeuren) heel kort achter elkaar op twee verschillende woorden/codes klikken waarna de tweede werd geslecteerd.

Windows biedt de mogelijkheid om de dubbelkliksnelheid in te stellen. PDW gebruikte echter een vaste dubbelklik snelheid. De timers in PDW zijn iets afwijkend, maar ik heb gepoogd om de dubbelkliksnelheid in PDW te relateren aan de dubbelkliksnelheid van Windows. Dat is in elk geval beter dan het was.


Find Filter venster

De Find Filter optie heeft diverse aanpassingen ondergaan. Indien het Find Filter venster wordt gesloten na een zoekaktie, kan dezelfde zoekaktie herhaald worden met F3. Het Find Filter venster bevindt zich dan niet meer 'on top of' het Filter venster en met F3 kan eenvoudig en zo vaak als je wilt dezelfde zoekaktie herhaald worden met de gegevens die de laatste keer zijn ingevoerd in het Find Filter venster.

Mede met het oog op bovengenoemde aanpassing, maar ook op speciaal verzoek, blijft het vinkje bij 'Case sensive' (hoofdlettergevoelig) behouden zolang PDW draait. Als PDW wordt afgesloten verdwijnt dit vinkje weer. Voorheen verdween hij direkt na het sluiten van het Find Filter venster.

De optie 'Search While Typing' is verdwenen. PDW zal nu altijd zoeken tijdens het typen. Daarbij zal het aantal hits verschijnen. Dit aantal hits zal bij elke toetsaanslag ververst worden.


Filter venster

In het Filter venster zijn nu wat extra toetsen te gebruiken, hetgeen bepaalde handelingen vereenvoudigt. Zoals in veel programma's kun je met de spatiebalk een pagina naar beneden scrollen, eigenlijk hetzelfde als de PageDown knop. Het wissen van een niet aaneengesloten reeks filters was wel mogelijk met de knop 'Delete' maar niet met de gelijknamige toets, dit is verholpen. Door een programmeertechnische kronkel deed de 'Enter' toets het venster sluiten, ook dat is nu eindelijk verholpen. De 'Enter' toets zal nu het geselecteerde venster openen voor bewerking (Edit Filter). De muis heb je nu nauwelijks meer nodig om filters te bewerken en/of snel door de filters te navigeren.


http://www.gsm-antennes.nl/PDW/pdw.php?lang=nl

Groeten, Peter.

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: PDW versie 2.53
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2009, 21:35:57 »
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik krijg versie 2.53 niet aan de gang. Hij geeft dit aan : Error : Unable to open the audio device! Misschien een bugje Peter ?? Het gebeurt hier op beide laptops, en het heeft hiervoor prima gewerkt.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.53
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2009, 06:10:46 »
Citaat van: "maikelv"
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik krijg versie 2.53 niet aan de gang. Hij geeft dit aan : Error : Unable to open the audio device! Misschien een bugje Peter ?? Het gebeurt hier op beide laptops, en het heeft hiervoor prima gewerkt.

Dat is erg vreemd, want die versie wordt al een tijdje getest door diverse personen en zelf gebruik ik al jaren de geluidskaart. Als je nu terug stapt naar de vorige versie??

Groeten, Peter.

Offline Henk fryslan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 41
    • http://www.hvnieuws.nl
Re: PDW versie 2.53
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2009, 10:16:48 »
Hier zins gisteren ook pdw 2.53 lopen met geluidskaart op flex en mobitex en loopt prima.

Groet Henk.

Offline Gerco L.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 138
Re: PDW versie 2.53
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2009, 17:15:30 »
Citaat van: "maikelv"
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik krijg versie 2.53 niet aan de gang. Hij geeft dit aan : Error : Unable to open the audio device! Misschien een bugje Peter ?? Het gebeurt hier op beide laptops, en het heeft hiervoor prima gewerkt.

Hallo,

Ik denk even op onderzoek uitgaan, hier werkt de nieuwste versie ook uitstekend.

Groeten Gerco.

Offline counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: PDW versie 2.53
« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2009, 19:56:38 »
Citaat van: "Gerco L."
Citaat van: "maikelv"
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik krijg versie 2.53 niet aan de gang. Hij geeft dit aan : Error : Unable to open the audio device! Misschien een bugje Peter ?? Het gebeurt hier op beide laptops, en het heeft hiervoor prima gewerkt.

Hallo,

Ik denk even op onderzoek uitgaan, hier werkt de nieuwste versie ook uitstekend.

Groeten Gerco.

Hier draait het ook prima.

Peter
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R850/Commtel COM205
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne

Offline michel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 284
Re: PDW versie 2.53
« Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2009, 09:15:24 »
Daar sluit ik me ook bij aan werkt zeer goed!!

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: PDW versie 2.53
« Reactie #7 Gepost op: 15 januari 2009, 16:37:16 »
Citaat van: "hunter"
Dat is erg vreemd, want die versie wordt al een tijdje getest door diverse personen en zelf gebruik ik al jaren de geluidskaart. Als je nu terug stapt naar de vorige versie??

Groeten, Peter.

Ik ben nu dus weer terug gegaan naar versie 2.52 en die werkt gewoon prima. Zal het van het weekend nog eens proberen.  Zo te zien moet het haast wel een foutje van mijn kant zijn  ;)

Offline nossie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 55
Re: PDW versie 2.53
« Reactie #8 Gepost op: 9 april 2009, 12:55:56 »
Hallo Peter,

Is het mogelijk om in 1 van de volgende versies in te bouwen dat je de filter file zelf kunt kiezen.

Ik wil graag kunnen kiezen of er bij iedere melding geluid komt of bij alleen belangrijke meldingen. zodat als er andere mensen achter de pc zitten geen last hebben van al die geluiden en als ik er zelf achter zit dat ik gewoon alles aan kan zetten.

Ik weet dat het kan doormiddel van verschillende filterfiles aan te maken en deze steeds te hernoemen en in de map te plaatsen, maar het zou zo makkelijk zijn als je kunt kiezen in het programma. dus bijv.: filter1 voor geen geluid, filter2 voor alleen belangrijke meldingen, filter3 voor alle toeters en bellen!!!

Je moet dan zelf natuurlijk wel filter1 2 en 3 aanmaken en deze zo programmeren dat ze de gewenste geluiden produceren!

Ik hoor het wel.

gr.

Nossie
Realistic Pro-2006 + PDW software

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.53
« Reactie #9 Gepost op: 9 april 2009, 14:03:37 »
Alles is mogelijk, maar ik vraag me af hoeveel draagvlak hiervoor is. Zelf wil ik het geluid ook wel eens uit en dan schakel ik gewoon de filtergeluiden uit in PDW, is dat niet doeltreffend genoeg?

Groeten, Peter.

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: PDW versie 2.53
« Reactie #10 Gepost op: 24 december 2009, 20:13:59 »
Peter Ik kan op jouw site PDW niet meer downloaden krijg dit in mijn schem dit te zien als ik op download klik : This ID doesn't exist!

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.53
« Reactie #11 Gepost op: 24 december 2009, 20:57:35 »
Klopt, ik word er gek van. Eens in de zoveel tijd keert die melding terug, ik zal er eens naar kijken als ik tijd heb...

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: PDW versie 2.53
« Reactie #12 Gepost op: 24 december 2009, 21:10:46 »
Citaat van: "hunter"
Klopt, ik word er gek van. Eens in de zoveel tijd keert die melding terug, ik zal er eens naar kijken als ik tijd heb...

Okč zal het in de gaten houden probeer het na de kerstdagen wel weer of die het dan weer doet.
We gaat nu eerst dat maar over ons heen laten komen. :)

Offline Marco Marijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 125
Re: PDW versie 2.53
« Reactie #13 Gepost op: 8 januari 2010, 21:23:39 »
Het downloaden gaat bij mij nu goed!
Groeten,
Marco Marijs.