Auteur Topic: Programmeren Motorola GP340  (gelezen 17654 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline VKR01

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 140
Re: Programmeren Motorola GP340
« Reactie #15 Gepost op: 27 november 2010, 17:51:51 »
Beste mede forumers

Het is mij geheel duidelijk dat ik van een UHF geen VHF porto kan maken.

Ik heb de portofoon aangeschaft n.a.v. het lezen van de datasheet
Daarin staat
Transmiter
VHF: 136-174 MHz
UHF: 300-350 MHz
UHF1: 403-470 MHz
Ik ging er dan vanuit dat het of UHF of VHF was en dat dit eventueel door een deskundige was in te stellen.

Om maar met een paar bekende woorden af te sluiten "Ik ben een beetje dom geweest"

Iedereen dank voor de inzet om mij te helpen/lesje te leren  :D
Ontvanger: UBC72xlt met een JWX buiten antenne

Leen Ansems

  • Gast
Re: Programmeren Motorola GP340
« Reactie #16 Gepost op: 27 november 2010, 19:56:48 »
Citaat van: "medendorp"
Om maar met een paar bekende woorden af te sluiten "Ik ben een beetje dom geweest" Iedereen dank voor de inzet om mij te helpen/lesje te leren  :D

Een lesje leren is een soort wraak en haatgevoelens hebben we zeker niet tegen je :wink:
Je bent in onwetendheid na het lezen van een folder in de veronderstelling gekomen dat het een wonderdoos is. Begrijpelijjk als je de spec's zo leest, maar voor elke frequentieband is er een speciaal vervaardigd toestel. Er zijn zelfs nog meer modellen te bestellen in frequentiebanden die niet gebruikt worden in Europa, maar weer wel elders op de wereld. Op het stickertjes aan de achterkant staan diverse gegevens, zoals de versie van de firware R03.... en het typenummer staat op de sticker onderaan. Zitten er aan de achterkant geen stickers dan heeft iemand iets te verbergen gehad. Als je een gemachtigde zendamateur bent mag je de portofoon gebruiken op de 70 cm amateurband. Het gebruik van de portofoon op 446 MHz is niet toegestaan.

Offline Usedporto

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: Programmeren Motorola GP340
« Reactie #17 Gepost op: 30 november 2010, 15:15:00 »
hoi, als je wil kan ik hem voor je omruilen voor een VHF porto..

vgr
martijn