Auteur Topic: gp 580  (gelezen 7912 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline motozeeland

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
gp 580
« Gepost op: 3 december 2010, 22:16:09 »
Hallo ik heb hier een gp 580 liggen dit is zo ver ik weet een trunking toestel maar is deze ook om te flashen of gewoon te gebruiken op de  niet trunking toestel om zo te gebruiken op de uhf of vhf band.

zou graag hier meer info over willen hebben of dit kan,

mvg gideon

Offline steffiem

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
Re: gp 580
« Reactie #1 Gepost op: 3 december 2010, 23:50:16 »
Hallo motozeeland,

Allereerst welkom op dit forum...

Hier is wat info te vinden, misschien heb je er iets aan:

http://www.kpn-telecom.nl/9373000/1/j9vvi3sf99u67xw/vi43lxgvsxzo
http://www.kpn-telecom.nl/9373000/d/leaflet_atex_gp340_380_580_680ex.pdf

Gr.,
Stefan.
UBC125XLT | BCT15X | D777 | X50N

Offline gerrit de Bruin

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 216
Re: gp 580
« Reactie #2 Gepost op: 4 december 2010, 07:27:56 »
Ja hoor kan gewoon geprogrammeerd worden met conventionele kanalen, mits je de juiste software hebt uiteraard.

Gerrit
Wǒ, wǒ míngbáile, wǒ tīngjiàn chénmò

Offline motozeeland

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: gp 580
« Reactie #3 Gepost op: 4 december 2010, 20:28:24 »
hallo welke software word er aangeraden om deze porto te proggen?
grtz

Offline gerrit de Bruin

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 216
Re: gp 580
« Reactie #4 Gepost op: 5 december 2010, 07:38:13 »
software GMVN5094
Progkabel is dezelfde als de o.a. gp680

Porto heeft Dual Mode Capabillity geeft de gebruiker eenvoudig toegang tot zowel trunk als conventionele systemen.
naast de standaard scan functies bied de GP580 ook Priority Scan.
Deze scan stelt de portofoon in staat om over te schakelen naar de gespreksgroep die op dat moment de hoogste prioriteit verdient, mochten er activiteiten ontdekt zijn, dit alles ongeacht de modus (Trunk of conventioneel).
Wǒ, wǒ míngbáile, wǒ tīngjiàn chénmò

Offline motozeeland

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: gp 580
« Reactie #5 Gepost op: 5 december 2010, 09:54:40 »
dank u hiervoor.
ik ga eens kijken of ik de software in de collectie heb hierzo,
en aan de info heb ik veel gehad,
weet ik dat ik er wat mee kan
bedankt hier voor
gideon

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: gp 580
« Reactie #6 Gepost op: 5 december 2010, 12:40:20 »
De GP580 is om te flashen naar een GP380, maar daar hangt (bij Motorola) een prijskaarte aan.
Wel kan je de portofoon voorzien van "normale" kanalen, het enige verschil met de GP380 is, dat de GP580 geen 5tvo ondersteunt.

Bedenk wel, dat deze portofoon waarschijnlijk van diefstal afkomstig is, er zijn maar 5 locaties in Nederland, waar deze smartnet portofoon gebruikt wordt.

Offline motozeeland

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: gp 580
« Reactie #7 Gepost op: 5 december 2010, 12:43:41 »
oke bedankt voor de info,
ik weet de afkomst van de portofoon en ook waar deze vandaan komt,
in dit geval niet uit nederland. dat weet ik 100% zeker
ik heb deze van een bedrijf uit belgie gekregen ivm met afkeur aldaar op de werf.

mvg gideon

Offline motozeeland

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: gp 580
« Reactie #8 Gepost op: 5 december 2010, 12:45:28 »
Citaat van: "r0n."
De GP580 is om te flashen naar een GP380, maar daar hangt (bij Motorola) een prijskaarte aan.
Wel kan je de portofoon voorzien van "normale" kanalen, het enige verschil met de GP380 is, dat de GP580 geen 5tvo ondersteunt.

Bedenk wel, dat deze portofoon waarschijnlijk van diefstal afkomstig is, er zijn maar 5 locaties in Nederland, waar deze smartnet portofoon gebruikt wordt.

waar worden deze in nederland gebruikt  in nederland.
deze porto is niet van diefstal afkomstig en ook niet uit nederland. heb deze netjes gekregen van een bedrijf uit belgie waar deze afgekeurd is. en niet meer gebruikt mocht worden op de werf aldaar

Leen Ansems

  • Gast
Re: gp 580
« Reactie #9 Gepost op: 5 december 2010, 12:47:32 »
Een afkeur wordt niet zomaar gedaan. Vochtschade kan zo'n reden zijn. Het moet met een Motorolaporto erg gesteld zijn om een toestel af te keuren, want vrijwel alles is te herstellen, maar vochtschade is een echte uitzondering. In dat geval is je toestel kansloos.

Offline motozeeland

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: gp 580
« Reactie #10 Gepost op: 5 december 2010, 12:53:53 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Een afkeur wordt niet zomaar gedaan. Vochtschade kan zo'n reden zijn. Het moet met een Motorolaporto erg gesteld zijn om een toestel af te keuren, want vrijwel alles is te herstellen, maar vochtschade is een echte uitzondering. In dat geval is je toestel kansloos.

deze is niet op vochtschade afgekeurd, dat weet ik 100% zeker.
deze portofoon is niet afgekeurd om z'n technische gebreken, maar om ander dingen, zoals gebreken aan buitenkant case helemaal kapot, bevesteging van accu defect en nog meer van die dingen,
bedrijf waar hij van geweest is heeft reeds nieuwe porto's aangeschaft en wou dezen niet meer laten maken,
dit is 1 van de meerde porto's die ze weg gegeven hebben aan mensen die er wat aan zouden kunnen hebben

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: gp 580
« Reactie #11 Gepost op: 5 december 2010, 13:20:46 »
Citaat van: "motozeeland"
waar worden deze in nederland gebruikt.
deze porto is niet van diefstal afkomstig en ook niet uit nederland. heb deze netjes gekregen van een bedrijf uit belgie waar deze afgekeurd is. en niet meer gebruikt mocht worden op de werf aldaar

In Nederland worden deze portofoons op 4 locaties van de NS (Eindhoven, Amersfoort, Rotterdam CS en Amsterdam CD) en nog bij één bedrijf op de Maasvlakte.

Mijn opmerking over "diefstal" ging over Nederland, komt de porto uit België, dan weet ik daar niets van.